کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی

وزیر صمت: تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی کاهش می‌یابد

وزیر صمت خبر از این داد که تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی کاهش پیدا می‌کند. این اقدام در راستای تسهیل ورود خودروهای الکتریکی به کشور است.

در پیروی از جریان کنونی صنعت خودرو در مناطق کلیدی از جمله چین، اروپا و آمریکای شمالی، مسئولان دولت هم چند وقتی است که روی الکتریکی‌سازی خودروها مانور می‌دهند. طی چند وقت گذشته، اولین خط تولید شارژر خودروهای برقی افتتاح شد و ایران خودرو دیزل هم اقدام به بهره‌برداری از اولین خط تولید انبوه اتوبوس برقی کرد. همچنین اگر دنبال‌کننده اخبار خودرو داخل کشور باشید، احتمالاً به یاد داشته باشید که تابستان گذشته چندین خودرو هیبرید و برقی چینی در حیاط دولت به نمایش گذاشته شدند.

در این بین، عباس علی‌آبادی به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) بارها به صحبت درباره موضوع برقی‌سازی در کشور پرداخته است. به‌عنوان مثال، علی‌آبادی تابستان گذشته از عرضه خودروهای برقی تا آبان ماه و آغاز دوره جدید حمل و نقل شهری و بین‌شهری خبر داده بود. در اوایل آذرماه هم وی وعده آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای خودروهای برقی را داد و در جریان رویداد رونمایی از چری آریزو 5 برقی مدعی شد که ایران در برقی‌سازی خودرو از چین و اروپا هم پیشی می‌گیرد!

وعده وزیر صمت برای کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبرید

کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی

وزیر صمت حالا قول کاهش تعرفه خودروهای برقی و هیبرید را داده است. به گفته علی‌آبادی، اختلافی جزئی بین قیمت خودروهای الکتریکی و بنزینی وجود دارد که مسئولان با جبران تعرفه، برای هرچه نزدیک‌تر کردن آن‌ها به هم تلاش می‌کنند. وی همچنین بر لزوم ارائه مشوق‌هایی مثل تعرفه جهت ترغیب مردم به استفاده از این خودروها و حفظ محیط زیست تاکید کرد و اظهار داشت که در آیین‌نامه پیشنهادی به دولت، تعرفه بسیار کمی را برای خودروهای الکتریکی و هیبرید در نظر گرفته‌اند. به عقیده وزیر صمت، تصویب تعرفه جدید منجر به تعادل در قیمت‌ها و مدیریت بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*