آپدیت One UI 3.1.1 با ویژگی‌های جدید به گوشی‌های تاشو قدیمی سامسونگ آمد

سامسونگ آپدیت One UI 3.1.1 را برای گوشی‌های تاشو قدیمی خود منتشر کرده است. این آپدیت ویژگی‌های جدیدی را به سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ اضافه می‌کند.

تمامی گوشی‌های تاشو قدیمی سامسونگ آماده‌اند تا همانند گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 به آپدیت One UI 3.1.1 مجهز شوند. سامسونگ در حال حاضر انتشار نسخه جدید رابط کاربری خود را برای گلکسی رد فولد 2 5G، زد فلیپ 5G و زد فلیپ آغاز کرده است و گلکسی زد فولد نیز هفته آینده این به‌روزرسانی را دریافت خواهد کرد.

اما چه ویژگی‌های جدیدی در آپدیت One UI 3.1.1 گنجانده شده است؟ سامسونگ تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از صفحه نمایش بزرگ گوشی‌های تاشو خود بیشترین استفاده را بکند. البته برخی از ویژگی‌های زیر تنها در مدل‌های مشخصی در دسترس هستند.

ویژگی‌های آپدیت One UI 3.1.1

اولین ویژگی جدید Drag & Split نام دارد. این ویژگی در واقع جایگزینی برای تب‌ها است و شما می‌توانید با استفاده از آن یک لینک یا آیتم مشخص در یک برنامه را انتخاب کنید و به گوشه صفحه بکشید تا یک پنجره جدید در کنار پنجره قبلی باز شود. از برنامه‌های مهمی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند می‌توان به سامسونگ نوت، مرورگر اینترنت سامسونگ، فایل‌های من، پیام‌ها، مایکروسافت آفیس، وان نوت و وان درایو اشاره کرد.

این قابلیت در گوشی‌های زیر در دسترس است:

  • گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فولد 2، گلکسی زد فولد، گلکسی زد فلیپ 3، گلکسی زد فلیپ

سامسونگ پیش‌تر ویزگی Multi-Active Window را در آپدیت One UI 3.1.0 عرضه کرده بود. با این ویژگی شما می‌توانستید به طور همزمان حداکثر سه برنامه را در سری گلکسی زد فولد اجرا کرده و طرح بندی و اندازه هرکدام را نیز به سلیقه خود تغییر دهید.

اما با قابلیت Natural Window Switching که در به‌روزرسانی کنونی ارائه شده است، شاهد انیمیشن‌های بهتری در هنگام تغییر اندازه یا جابه‌جایی پنجره‌ها هستیم.

این قابلیت در گوشی‌های زیر در دسترس است:

  • گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فولد 2، گلکسی زد فولد

برخی برنامه‌ها از حالت چرخش پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما سامسونگ امکان چرخش را به تمامی برنامه‌ها اضافه کرده است تا کاربر بتواند از آنها متناسب با نمایشگر بزرگ گوشی‌های تاشو این شرکت استفاده کند.

این قابلیت در گوشی‌های زیر در دسترس است:

  • گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فولد 2، گلکسی زد فولد

برخی برنامه‌های قدیمی از تنها یک نسبت تصویر مشخص پشتیبانی می‌کنند و مناسب گوشی‌های تاشو نیستند. آپدیت One UI 3.1.1 به شما اجازه می‌دهد نسبت تصویر هر برنامه را بر حسب نیاز تغییر دهید. برای اینکار باید ابتدا به بخش Labs رفته و از یکی از حالت‌های ۱۶ به ۹، ۴ به ۳، تمام صفحه و حالت پیش فرض برنامه یکی را انتخاب کنید.

این قابلیت در گوشی‌های زیر در دسترس است:

آپدیت One UI 3.1.1

برخی برنامه‌ها از حالت Split View پشتیبانی می‌کنند. در این حالت رابط کاربری مشابه دسکتاپ یا تبلت خواهد شد و برخی از المان‌های مربوطه در گوشه نمایش داده می‌شوند (مثلا لیست ایمیل‌های دریافتی) و محتوای بیشتری در سمت دیگر به نمایش درمی‌آید (مثلا محتوای ایمیل). حالا می‌توانید با رفتن به بخش Labs، این ویژگی‌ را حتی برای برنامه‌هایی که از آن پشتیبانی نمی‌کنند هم فعال کنید.

این قابلیت در گوشی‌های زیر در دسترس است:

آپدیت One UI 3.1.1 قابلیت Flex mode Panel را برای تمامی برنامه‌ها فعال می‌کند. در این قابلیت نیمی از صفحه فقط به نمایش مدیا اختصاص می‌یابد و نیمه دیگر گزینه‌های کنترلی را در اختیار شما می‌گذارد.

این قابلیت در گوشی‌های زیر در دسترس است:

نمایشگر بزرگ گوشی‌های سری گلکسی زد فولد می‌تواند یک تسکبار بسیار کاربردی را در اختیار شما قرار دهد تا هم بتوانید خیلی سریع به برنامه‌های پر استفاده اخیر دسترسی داشته باشد و هم پس از اجرا با تنها یک ضربه بین آنها جابه‌جا شوید.

این قابلیت در گوشی‌های زیر در دسترس است:

  • گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فولد 2، گلکسی زد فولد

آخرین ویژگی آپدیت One UI 3.1.1 تمامی ویجت‌ها و میانبر‌های نمایشگر بیرونی را به نمایشگر داخلی منتقل می‌کند تا دیگر لازم نباشد مجددا صفحه اصلی خود را مرتب کنید. این ویژگی Cover Screen mirroring نام دارد و در گوشی‌های زیر در دسترس است:

  • گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فولد 2