پورشه پانامرا مدل 2024 نسل جدید

پورشه پانامرا نسل جدید؛ سدان لوکس آلمانی با 729 اسب بخار قدرت و سه نمایشگر در کابین + ویدیو

پورشه پانامرا مدل 2024 نسل جدید از راه رسید. نسل سوم این سدان لوکس آلمانی طراحی جدید، پیشرانه 729 اسب بخاری و امکانات پیشرفته‌تر دارد.

جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که پورشه بالاخره از نسل جدید پورشه پانامرا پرده برداشت. پانامرا با مدل 2024 وارد سومین نسل خود می‌شود و چندین تریم از آن رسماً معرفی شده‌اند. از این پس نسخه استیشن واگن این لوکس آلمانی از خط تولید پورشه کنار می‌رود تا فقط شاهد نسخه سدان با طراحی و امکانات جدید در مقایسه با گذشته باشیم.

فهرست مطالب:

معرفی پورشه پانامرا 2024 نسل جدید

طراحی نمای بیرونی Panamera جدید

پانامرا جدید از همه لحاظ به جلو حرکت کرده است؛ از فناوری‌ها و امکانات رفاهی لوکس تا قوای محرکه هیبرید و عملکرد پیشرانه. پورشه طراحی این سدان را با استفاده از خطوط صاف‌تر و گلگیرهای جلو برجسته‌تر مثل پورشه 911 به‌روزرسانی کرده است. ورودی‌های بزرگ‌تر در نمای جلو و چراغ‌های سرتاسری جدید در نمای عقب برخی دیگر از ویژگی‌های طراحی نمای بیرونی این خودرو هستند.

در ضمن باید اشاره کرد که طراحی تازه‌ای برای رینگ‌های Panamera در نظر گرفته شده و نسخه توربو E-Hybrid این خودرو در نمای بیرونی و فضای داخلی از تریمی ویژه با رنگی جدید به نام Turbonite برخوردار است.

طراحی و امکانات کابین پانامرا نسل سومی

کابین پورشه پانامرا مدل 2024 نسل جدید

در کابین پورشه پانامرا مدل 2024 می‌توان تاثیرات تایکان EV را مشاهده کرد که نشان از هرچه به‌روزتر شدن طراحی و چینش کابین در این نسل جدید دارد.

اول از همه، سه نمایشگر در فضای داخلی به چشم می‌خورند. یک نمونه لمسی 10.9 اینچی مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد قرار دارد و پشت فرمان جای یک نمونه 12.6 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال است. رو به روی شاگرد هم می‌تواند یک نمایشگر لمسی 10.9 اینچی دیگر در قالب آپشن قرار بگیرد. با به‌روزرسانی انجام شده در سیستم اطلاعات و سرگرمی حالا عملکرد اندروید اوتو، اپل کارپلی و برنامه MyPorsche نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

در نسخه جدید پانامرا سلکتور دنده مرسوم قبلی کنار گذاشته شده و جای خود را به یک سلکتور جدید روی داشبورد داده است؛ به‌طور دقیق‌تر، در فضای بین فرمان و نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعات و سرگرمی. ضمن اینکه کنترل‌های حالت رانندگی و صفحه آمپر روی غربیلک فرمان جا گرفته‌اند. همچنین به گفته پورشه، با لایه‌گذاری جدید فوم، صندلی‌ها راحت‌تر از قبل شده‌اند و امکان سفارش آن‌ها با روکش‌های مختلف به غیر از چرم وجود دارد.

مشخصات فنی نسل جدید پورشه پانامرا

نمای جلو پورشه پانامرا مدل 2024 نسل جدید

پانامرا مدل 2024 نسل جدید در زمینه مشخصات فنی شباهت‌های زیادی به نسخه جدید شاسی بلند کاین دارد. نسخه‌های پایه دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل این سدان لوکس آلمانی برای تامین قوای محرکه خود از نسخه به‌روزرسانی شده موتور 2.9 لیتری V6 توربوشارژ پورشه بهره می‌برند که با افزایش 23 اسب بخاری قدرت و 50 نیوتن متری گشتاور، حالا توانایی تولید قدرت 348 اسب بخار و گشتاور 498 نیوتن متر را دارد.

برای انتقال نیرو محرکه این نسخه‌ها فقط یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه پی‌دی‌کی 8 سرعته در دسترس قرار می‌گیرد. به ادعای پورشه، نسخه پایه می‌تواند ظرف 5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد، در حالی که تریم 4 دو دیفرانسیل طی 4.7 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

توربو E-Hybrid، اصطلاحاً گل سرسبد نسخه‌های پانامرا جدید، یک پیشرانه هیبرید را به کار می‌گیرد که شامل نسخه بازنگری شده موتور 4 لیتری V8 توئین توربو پورشه و یک موتور الکتریکی 187 اسب بخاری می‌شود. ورودی گاز موتور بنزین‌سوز توربوشارژ مذکور از دو کاناله (تویین اسکرول) به تک کاناله (سینگل اسکرول) تغییر پیدا کرده. این پیشرانه در مجموع قادر است 670 اسب بخار قدرت و 928 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو محرکه این پیشرانه را همان گیربکس دوکلاچه پی‌دی‌کی 8 سرعته پورشه بر عهده دارد.

نمای عقب پورشه پانامرا مدل 2024 نسل جدید

البته خوشبختانه این حداکثر خروجی پانامرا نیست و نسخه توربو S که در آینده عرضه می‌شود، می‌تواند مثل کاین توربو E-Hybrid مجموعاً 729 اسب بخار قدرت تولید کند. این نسخه باید بتواند در عرض 3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سقف سرعت آن به 313 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

یک باتری 21.8 کیلووات ساعتی انرژی مورد نیاز این پیشرانه هیبرید را تامین می‌کند که طبق اعلام پورشه، با استفاده از یک شارژر آنبرد 11 کیلوواتی طی کمی بیشتر از یک ساعت پُر می‌شود. همچنین شعاع حرکتی پانامرا در حالت تمام الکتریکی با اتکا به این باتری 48 کیلومتر برآورد شده است.

پورشه پانامرا نسل سومی به سیستم تعلیق بادی و کمک‌فنرهای تطبیقی مجهز است و امکان سفارش آن با سیستم فرمان‌پذیری محبور عقب هم وجود دارد. نسخه‌های E-Hybrid آپشن سیستم Active Ride پورشه را دارند که متشکل از سیستم تعلیق بادی و سیلندرهای متصل به‌صورت هیدرولیکی در هر چرخ است؛ سازوکار متفاوتی که جای آنتی رول بار را در جلوگیری از غلت بدنه خودرو می‌گیرد.

تاریخ عرضه و قیمت پانامرا مدل 2024

سدان لوکس Panamera مدل 2024

پیش‌فروش پانامرا جدید هم‌اکنون در جریان است و در بهار پیش رو اولین دستگاه‌های آن به دست مشتریان می‌رسند. نسخه پایه این خودرو لوکس حدود 102 هزار دلار قیمت دارد و نسخه 4 دو دیفرانسیل تقریباً 109 هزار دلار قیمت‌گذاری شده. این در حالی است که قیمت نسخه توربو E-Hybrid احتمالاً به 200 هزار دلار می‌رسد؛ از آنجا که نسخه توربو S E-Hybrid مدل 2023 پانامرا در حال حاضر با قیمت 198 هزار دلار به فروش می‌رسد. با نزدیک‌تر شدن به عرضه این سدان، جزئیات بیشتری درباره آن به اشتراک گذاشته خواهد شد.

نهایتاً شما کاربران گجت نیوز درباره نسل جدید پورشه پانامرا چطور فکر می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*