اپلیکیشن محبوب موبایل

10 اپلیکیشن محبوب موبایل در سه ماه اول 2017 مشخص شدند

تبلت و تلفن‌های هوشمند حالا تاثیر غیرقابل انکاری در امور روزمره ما دارند و به غیر از مواردی همچون تماس تلفنی و پیامک، هزاران کاربرد دیگر را به کاربران ارائه می‌کنند. این ماجرا از شروع به کار فروشگاه‌های بزرگ همچون اپ استور و گوگل پلی آغاز شد. این روزها کاربران در پیگیری امور مختلف شخصی، اداری و همچنین سرگرمی از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌کنند. چندی پیش لیست 10 اپلیکیشن محبوب موبایل در سه ماه اول سال 2017 منتشر شد.

سرویس SensorTower اخیرا اقدام به انتشار لیستی از برنامه‌های محبوب اندروید و iOS در سه ماه گذشته کرده است. در تصویر زیر، 10 اپلیکیشن محبوب موبایل در دو فروشگاه گوگل پلی و اپ استور را مشاهده می‌کنید. همچنین در ستون اول (از سمت چپ) محبوب‌ترین موارد در هر دو سیستم عامل مشخص شده‌اند.

اپلیکیشن محبوب موبایل

طبق اطلاعات و لیست بالا، پرطرفدارترین اپلیکیشن در سیستم‌ عامل اندروید، فیس‌بوک است. همچنین کاربران آیفون و آیپد‌ها نیز پیام‌رسان همین سرویس پرطرفدار را بیشتر از هر برنامه دیگری دانلود کرده‌اند. با این حال اپلیکیشن محبوب موبایل در هر دو سیستم عامل، واتس اپ بوده و اینستاگرام نیز در رده چهارم قرار گرفته است. بنابراین قدرتمندترین دستگاه الکترونیکی قابل حمل توسط کاربران، حالا به یک ماشین اختصاصی برای سرویس‌های مختلف فیس‌بوک تبدیل شده است.

اما آیا این یک نکته منفی تلقی می‌شود؟ تلفن‌های هوشمند ابزارهایی بسیار قدرتمند هستند که در زمینه‌های متعددی کاربرد دارند و توسعه‌دهندگان موبایل بیشتر از هر کس دیگری از این موضوع باخبر هستند. با اینکه محصولات این توسعه‌دهندگان به راحتی نمی‌توانند با اپلیکیشن‌های محبوب فیس‌بوک رقابت کنند، اما باز هم اگر کاربرد این محصولات خوب باشد، میلیون‌ها کاربر به سمت آنها خواهند رفت. اما نکته منفی در این گزارش چیست؟ خیل عظیمی از کاربران امروزه از گجت هوشمند و احتمالا گران‌قیمت خود فقط برای گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و کاری به پیشرفت عملکرد و کاربرد این محصولات ندارند.

فرمان‌روایی فیس‌بوک در لیست 10 اپلیکیشن محبوب موبایل

محصولات ساخت کمپانی فیس‌بوک آنچنان جذاب و پرطرفدار نیستند، اما کارشناسان این شرکت به خوبی می‌دانند چگونه گوشی هوشمند شما را در تسخیر خود درآورند. قبل از هرگونه تکنولوژی واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده، مارک زاکربرگ به راحتی زندگی حقیقی ما را تحت تاثیر قرار داده است؛ هرچند که در گذشته صراحتا از برنامه‌های جدی خود برای تسخیر عرصه واقعیت مجازی و افزوده گفته بود.

تنبلی ما کاربران در پیدا کردن جایگزین‌های بهتر از اپلیکیشن‌های فیس‌بوک، به زاکربرگ قدرت کافی را جهت تسلط بر زندگی ما داده است. با این شرایط اگر در آینده و سال 2023 ، فیس‌بوک فر هوشمند خود را با اپلیکیشن اختصاصی برای آشپزخانه‌ها معرفی کند، نمی‌توانیم آنچنان غافلگیر شویم. این شرکت اکثر استارت‌آپ‌ها و موسسات مربوط به محتوی واقعیت افزوده را خریداری کرده است و شاید نتوانیم هیچ محتوی خوبی برای آن، خارج از محیط فیس‌بوک پیدا کنیم. بنابراین احتمالا در آینده برای استفاده از هرچیزی مجبور به ساخت اکانت فیس‌بوک و وارد شدن به آن باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*