فیات کرایسلر ایرفلو ویژن

رونمایی فیات کرایسلر از ایرفلو ویژن ؛ یک خودروی مفهومی با کابین تمام دیجیتالی

فیات کرایسلر برای حضور در نمایشگاه CES 2020 از خودروی مفهومی جدید خود، ایرفلو ویژن رونمایی کرد. کابین Airflow Vision تمام دیجیتالی است و شش نمایشگر برای استفاده راننده و سرنشینان دارد.

تنها دکمه‌های فیزیکی که در کابین خودروی ایرفلو ویژن کانسپت پیدا می‌کنید، دکمه استارت و کلیدهای ناوبری روی فرمان هستند. البته شاید این خوشایند افرادی نباشد که به استفاده از صفحات لمسی علاقه‌ای ندارند؛ اما فیات کرایسلر اطمینان داده که کار با نمایشگرها سخت نخواهد بود.

ایمنی و سهولت استفاده، ویژگی‌هایی هستند که این کمپانی به رابط کاربری و سیستم نرم افزاری خودرو نسبت داده است. حتی می‌توانید آن را بر حسب نیاز خود یا همسفران، شخصی‌سازی هم بکنید. همچنین با وجود چندین نمایشگر درون کابین، امکان به اشتراک گذاری اطلاعات با هر یک از سرنشینان وجود دارد.

اگر جویای مشخصات فنی و عملکرد این خودروی مفهومی هستید، فعلا پاسخ‌های چندانی دریافت نمی‌کنید. آنچه پیداست اینکه ایرفلو ویژن ظاهر لوکسی دارد و فضای زیادی را هم در اختیار سرنشینان می‌گذارد. به نظر می‌رسد ابعاد آن، مبتنی بر خودروی هیبریدی پاسیفیکا باشد؛ ولی هنوز نمی‌دانیم آیا یک خودروی تمام برقی است، یا یک مدل PHEV (خودروی هیبریدی پلاگین) یا حتی چیزی کاملا متفاوت!

درباره تولید تجاری Airflow Vision نیز سخنی به میان نیامده؛ اما بدون ایجاد تغییرات عمده، چنین چیزی غیر ممکن است. مثلا چرخ‌های محصور شده‌ی خودرو، یک دقیقه هم در جاده دوام نخواهند آورد. البته احتمال اینکه فیات از طراحی داخلی و بخش نرم افزاری آن در محصولات آینده خود استفاده کند، دور از ذهن نیست.

بازدیدکنندگان نمایشگاه CES، مدل مفهومی دیگری را هم از فیات به نام Centoventi ملاقات خواهند کرد که یک خودرو الکتریکی است. این‌ها را اضافه کنید به شاسی بلندهای کامپس (Compass)، رنه‌گید (Renegade) و رنگلر (Wrangler) که خودروهای هیبریدی پلاگین کمپانی محسوب می‌شوند.

فیات کرایسلر ایرفلو ویژن کانسپت

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :