آیفون 16

7 ارتقا و تغییر بزرگ فاش شده از آیفون 16

طبق اطلاعات فاش شده، در سری آیفون 16 – iPhone 16 با ارتقاهای اساسی در مشخصات فنی مواجه خواهیم بود. در این مطلب به بررسی جنجالی‌ترین و بزرگترین این تغییر ها می‌پردازیم.

پاییز امسال طبق عادت سالهای گذشته زمانی خواهد بود که اپل از سری جدید پرچمداران خود یعنی آیفون 16 رونمایی خواهد کرد. با در نظر گرفتن این که هنوز ماه ها با این رویداد فاصله داریم، اما به طور مداوم رندرهای جدیدی از این سری تازه نفس اپل منتشر می‌شود. با توجه در این اطلاعات لو رفته متوجه می‌شویم که اپل برای سری آیفون 16 ارتقاها و تغییرات اساسی نسبتا خوبی را در نظر گرفته که می‌توانند در بهبود تجربه کاربری مفید باشند.

آیفون 16 و 16 پلاس مدل‌هایی از این سری هستند که افراد ناتوان از خرید آیفون 16 پرو و پرو مکس به دلیل مشکلات مالی، به سراغ این مدل‌ها خواهند رفت. اپل برای این سری متوسط خود هم ارتقا و تغییر های اساسی را در نظر گرفته و پیش بینی می‌شود که نمایشگر باکیفیت و قابلیت‌های هوش مصنوعی در این گوشی به کار خواهد رفت. قابلیت‌های هوش مصنوعی سری آیفون احتمالا زودتر از خودشان با iOS 18 در طی کنفرانس WWDC 2024 اپل در ژوئن معرفی شوند.

تغییرات بزرگ آیفون 16

همان طور که در اخبار تکنولوژی در مورد تغییرات سری آیفون 16 گفته می‌شود به همین دلیل این مطلب را اختصاص داده‌ایم را جنجالی ترین و بزرگترین این تغییر ها را برای شما بررسی کنیم. سری آیفون 16 نیز همانند مدل‌های قبلی جزو بهترین گوشی‌های پرچمدار خواهند بود که می‌توانند گوشی‌های اندرویدی به چالش بکشند.

وای فای 6e

در حالی که مدل‌های آیفون 15 پرو نیز از وای فای 6 ای پشتیبانی کرده و از سرعت بالاتر آن برخوردار بودند اما اپل در آیفون 15 تنها به وای فای 6 بسنده کرده بود. به خاطر تفاوت‌های بارز وای فای 6e و نسل 6 اپل تصمیم گرفته تا حتی سری‌های متوسط پرچمداران سال 2024 خود را به وای فای 6e مجهز کند. آیفون 16

وای فای 6e با ارائه باند 6 گیگاهرتز باعث می‌شود تا هم تداخل با دیگر دستگاه های وای فای از بین رفته و هم باعث افزایش سرعت آن می‌شود.

شروع ظرفیت حافظه از 256 گیگابایت

اپل برای تمامی سری آیفون 16، شروع ظرفیت حافظه را از 256 گیگابایت همراه با 8 گیگابایت رم در نظر گرفته که باعث ابراز رضایت بسیاری از طرفداران این برند شده است. برای مقایسه بهتر باید گفت که گوشی آیفون 15 پایه در حال حاضر تنها با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس است. این می‌تواند به عنوان یک جهش بزرگ برای اپل محسوب شده که می‌تواند استاندارد جدیدی را برای همه نسخه‌های پرچمدار در سال‌های بعدی ایجاد کند.آیفون 16

ضبط ویدیو سه بعدی در آیفون 16 احتمالا باعث شده تا اپل به فکر این تغییر و ارتقا بزرگ بیفتد؛ چراکه برای ضبط چنین ویدیوهایی واقعا 128 گیگ فضای درست و کافی نبود.

هوش مصنوعی مولد

هوش مصنوعی در ماه های گذشته بسیار محبوب بوده و اغلب تولید کنندگان گوشی قابلیت‌های مختلف آن را در محصولاتشان به کار برده‌اند تا از این گردونه رقابت بسیار سود عقب نمانند.

طبق پیش بینی‌های صورت گرفته گفته می‌شود به احتمال زیادی اپل در طی کنفرانس WWDC 2024 همراه با معرفی iOS 18، هوش مصنوعی اختصاصی خودش را نیز رونمایی کند. تمرکز بیشتر بر سیری یا دیگر جنبه های کاربردی فعلا به طور دقیق مشخص نیست اما می‌تواند دستیار صوتی هوشمند اپل را هوشمندتر و کاربردی‌تر از گذشته کند. خلاصه سازی و پاسخگویی به سوالات پیچیده‌تر از اولین قابلیت‌های سیری می‌تواند پس از مجهز شدن به هوش منصوعی باشد.

آیفون 16

هوش مصنوعی مولد آیفون 16

فراتر از سیری، هوش مصنوعی مولد اپل می‌تواند هم در ابزارهای توسعه دهندگان استفاده شده و هم می‌تواند در دیگر برنامه ها مانند Apple Music با ساخت فهرست پخش اختصاصی به کار آید.

در بخش تصاویر و ویدیوها گزارش شده اپل در حال کار برای توسعه یک مدل هوش مصنوعی است که امکان ویرایش عکس‌ها را بر اساس دستورالعمل های کاربر را فراهم می‌کند. در حال حاضر جزئیات بیشتری از عملکردهای ویرایشی این مدل هوش مصنوعی اپل در دسترس نیست اما برای حفظ جایگاه خود باید بتواند با آنچه گوگل و سامسونگ در پرچمدارانش ارائه می‌دهند رقابت کند.

در گجت نیوز بخوانید: هوش مصنوعی اپل سرانجام رونمایی شد؛ یک ویرایشگر تصاویر با فرامین متنی اطلاعات جدیدی از تراشه A18 پرو اپل: هوش مصنوعی پیشرفته در راه آیفون‌ها است

استفاده از تراشه A18 به جای A17

در گذشته اپل با در پیش گرفتن یک عادت سنتی، پردازنده های قدیمی‌تر را در مدل‌های استاندارد سری جدید خود استفاده می‌کرد و تراشه جدیدتر را برای مدل‌های پرو و پرومکس در نظر می‌گرفت. اما احتمالا امسال اپل با شکستن این سنت تراشه A18 را در تمام مدل‌های سال 2024 خود استفاده کند و در صورت انجام چنین کاری می‌توان گفت که تصمیم متفاوت و بزرگی نسبت به گذشته گرفته است.

آیفون 16

تغییر تراشه در آیفون 16

البته احتمال اشتباه بودن این پیش بینی نیز وجود دارد و ممکن است که آیفون های 16 و 16 پلاس با تراشه A17 Pro که در مدل‌های آیفون 15 پرو و پرومکس استفاده شده بود، عرضه شود. طبق شایعات اپل برای هر چهار مدل سال 2024 خود روی تراشه‌های 3 نانومتری A18 کار می‌کند.

البته باید این نکته نیز در نظر گرفت که آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس نسخه کمی قدرتمندتر خواهند داشت. با این وجود تراشه A18 می‌تواند به معنای افزایش عملکرد در مدل‌های استاندارد باشد که احتمالاً برای قابلیت‌هام نرم‌افزاری که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند، استفاده خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید: امتیاز بنچمارک آیفون 16 پرو لو رفت؛ آیا تراشه A18 پرو قادر به رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد بود؟

دکمه کپچر جدید

اپل به طور معمولی چند ویژگی خاص را تنها برای مدل های پرو در نظر می‌گیرد اما به نظر می‌رسد که دکمه کپچر در مدل‌های استاندارد و پلاس نیز حضور خواهد داشت. این دکمه باعث می‌شود تا راه اندازی دوربین سریعتر انجام گرفته و بتوان عکس‌های فوری را آسان‌تر گرفت.

آیفون 16

دکمه کپجر آیفون 16

البته اپل قصد دارد تا این دکمه را از نمونه های مشابه در گوشی‌های دیگر متفاوت‌تر کند. بنابراین آن را در زیر دکمه پاور قرار داده و به بازخوردهای لمسی مجهز خواهد شد. اساساً، دکمه Capture می‌تواند میزان فشار وارد شده به آن را تشخیص داده و این بدین معنی است که حتی می‌توان از آن برای فوکوس استفاده کرد.

در گجت نیوز بخوانید: دکمه جدید آیفون ۱۶ و هرآنچه که از اختراع متفاوت اپل می‌دانیم عکاسی با آیفون ۱۶ پرو آسان‌تر می‌شود؛ دکمه شاتر اختصاصی برای دوربین + تصاویر

حاشیه نازک‌تر، صفحه نمایش روشن‌تر

در بررسی شایعات حیطه نمایشگر آیفون 16 پیش بینی می‌شود که اپل همان اندازه های 6.1 اینچ و 6.7 اینچی گذشته را استفاده کرده و با همان نرخ نوسازی 60 هرتز عرضه خواهند شد. با این حال بزرگترین تغییر در آیفون 16 مربوط به جنس نمایشگر است که در پرچمداران امسال از پنل اولد سامسونگ که تمرکز ویژه‌ای روی بهره وری انرژی دارد استفاده خواهد شد. آیفون 16

البته احتمال دیگر این است که اپل به جای پنل اولد از پنل میکرو ال ای دی استفاده کند که به طور ذاتی رنگ و روشنایی تقویت شده‌ای داشته و در عین حال مصرف انرژی پایینی دارد. بنابراین با این پیش بینی‌ها آیفون 16 هم نمایشگر روشن‌تری خواهد داشت و هم حاشیه های آن نازک‌تر خواهد بود.

پشتیبانی از ضبط ویدیو سه بعدی (فضایی)

علیرغم تمام نکات ضعف ویژن پرو اپل اما قابلیت ضبط و تماشای ویدیو سه بعدی از طریق هدست جلب توجه بسیاری داشته است. در حالی این ضبط منحصر به ویژن پرو بوده اما اپل با تغییر چیدمان دوربین آیفون 15 پرو و پرومکس قابلیت پشتیبانی از ویدیو سه بعدی را به این گوشی‌ها نیز افزود.

آیفون 16

ضبط ویدیو سه بعدی در آیفون 16

به همین خاطر انتظار می‌رود که آیفون 16 و 16 پلاس به دلیل نحوه قرارگیری دوربین‌ها در ماژول پشتی از ضبط ویدیو فضایی پشتیبانی خواهد کرد. چیدمان عمودی دوربین‌ها به جای آرایش مورب باعث بوجود آمدن این قابلیت می‌شود. بنابراین با این ویژگی می‌توانید با آیفون 16 ویدیو فضایی ضبط کرده و از تماشای آن در قاب هدست لذت ببرید.

در گجت نیوز بخوانید: آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید و وای فای ۷ مجهز می‌شوند رنگ بندی خانواده آیفون ۱۶ فاش شد؛ آیفون های جدید در هفت رنگ مختلف! این ویژگی صفحه نمایش آیفون ۱۷ باعث میشود که قید خرید آیفون ۱۶ را بزنید ۵ قابلیت هوش مصنوعی آیفون ۱۶ که می‌توانند گلکسی اس ۲۴ را به چالش بکشند آیفون ۱۶ با این مشخصات سخت افزاری برای پردازش های هوش مصنوعی به سرورهای ابری نیاز نخواهد داشت آیفون 16 پرو اپل و همه اخبار و شایعات پیرامون این گوشی پرچمدار؛ از تراشه A18 Pro تا دوربین تله فوتو جدید ۷ پیشرفت بزرگ که از آیفون ۱۶ پرو مکس انتظار داریم آیفون ۱۶ پرو مکس با تکیه بر این قابلیت ها گلکسی اس ۲۴ اولترا را شکست خواهد داد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*