ماجرای ممنوعیت واردات گوشی های گران‌تر از 300 یورو؛ از افرایش قیمت یک‌شبه تا لغو مصوبه

وزارت صمت تصمیم گرفت به منظور کنترل بازار موبایل، واردات گوشی های 300 یورویی و گران‌تر را متوقف کند، اما به دنبال این تصمیم شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه قیمت برخی گوشی‌ها و اعتراضات بسیاری بودیم که در نهایت منجر به لغو این مصوبه شد.

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد واردات و ریجستری گوشی های موبایل هوشمند با ارزش بیش از ۳۰۰ یورو به ایران ممنوع شده‌است. این انجمن در بیانیه بعدی خود اعلام کرد، این تصمیم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و به دنبال کنترل بهتر بازار موبایل و کاهش میزان ارز تخصیص داده شده به واردات موبایل در سال 1399 اتخاذ شده بود.

کمتر از دو روز زمان لازم بود تا به دنبال اعتراضات مردم و رسانه‌ها و افزایش بی‌سابقه قیمت گوشی‌های گران‌تر از 300 یورو، وزارت صمت از تصمیم پیشین خود عقب‌نشینی و اجرای این مصوبه را از دستور کار خارج کند. اما همان صحبت پیرامون اجرای این مصوبه کافی بود تا شوک جدید و مخربی به بازار بی‌ثبات موبایل ایران وارد شود.

در این ویدیو به بررسی حواشی ممنوعیت واردات گوشی‌های گران‌تر از 300 یورویی می‌پردازیم تا ببینیم قیمت آیفون 11 پرو مکس با 512 گیگابایت حافظه چگونه طی کمتر از 24 ساعت از 38 میلیون و 200 هزار تومان به 59 میلیون و 500 هزار تومان رسید!

بررسی ماجرای ممنوعیت واردات گوشی های 300 یورویی و گران‌تر

دانلود ویدیو

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا اجرای چنین طرحی را سازنده می‌دانید یا شما هم مخالفان آن بودید؟ نظرات خود در این‌باره را با ما و سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.