صفحه نمایش تاشو

پتنت جدید صفحه نمایش تاشو سامسونگ به ثبت رسید

سامسونگ تا کنون پتنت‌های مختلفی در خصوص صفحه نمایش تاشو برای گوشی‌های هوشمند ثبت کرده است. این غول کره‌ای به تازگی پتنت دیگری را به ثبت رسانده که بیشتر بر روی مکانیزم نمایشگر خمیده و خم شدن متمرکز است. برای اطلاع بیشتر، با گجت نیوز همراه شوید.

سامسونگ اختراع جدیدی مرتبط با ساختار صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر در USPTO آمریکا ثبت کرده است. در توضیحاتی که مرتبط با این پتنت جدید ذکر شده، ظاهرا ماهیچه‌ای مصنوعی عملیات خم کردن نمایشگر را بر عهده دارد. این صفحه‌نمایش با مکانیزم جدیدی که در آن به کار رفته، بدون نیاز به دستور کاربر و امری فیزیکی، تنها با کم و زیاد شدن ولتاژ خم می‌شود. این نمایشگر با توجه به نوع کاربرد آن، احتمالا در آینده منجر به تولید گوشی‌‎های هوشمند تاشو بیش‌تری از سامسونگ خواهد شد.

پتنت سامسونگ شامل دو لایه الکترودی می‌شود که بین آن‌ها با فیلم الاستومر پر شده است. به این ترتیب با اعمال یک ولتاژ به الکترود‌ها، صفحه‌نمایش تاشو سامسونگ بدون نیاز به فشار کاربر، خم خواهد شد. علاوه بر این، سامسونگ ادعا کرده است که در تولید این محصول از پلاستیک و علی الخصوص پلی کربنات استفاده خواهد شد تا قابلیت انعطاف‌‌پذیری و مقاومت در برابر گرما تا حد امکان افزایش یابد. سایر پلاستیک‌های مشابه عبارت‌اند از پلی‌اتیلن، پلی‌ترایمید، پلی سولفون و پلی‌امید.

صفحه نمایش تاشو سامسونگ بدون نیاز به فشار کاربر خم خواهد شد

به تازگی اپل نیز پتنت تازه‌ای را به ثبت رساند که در آن طراحی گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر قید شده بود. بنا بر پتنت اپل، زمانی که گوشی در حال استفاده نیست، صفحه‌نمایش آن به استفاده از یک لولا از وسط تا می‌شود. در خصوص برنامه‌ی سامسونگ برای صفحه‎نمایش تاشو و پتنت‌های گوناگونش، هنوز هیچ جزئیاتی منتشر نشده؛ سوای اینکه کاملا مشخص است با عرضه نمایشگر‌های تاشو، وارد عصر جدیدی از گوشی‌های هوشمند خواهیم شد که در آن خبری از شکستن و خراب شدن نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*