سایبرتراک

تسلا و سامسونگ برای تولید دوربین‌های سایبرتراک همکاری خواهند کرد

شرکت‌های تسلا و سامسونگ برای تولید دوربین‌های پیکاپ الکتریکی سایبرتراک قراردادی را به مبلغ 436 میلیون دلار به امضا رساندند.

طبق خبرهای منتشر شده، شرکت خودروسازی تسلا برای تامین ماژول‌های دوربین خودروی الکتریکی خود با شرکت الکترومکانیک سامسونگ قراردادی را به مبلغ 436 میلیون دلار به امضا رسانده است. طبق اعلام کارشناسان این دوربین‌های جدید تولید شده توسط سامسونگ روی محصول جدید تسلا یعنی سایبرتراک نصب خواهند شد. پیکاپ الکتریکی جدید تسلا از اواخر سال 2021 به بازار عرضه می‌شود و قطعا این خودرو از لحاظ تکنولوژی‌های پیشرفته می‌تواند نگاه بسیاری از علاقه‌مندان به پیکاپ‌ها را به خود جلب کند.

همکاری تسلا و سامسونگ برای تولید دوربین‌های سایبرتراک

سایبرتراک

در پیکاپ الکتریکی سایبرتراک، دوربین‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و در همین راستا تسلا این پیکاپ را به دوربین‌های دید عقب و جانبی و بیش از 8 دوربین دید جلو و عقب برای سیستم خودران مجهز کرده است. همچنین این پیکاپ در زیر سپر جلو برای آفرود نیز از دوربین بهره می‌برد.

سایبرتراک

طبق اعلام رسانه‌های کره‌ای، قرارداد بین تسلا و الکترومکانیک سامسونگ به ارزش ۴۳۶.۷ میلیون دلار به امضا رسیده و بر اساس این قرارداد سامسونگ الکترومکانیک ماژول‌های دوربین خودروی الکتریکی جدید تسلا را تولید خواهد کرد. گفتنی است کسب‌وکار مربوط به ماژول‌های دوربین و خازن‌های سرامیکی چند لایه (MLCC) سامسونگ به دلیل بحران کرونا با مشکل جدی مواجه شده بود، اما اکنون طی همکاری با تسلا می‌تواند به این بخش از فعالیت خود نیز رونق بخشد.

سایبرتراک

ماژول‌های دوربین خودروی الکتریکی جدید تسلا در کارخانه سامسونگ واقع در تیانجین چین به تولید خواهند شد. گفتنی است نخستین مدل پیش تولید تسلا سایبرتراک در سال 2019 رونمایی شد، اما ایلان ماسک با اعمال تغییرات زیادی در طراحی آن قصد دارد این خودرو را از اواخر سال جاری به صورت رسمی به بازار عرضه کند.