آیفون 12

آخرین اخبار آیفون 12 (آیفون 2020): مشخصات فنی ، قیمت و ویژگی های جدید

پس از معرفی سری آیفون‌ 11، حواشی آیفون‌های 2020 نیز آغاز شد. در این مطلب به مشخصات فنی، قیمت و ویژگی‌ های گوشی اپل آیفون 12 خواهیم پرداخت.

زمانی که آیفون‌های سال 2019 معرفی شدند، تحلیلگران ارزش خرید آن را پایین می‌دانستند زیرا ویژگی‌های کاربردی در آن نمی‌دیدند. اما در عوض، آپل آیفون 12 سال 2020، محصولی خواهد بود که بسیاری را به فکر ارتقا آیفون خود خواهد انداخت. تا کنون جزئیات زیادی در مورد مشخصات فنی و ویژگی‌های جدید آیفون 12 منتشرشده است. در این مطلب قصد داریم به هرآنچه در مورد آیفون 12 می‌دانیم بپردازیم.

طراحی اپل آیفون 12 : ادای احترام به آیفون 4

آیفون 12

از زمان معرفی آیفون X در سال 2017، حفره ناچ به موضوعی بسیار داغ در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل شد. اپل برای قرار دادن دوربین جلو، اسپیکر، فیس آیدی و سایر سنسور‌ها، حفره‌ای روی نمایشگر ایجاد کرد و با این کار، زبان طراحی جدیدی را برای آیفون‌ها رقم زد.

واضح است که استفاده حفره‌ی ناچ برای مدت زمان طولانی کاربرد نخواهد داشت. سنسور‌های یاد شده می‌توانند در زیر نمایشگر جای بگیرند یا از ابعاد فعلی‌شان کوچک‌تر شده و فضای کم‌تری را به خود اختصاص دهند. طبق شایعات ابعاد ناچ نمایشگر آیفون 12 بسیار کوچکتر از مدل فعلی خواهد بود. برخی از تحلیلگران نیز انتظار دارند اسکنر فیس آیدی به زیر نمایشگر  منتقل شود.

آیفون 12تا کنون به دفعات عنوان شده که اپل قصد تغییر ظاهری آیفون‌های جدید را دارد. در ظاهر جدید آیفون‌ها، به‌جای قسمت‌های گرد و شیب دار، شاهد قابی مسطح و مستطیلی خواهیم بود که با طراحی جدیدترین آیپد پرو مطابقت دارد. به‌گفته‌ی بعضی منتقدان، چنین کاری، بازگشت به زبان طراحی آیفون 4 خواهد بود.

آیفون 12

طراحی قاب پشتی به چه شکل  است؟ ماژول مربع شکل دوربین در جای خود ثابت است اما این‌بار تعداد لنزهای بیش‌تری در خود جای می‌داد. شایعه شده سنسور مدت پرواز (TOF) برای اولین برای توسط ایفون‌های 2020 پا به محصولات اپل خواهد گذاشت.

رنگ آبی (Navy Blue)

آیفون 12

هرساله با معرفی آیفون‌های جدید، رنگ تازه‌ای به محصولات اپل اضافه می‌شود. سال 2019 شاهد خلق رنگ جدید بسیار زیبای سبز Midnight بودیم. برای سال 2020 نیز اپل قصد دارد آیفون‌ها را در رنگ آبی معرفی کند. این اولین‌باری نیست که اپل در آیفون‌های به سراغ رنگ آبی رفته و پیش از این در آیفون XR شاهد چنین طیف رنگی بودیم.

نمایشگر OLED: شما از این تغییر خوشحالید؟

آیفون 12

در شایعات اخیر به ابعاد 5.4 اینچ آیفون 12، 6.1 اینچ برای آیفون 12 پرو و 6.7 اینچ آیفون 12 پرو مکس اشاره شده است. با این اوصاف، نسخه‌ی جدید َآیفون XS کمی کوچک‌تر، جانشین آیفون XR به همان اندازه و نسل بعدی آیفون XS مکس کوچک‌تر از مدل فعلی‌اش است.

اپل قصد دارد پنل‌های LCD را در آیفون‌های 2020 کنار بگذارد. به ادعای افشاگران، سال 2020 باید منتظر استفاده از پنل‌های OLED توسط اپل باشیم. گزارشی در رسانه‌های کره‌ای نیز در این مورد تصریح کرد که اپل اقدام به خرید پنل‌های OLED از سامسونگ و ال‌جی خواهد کرد. ظاهرا سامسونگ تامین کننده‌ی اصلی نسخه‌های پرو خواهد بود در حالی که ال‌جی تنها در تولید مدل‌های 6.1 اینچی با اپل مشارکت دارد. در شایعاتی نیز گفته شده که آیفون 9 (یا SE 2) همچنان با پنل‌های LCD تولید خواهد شد.

سخت افزار

اپل درحال حاضر از آخرین پردازنده جدید A13 Bionic در آیفون 11 استفاده می‌کند که عملکرد فوق العاده‌ای دارد. بسیاری بر این عقیده اند که این عملکرد خیره کننده بیش‌تر به دلیل سیستم‌عامل iOS است. اما در نهایت ما با پردازنده بسیار سریع و سطح جدیدی از محاسبات عکس‌برداری در آیفون 11 روبه‌رو هستیم.

آیفون 12

طبق شایعات، کوپرتیونیتی‌ها در سال 2020 از این نیز فراتر خواهند رفت و اپل در حال ساخت پردازنده‌ای 5 نانومتر است. زمزمه‌هایی در مورد این پردازنده جدید شنیده شده که می‌تواند عملکرد آیفون‌ها را تاسطح مک بوک ایر افزایش دهد.

البته تمام این‌‍‌ها در حد شایعات هستند. حتی اگر پردازنده‌‌ای نیز در سطح لپتاپ‌ها توانایی داشته باشد، هنوز هم محدودیت‌هایی مانند افزایش شدید مصرف باتری و تولید گرما اضافی، بر سر راه تولید کنندگان قرار دارد.

منظور از 5 نانومتر چیست؟ اصولا هرچقدر فاصله میان اجزا کم‌تر باشد، انرژی کم‌تری تخلیه می‌شود و پردازنده نیز ابعاد کوچک‌تری دارد. با این وجود، پردازنده از نظر مصرف باطری و توان تولیدی، بهینه‌تر می‌شود. پردازندهد A13 فعلی با معماری 7 نانومتری ساخته شده است عملکرد بسیار خوبی دارد. افزایش سرعت پیش‌بینی شده برای تراشه‌های اپل در سال 2020، 15 درصد نسبت به نسل فعلی است.

دوربین ها

آیفون 12

دوربین‌های سه‌گانه آیفون‌های اپل در سال 2019 بسیار سر و صدا کرد. در نسل بعدی ظاهرا اپل تصمیم دارد لنز‌های واید، اولترا واید و تله فوتو را همراه با دوربین TOF طراحی گند. با این وجود آیفون‌های 2020 میزبان چهار لنز در قاب پشتی خود خواهند بود.

آیفون 12

دوربین ToF که سوپرایز آیفون 12 است، برای عملکرد‌های سه‌بعدی کاربرد دارد. این لنز به گوشی امکان می‌دهد تا اسکن دقیقی از محیط و اشیا اطراف انجام دهد. بنابراین در اپل آیفون 12 امکان تعامل اشیا مجازی با محیط واقعی وجود خواهد داشت. این لنز جدید همچنین در افزایش کیفیت تصاویر پرتره تاثیرگذار خواهد بود. اپل بارها اعلام کرده که AR تکنولوژی آینده است. بنابراین به‌زودی خواهیم دیدم که اپل چگونه با این تکنولوژی ارتباط برقرار می‌کند.

اپل آیفون 9

آیفون 12در سال 2016، شاهد احیای نمادین آیفون 5 بودیم. این گوشی جدید به عنوان آیفون SE به بازار معرفی شد. آیفون SE، تقریبا همان آیفون 6 اس بود که در طراحی کلاسیک آیفون 5 عرضه شده بود. اما چرا اپل دست به چنین اقدامی زد؟ باورکنید یا نه، هنوز هم در سراسر جهان افرادی وجود دارند که علاقه‌ای به تلفن‌ها با نمایشگر‌های بزرگ ندارد. این دسته از افراد، تا پیش از معرفی نسخه‌ی SE در استفاده از آیفون 5 و 5 اس خود اصرار داشتند.

بنابراین، اپل از آیفون SE رونمایی کرد تا کاربران تعصبی آیفون، به دستگاهی جدید با قابلیت پشتیبانی از Apple Pay، پردازنده‌ی سریع‌تر و دوربین بهتر روی بیاورند.

خلاصه مطلب این است که اپل در سال 2020 نیز ممکن است دوباره این‌کار را تکرار کند. اما اکنون مشتریان هدف، کاربران آیفون 7 و آیفون 8 هستند. اپل آیفون 9 قرار است به عنوان آیفون جمع و جور جدیدی باشد که با دکمه هوم سنتی و تاچ‌آیدی همراه است و پردازنده‌ی جدیدتر و سریع‌تری دارد.

اسکنر اثرانگشت؟

آیفون 12در مورد وجود اسکنر اثرانگشت، شایعات ضد و نقیضی وجود دارد. برخی ادعا می‌کنند که اپل قصد دارد در آینده تاچ آیدی را زیر نمایشگر تعبیه کند اما برخی دیگر می‌گویند که این تکنولوژی به پایان راه خود رسیده. در کل، از نظر ما اگر تکنولوژی‌های تاچ‌آیدی و فیس‌آیدی به صورت همزمان در یک آیفون استفاده شود، آن دستگاه خیلی به محصولات اپل شباهت نخواهد داشت.

با این‌حال، برخی از منابع ناشناخته گفته‌اند که ساکنین کوپرتینو مشغول توسعه فناوری حسگر اثر انگشت درون صفحه و گزینه‌های اجرای آن هستند.

در گذشته نیز زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید که اپل به فکر تولید نسخه‌ی ویژه‌ای از آیفون است که بدون تکنولوژی فیس‌آیدی برای بازار  چین عرضه می‌شود. در این گوشی که قیمت ارزان‌تری خواهد داشت، تنها تاج‌آیدی در دسترس خواهد بود و برای رقابت با محصولات هواوی و شیائومی طراحی شده است. اگر این خبر صحیح باشد، آیفون‌های ارزان قیمت، رقابت جالبی در بازار چین به‌راه خواهند انداخت.

آیفون 12 5G

آیفون 12

پیش‌تر گزارشاتی زیادی در مورد استفاده اپل از تکنولوژی 5G نوشتیم. خلاصه‌ی تمامی این گزارشات در این است که آیفون‌های سال 2020 اولین محصولات اپل با فناوری 5G خواهند بود. همچنین برخی از تحلیلگران نیز می‌گویند که آیفون 12 در مدل‌های مختلفی ارائه خواهد شد و نسخه‌ی مجهز به 5G به صورت جداگانه فروخته می‌شود. در این مورد اطلاعات کافی وجود ندارد و باید تا زمان معرفی منتظر ماند.

قیمت و زمان عرضه آیفون 12

طبق روند هرسال، انتظار داریم اپل آیفون 12 نیز اوایل تا اواسط سپتامبر معرفی شد. از نظر قیمت، سه‌گانه 2020 هزینه‌ی 699، 999 و 1099 دلاری خواهند داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود آیفون 9 نیز با قیمت 499 دلار معرفی شود.

آخرین اخبار آیفون 12 (آیفون 2020) :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*