آیفون ۴ اینچی جدید با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و حدود ۵۰۰ دلار قیمت وارد بازار خواهد شد

مدت هاست که از وجود یک آیفون ۴ اینچی جدید گفته می‌شود و روز به روز جزئیات و گمانه زنی های بیشتری در مورد چگونگی  این دستگاه منتشر می‌شود. اخیرا مینگ چی کو، تحلیگر موسسه KGI یک یادداشت پژوهشی برای سرمایه گذاران صادر نمود یک کپی از آن به دست وب سایت MacRumors رسیده است. وی در این نوشته ادعا می‌کند که اپل در نسل بعدی آیفون ۴ اینچی که احتمالا آیفون ۵ اس ای ( iPhone 5SE ) نام خواد داشت، بر خلاف دوربین ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار خواهد داد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

تحیلگر کو همچنین تصریح کرد که آیفون ۴ اینچی جدید مشخصات سخت افزای مشابه به آیفون ۶ اس خواهد داشت. که از جمله این ویژگی ها باید به تراشه اپل A9 و NFC به منظور بهره برداری از اپل پی اشاره کرد. در فاکتور طراحی ظاهری انتظار می‌رود بیشتر شبیه به آیفون ۵ اس داشته باشد. اگر چه عنوان شده که به شیشه کمی منحنی ۲.۵D مانند آیفون ۶ مجهز خواهد بود و همچنین موارد جدیدتری به همراه دارد.

اپل آیفون ۴ اینچی جدید ممکن است به ۱۶ و ۶۴ ظرفیت ذخیره سازی مجهز باشد. همچنین وای فای ۸۰۲.۱۱ac، بلوتوث ۴.۲، پشتیبانی از لایو فوتو و باتری کمی بزرگتر از آیفون ۵ اس به ظرفیت ۱۶۴۲ میلی‌آمپر ساعت، سایر ویژگی هایی هستند که انتظار می‌رود در این گوشی به کار برده شود. فن‌آوری تاچ سه بعدی هم تغییر خاصی در مقایسه با آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس نخواهد کرد.

این تحلیلگر آگاه بر این باور است که گوشی هوشمند مذکور در ایالات متحده  قیمتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار را به دنبال خواهد شد. گفتنی است که در مقایسه با آیفون های بزرگتر مثل ۶ اس که از ۶۴۹ دلار شروع می‌شود این قیمت به مراتب پایین تر، به اپل کمک می‌کند تا در بازار های نوظهور مانند چین و هند، فروش بیشتری از آیفون ها تجربه کند.

محقق KGI انتظار دارد که کل مجموعه‌ی عرضه شده آیفون ۴ اینچی اپل در سال ۲۰۱۶ با ۱۳۱ درصد رشد مواجه شود و ۳۷ میلیون واحد برسد. به طوری که با عرضه آیفون ۴ ایچی به بازار، آیفون ۵ اس با ۵۰ درصد کاهش قیمت مواجه خواهد شد و از ۴۵۰ دلار فعلی به ۲۲۵ دلار کاسته می‌شود.

این شرکت تحقیقاتی همچنین مقادیر پیش بینی شده از فروش آیفون ۴ اینچی جدید را از ۱۸ تا ۲۰ میلیون به ۱۲ میلیون دستگاه کاهش داد. چرا که معتقد است مشتریان آیفون ۵ اس را با وجود قیمت کمتری که خواهد داشت ترجیح می‌دهند. KGI انتظار داد که آیفون ۵ اس پس از تخفیف ۵۰ درصدی با یک افزایش چشمگیر در فروش مواجه شود.

طی یادداشت کو، آیفون جدید به طور کلی ۵se لقب خواهد داشت اما در شایعات، عنوان شده که این گوشی آیفون SE نام گذاری می‌شود. در ماه های اخیر سامی زیادی برای جانشین آیفون ۵ اس، از جمله آیفون ۶ سی، آیفون ۵e و  آیفون ۵s نسخه‌ی دوم عنوان شده است. اما هنوز نام رسمی این دستگاه مشخص نیست.

انتظار می‌رود اپل، آیفون ۴ اینچی جدیدش را طی رویدادی در تاریخ ۱۵ مارس  در کنار  آیپد پرو ۹.۷ اینچی و نسخه‌ی به روز شده‌ی اپل واچ رونمایی کند. بنا بر گزارشات، این گوشی در ۱۸ آوریل به بازار عرضه خواهد شد اما بعید به نظر می‌رسد که پیش خرید آن در ماه مارس آغاز شود.

همچنین جالب توجه است که این تحلیلگر در یادداشت خود ادعا داشته که آیفون ۷ در دو نسخه‌ی تک دوربین و دو دوربین وارد بازار خواهد شد. با این حال، هنوز اطلاعات خاصی در این رابطه منتشر نشده است.

منبع: macrumors