هک حساب های بانکی

شایعه هک حساب های بانکی به صورت گسترده تکذیب شد

خبر هک حساب های بانکی به صورت گسترده که اخیرا در فضای مجازی منتشر شد، حواشی زیادی را به همراه داشت، اما رئیس پلیس فتا تهران بزرگ آن را تکذیب کرد.

اخیرا خبری مبنی بر هک گسترده حساب های بانکی در فضای مجازی مطرح شد که نگرانی‌های زیادی را برای کاربران به همراه داشت و برخی از افراد تصور می‌کردند حساب بانکی آنها توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته و دارایی‌های آنها در حال از دست رفتن است؛ چرا که پس از انتشار این خبر مسئولان مربوطه نیز واکنشی نشان نداده بودند و همین موضوع بر افزایش نگرانی‌های برخی از کاربران تاثیرگذار بوده است، اما پلیس فتا این خبر را تایید نکرده است و آن را کذب دانست.

تکذیب خبر هک گسترده حساب های بانکی

پس از پیگیری این موضوع از نظام بانکی و پلیس فتا، هم مسئولان نظام بانکی و هم مسئولان پلیس فتا اعلام کردند آمار شکایت مردم از هک حسا‌ب‌های خود به پلیس فتا طی روهای اخیرا نسبت به هفته‌های گذشته با تغییری همراه نبوده است. همچنین مدیران نظام بانکی اعلام کردند این خبر کذب است و حساب‌های بانکی به صورت گسترده مورد حمله سایبری قرار نگرفته‌اند. در همین رابطه سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص اینکه حساب‌های بانکی برخی از مردم هک شده و از این حساب‌ها 1 تا 3 میلیون برداشت شده است، عنوان کرد:

این موضوع را تایید نمی‌کنم و در تهران چنین اتفاقی رخ نداده است. تاکنون مراجعات به پلیس فتا در این خصوص (برداشت غیر مجاز از حساب) تفاوتی نسبت به روزهای گذشته نداشته است. بنابراین، از نظر پلیس فتا تهران بزرگ این موضوع عنوان شده کذب است.