نسخه جدید اندروید

آیا عدم تجهیز ال جی V30 و گلکسی نوت 8 به نسخه جدید اندروید مهم است؟

ال جی V30 و گلکسی نوت 8 در آینده نزدیک همراه با اندروید نوقا عرضه می‌شوند. اما عدم تجهیز آنها به نسخه جدید اندروید یعنی اندروید 8.0 اوریو تا چه اندازه اهمیت دارد؟

گوشی های جدید ال جی و سامسونگ به عنوان پرچمدارانی محبوب، علاوه بر اهمیت بسیار بالا برای سازندگان، برای کاربران و خود اکوسیستم اندروید نیز مهم هستند. به همین دلیل عرضه دو پرچمدار محبوب با نسخه قدیمی‌تر اندروید از چند جهت اهمیت پیدا می‌کند.

برای پلتفرم اندروید

نسخه جدید اندروید

اندروید همانند هر سیستم عامل دیگری به حمایت کاربران و توسعه‌دهندگان نیاز دارد. زمانی که اپلیکیشن خاصی که کاربران به آن نیاز دارند، در دسترس نبوده و یا توسعه‌دهندگان تمایلی به انتشار نرم افزارهای جدید نداشته باشند، امکان شکست خوردن آن سیستم عامل افزایش پیدا خواهد کرد.

توسعه‌دهندگان، اپلیکیشن ها را بر اساس درخواست بیشترین تعداد از کاربران تولید می‌کنند

برای گوگل، پرچمداران جدیدی که از آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید و قابلیت‌های تازه آن استفاده نمی‌کنند موقعیت ایده‌آلی نیست. توسعه‌دهندگان، اپلیکیشن های خود را بر اساس درخواست بیشترین تعداد از کاربران طراحی و تولید می‌کنند و زمانی که قرار باشد تنها 3 درصد از یک جامعه بزرگ از اپلیکیشن جدید آنها استفاده کند، این افراد به هدف خود نرسیده‌اند. در این صورت ممکن است اپلیکیشن جدید برای سازگاری با نسخه‌های قدیمی‌تر، فاقد برخی ویژگی‌هایی باشد که به عنوان مثال به نسخه جدید اندروید اضافه شده است. به علاوه، هیچ آپدیت جدیدی برای این اپلیکیشن عرضه نخواهد شد تا زمانی که تعداد کاربران افزایش پیدا کند.

این موضوع را با آی او اس مقایسه کنید: نسخه جدید بسیاری از اپلیکیشن ها تنها دقایقی بعد از معرفی نسخه جدید آی او اس در اختیار همگان قرار می‌گیرد. شاید گوگل بتواند توسعه‌دهندگان را مجبور به ارائه به‌روزرسانی‌ها کند. اما این موضوع باعث راندن آنها خواهد شد چرا که هیچ تلفن هوشمندی قابلیت استفاده از امکانات جدید را نخواهد داشت. در این صورت بهترین کار، ملزم ساختن سازندگان به استفاده از آخرین نسخه از سیستم نرم افزاری خواهد بود.

برای کاربران

نسخه جدید اندروید

برای بسیاری از کاربران، عرضه یک گوشی هوشمند جدید با اندروید نوقا اهمیت چندانی نخواهد داشت چرا که در آینده، نسخه جدیدتر آن منتشر می‌شود.

اما این موضوع قابل تعمیم به تمام افراد نیست چرا که ممکن است حرفه‌ای‌ها به هر دلیلی به آخرین نسخه اندروید نیاز داشته باشند. با این حال، عموم کاربران بعد از خرید پرچمداران جدید، هم‌چنان به دانلود و نصب اپلیکیشن هایی ادامه خواهند داد که فاقد ویژگی‌های نسخه جدید اندروید هستند چرا که در این میان توسعه‌دهندگان هیچ نقشی ندارند. در واقع این چرخه نه با تجهیز پرچمداران جدید، بلکه با انتشار نسخه جدید اندروید برای پرچمداران قدیمی‌تر همچون گلکسی اس 7 تغییر خواهد کرد. در این صورت توسعه‌دهندگان این شانس را خواهند داشت تا اپلیکیشن خود را در اختیار جامعه بزرگ‌تری از کاربران قرار دهند.

روند به‌روز شدن گوشی ها طی سال‌های اخیر بهتر شده است؛ اما در وضعیت فعلی، شاید عرضه پرچمداران با نسخه جدید اندروید یک موضوع حیاتی نباشد.

برای سازندگان

نسخه جدید اندروید

عرضه یک گوشی با نسخه جدید اندروید به معنی کار بسیار زیاد مهندسان به منظور بهینه‌سازی و به‌روز کردن سیستم های نرم افزاری است. با این حال این موضوع از دو جهت قابل بررسی است.

شرکت‌هایی همچون ال جی و سامسونگ می‌خواهند محصولاتی را بسازند که ما می‌خواهیم خریداری کنیم. این فلسفه اصلی تمام شرکت‌های فعال در حوزه تلفن های همراه است. در واقع آنها می‌خواهند ایرادهای سیستم نرم افزاری گوشی جدیدشان تا حد ممکن کاهش یابد. از آنجایی که برنامه زمانی گوگل با این شرکت‌ها متفاوت است، ریسک استفاده از آخرین نسخه اندروید افزایش پیدا می‌کند. در این صورت شاید استفاده از نسخه قدیمی‌تر آن اهمیت چندانی نداشته باشد.

تداخل بین برنامه زمانی گوگل و سازندگان همیشه مشکل‌ساز است

از سوی دیگر، بخش بازاریابی احتمالا با این تئوری چندان موافق نخواهد بود. در حقیقت یک چالش بزرگ پیش روی مدیران قرار می‌گیرد و آن، ارائه نسخه جدید اندروید در کنار گوشی های قدیمی‌تری همچون ال جی G6 و گلکسی S8 است.

عرضه زودهنگام آپدیت‌ها برای گوشی های قدیمی‌تر، احتمالا افرادی را که برای گوشی‌های خاص و گران‌تر پول پرداخت می‌کنند، ناراحت خواهد کرد. از طرفی، سازندگان بزرگ همچون ال جی و سامسونگ دوست دارند هر دو طرف را راضی نگه دارند. اگرچه عموم کاربران به این موضوع اهمیت نمی‌دهند، اما عدم تطابق زمانی عرضه اندروید با معرفی گوشی های جدید، هر ساله چنین مشکلاتی را به همراه دارد.

اما آیا واقعا نسخه جدید اندروید تا این اندازه اهمیت دارد؟

نسخه جدید اندروید

خیر.

ما نباید در رابطه با چالش‌ها و مشکلاتی که پیش روی شرکت‌های میلیارد دلاری وجود دارد، نگران باشیم. تنها چیزی که اهمیت دارد، احساس ما نسبت به ارزش خرید دستگاهی‌ست که بابت آن پول می‌پردازیم.

کاربرانی که بابت ال جی وی 30 یا گلکسی نوت 8 پولی می‌پردازند، می‌توانند از امکانات و اپلیکیشن های بسیار زیادی که در اختیار آنها قرار گرفته است، استفاده کنند.

به هر صورت جای نگرانی نیست چرا که دیر یا زود، از تمام امکانات نسخه جدید می‌توان استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اگر “واقعا نسخه جدید اندروید تا این اندازه اهمیت ندارد”؟!
    پس، لابد ملّتِ غرقِ رفاه؟! پول یامفت دارن و محض مُدبازی گوشیهاشونه عوض میکنند؟!
    تازه این فرضِ محال هم، خودش را نقض میکند؛ چون خرید نسخه قدیمیتر = کهنه-خری!
    راستی مهندس، چرا قیمت گوشیها بر اساس نسخه اندرویدشان تفاوت [چندبرابری] دارد؟؟؟
    همه این سفسطه-چینیهات بخاطر پورسانت فلان گوشی-ساز مطرح، که گوشیهاش [بخاطر جاموندگی از 8] نیومده، دِمُده شده؛ میباشد.
    دروغگویی هم حدّی دارد!

    • سلام دوست عزیز
      قبل از اینکه ما رو متهم کنید بهتر بود منبعی که ذکر کردیم رو هم میدیدید، چون مطلب ترجمه هست و لینکش هم قرار گرفته
      به علاوه موضوع هم از جنبه های مختلف کاملا بررسی شده و قبل از نتیجه‌گیری استثنائات هم ذکر شدن
      موفق باشید.