فاکسکان کارخانجاتی را برای تولید ال سی دی شارپ در آمریکا می‌سازد

فاکسکان کارخانجاتی را برای تولید ال سی دی شارپ در آمریکا می‌سازد

هفته‌ی گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر این که فاکسکان (Foxconn) قصد دارد تولید پنل های نمایشگر اولد را در همان قسمتی که خطوط تولید آیفون در آنجا قرار دارند، آغاز کند. به گزارش خبرگزاری ژاپنی Nikkei، اپل سه مدل از آیفون های خود را در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار می‌کند که دو نسخه از آنها مطابق قبل با نمایشگر ال سی دی و یک مدل ویژه‌ از آن سری نیز با نمایشگر لبه به لبه‌ی اولد تولید خواهند شد؛ جالب است بدانید که در همین راستا اپل سفارش ساخت ۱۰۰ میلیون پنل نمایشگر اولد را به سامسونگ داده است که همین موضوع باعث کاهش ظرفیت تولید و سخت‌تر شدن کار دیگر سازندگان تلفن های همراه هوشمند برای دریافت مواد اولیه شده است که با سامسونگ قرارداد دارند!

البته در ادامه‌ی گزارش آمده است که این موضوع در سال ۲۰۱۸ تغییر خواهد کرد و اپل تمام آیفون‌های خود در آن سال را با نمایشگر اولد خواهد ساخت. فاکسکان در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۶ کمپانی شارپ را با قیمت ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. با این خریداری، فاکسکان توانست تکنولوژی‌ها و خطوط تولید پنل‌های شیشه‌ای این برند ژاپنی را در اختیار بگیرد. حالا گزارش جدیدی در همین زمینه منتشر شده است و نشان می‌دهد که فاکسکان قصد دارد تشکیلات جدیدی را در ایالات متحده‌ی آمریکا تاسیس کند و به تولید پنل‌های شیشه‌ای شارپ در آنجا بپردازد.

تاسیس این کارخانه که می‌تواند چند هزار شغل جدید را در این کشور به وجود بیاورد، توسط یکی از مقامات رسمی شارپ مطرح شده و او اعلام کرده است که این گزینه بر روی میز بوده و در حال بررسی است. هرچند که در حال حاضر هنوز هیچ صحبتی درباره‌ی هدف تولیدات این کارخانه و این که قرار است از پنل‌های ال سی دی آن در صنعت موبایل استفاده شود و یا نه، وجود ندارد، اما گفته می‌شود که روند اجرایی پروژه‌ی ساخت آن احتمالا در زمانی به پایان می‌رسد که اپل در حال استفاده از پنل‌های اولد در تولید آیفون‌های خود خواهد بود و بنابراین نمی‌توانیم کمپانی کوپرتینویی را مشتری محصولات تولید شده در تشکیلات جدید فاکسکان بدانیم.

فاکسکان خطوط تولید آیفون را به داخل آمریکا منتقل می‌کند؟

فاکسکان کارخانجاتی را برای تولید ال سی دی شارپ در آمریکا می‌سازد

البته از سوی دیگر نیز فاکسکان اعلام کرده است که قصد دارد در آینده تعدادی از خطوط تولید قطعات آیفون را به داخل خاک ایالات متحده‌ی آمریکا منتقل کند و اپل نیز در حال تحقیق بر روی این موضوع بوده است. این موضوع به معنای آن خواهد بود که کارخانه‌ی تولید ال سی دی شارپ ارتباطی به محصولات اپل ندارد و پنل های آیفون در جای دیگری تولید خواهند شد. گفتنی است که سال میلادی گذشته‌ و در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ اپل را متهم به این کرد که محصولاتی که به مردم آمریکا می‌فروشد را در کشورهای خارجی تولید می‌کند و به همین دلیل برنامه دارد که یک مالیات ۳۵ درصدی را بر روی محصولاتی که در خارج از خاک آمریکا تولید و در داخل این کشور به فروش می‌رسند، اعمال کند. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که اپل قصد داشته باشد با انتقال بخشی از خطوط تولید محصولات و به خصوص آیفون های خود به این کشور، مقداری از این فشار مالی و اجتماعی را کاهش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*