ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران را بشناسید

6. بی ام و ایکس 3 (BMW X3)

شاید باور این که یک خودروی شاسی بلند آلمانی در میان ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران باشد کمی عجیب به نظر برسد اما بی ام و X3 که از سال 2005 وارد کشورمان شده همواره یکی از پرفروش ترین خودروها در میان مشتریان ایرانی بوده است. ایکس 3 با دو پیشرانه متفاوت 2.5 لیتری و 3 لیتری در بازار عرضه شده که نمونه 2.5 لیتری آن با قدرت 192 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن‌متر و نمونه 3 لیتری با قدرت 272 اسب بخار و گشتاور 315 نیوتن‌متر عرضه می‌شد.

بی ام و ایکس 3 در مدل‌های 2005 تا 2007 یعنی پیش از فیس لیفت با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان قابل خریداری است اما پیشنهاد می‌شود که اگر قصد خرید این خودرو را دارید به سراغ مدل‌های کم کارکرد و بعد از 2007 باشید.

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

7. کیا اسپورتیج (Kia Sportage)

کیا اسپورتیج نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین و ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران است که به نوعی خواهر دوقلوی هیوندای توسان نیز محسوب می‌شود. نسل اول اسپورتیج در سال 1993 میلادی در قالب یک کراس اوور 5 درب کوچک به بازار جهانی راه یافت و در سال 2004 نیز نسل دوم آن معرفی شد. این خودرو بر روی پلتفرم مشترک با توسان و البته با ظاهری شبیه به آن ساخته شد.

از سال 2007 تعداد محدودی از کیا اسپورتیج به بازار ایران وارد شد اما شرکت اطلس خودرو از سال 2008 واردات رسمی آن را آغاز کرد. این کراس اوور کامپکت با پیشرانه و جعبه دنده یکسان با هیوندای توسان و عملکرد دینامیکی هم‌سطح با آن عرضه شده و امکاناتی مانند تودوزی چرم مصنوعی، سنسور پارک در نمونه‌های فول، کروز کنترل، سانروف دوحالته، شیشه‌های آنتی UV و دودی ردیف عقب و تهویه مطبوع خودکار در اختیار مشتریان قرار گرفت.

این کراس اوور پرطرفدار در سال 2009 دچار تغییراتی شد و با چهره جذاب‌تر به بازار راه پیدا کرد. هم‌اکنون، کیا اسپورتیج با قیمتی مشابه هیوندای توسان یعنی بین 70 تا 100 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

8. برلیانس وی 5 (Brilliance V5)

15 سال پیش کره جنوبی با تلاش و زحمت فراوان توانست موفقیت خود را در صنعت خودرو به اثبات برساند و امروزه چینی‌ها در حال طی کردن همین مسیر هستند. آن‌ها سعی دارند با عرضه‌ی خودروهای ارزان‌قیمت و الگوبرداری از خودروهای پرفروش جهانی، جایگاه خود را در بازار خودرو به دست آورند. اما مهم‌ترین ایرادی که به خودروهای چینی گرفته می‌شود، کیفیت نه چندان بالای محصولاتشان است.

در این میان، کمپانی برلیانس در سال 2003 قراردادی را با BMW ثبت کرد تا خط تولید سری 3 و 5 این برند مطرح آلمانی را با کیفیت مشابه آن‌ها در کشور چین راه‌اندازی کند و خودروی برلیانس V5 نیز در واقع نسخه‌ی چینی بی ام و X1 است که با همکاری آلمانی‌ها در کارخانه برلیانس ساخته شد.

برلیانس وی 5 دو سال پیش توسط سایپا به ایران آمد و با پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ با قدرت 112 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن‌متر و بهره‌گیری از جعبه دنده 5 سرعته خودکار در بازار کشورمان عرضه شد. کیسه هوای جلو و جانبی، ترمز ضد قفل (ABS)، روکش چرم صندلی، سیستم صوتی با 8 بلندگو و تهویه مطبوع دستی نیز از جمله امکانات ایمنی و رفاهی است که بر روی این خودرو تعبیه شده است. برلیانس وی 5 با قیمت کمتر از 85 میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

9. رنو داستر (Renault Duster)

شرکت نگین خودرو به عنوان واردکننده رسمی محصولات رنو در ایران از چند سال پیش، خودروهای این برند فرانسوی را به کشورمان وارد می‌کند. در این میان، داستر به عنوان برادر بزرگ‌تر لوگان یا همان ال 90 یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. رنو داستر یک کراس اوور جمع و جور با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 16 سوپاپ است که قدرت 135 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را ارائه می‌دهد. با استفاده از جعبه دنده 6 سرعته دستی، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت 10.2 ثانیه به دست خواهد آمد. همچنین ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و کاسه‌ای در عقب برای وزن 1300 کیلوگرمی این خودرو مناسب به نظر می‌رسد.

کیسه هوای جلو و جانبی، سیستم تهویه مطبوع دستی استاندارد، اینترفیس سیستم صوتی روی فرمان، تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان، صندلی چرمی و باربند طرح کروم نیز آپشن‌هایی هستند که بر روی رنو داستر قرار می‌گیرند.مدل 2015 این خودرو هم‌اکنون با قیمت حدودی 100 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

10. جیلی امگراند ایکس 7 (Geely Emgrand X7)

جیلی نیز یکی دیگر از خودروسازان بزرگ چین است که اولین بار در سال 2012 با خودروی امگراند ایکس 7 وارد ایران شد. محصولات این کمپانی با ظاهر به‌روز و کیفیت ساخت مناسب به یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار کشورمان تبدیل شده‌اند. شرکت جیلیران برای رقابت با کراس اوورهای موجود در بازار ایران اقدام به واردات شاسی بلند جیلی امگراند ایکس 7 با پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری کرده است که قدرت 162 اسب بخار را ارائه می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب صفر تا صد 12 ثانیه در برابر وزن 1564 کیلوگرم، از جمله خروجی‌هایی است که با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک از این خودرو می‌توان گرفت.

سانروف برقی، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، مه‌شکن عقب و جلو، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، اینترفیس فرمان، پاور ویندوز 4 پنجره، روکش چرمی صندلی‌ها، باک سوخت ضد انفجار و دوربین دید عقب از جمله امکاناتی است که بر روی خودرو قرار گرفته است. شرکت جیلیران موتور، خودروی امگراند X7 را با قیمت 112 میلیون تومان به فروش می‌رساند و با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان نیز می‌توان مدل‌های پایین‌تر آن را خریداری کرد.

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*