راهنمای خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان (ویژه نوروز 97)

راهنمای خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان (ویژه نوروز 97)

اگر می‌خواهید یک تلفن هوشمند قدرتمند و با کیفیت خریداری کنید، در راهنمای خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان با ما همراه باشید.

افرادی که حاضرند بودجه‌ای بین یک میلیون و نیم تا سه میلیون تومان برای تلفن هوشمندشان بپردازند، به دنبال بهترین کیفیت و بیشترین امکانات در هر زمینه‌ای هستند. اگر گشتی در بازار بزنیم، خواهیم دید انبوهی از مدل‌ها و برندهای مختلف پشت ویترین فروشگاه‌ها صف کشیده‌اند و هر کدام با جذابیت‌ها و قابلیت‌های مختلفشان، دل مشتریان را می‌ربایند. انتخاب بهترین گزینه از میان مدل‌های مختلف، کار دشواری به نظر می‌رسد و نیازمند اطلاعاتی درباره سخت افزار گوشی‌ها و امکانات آن‌هاست، چرا که در این بازه قیمتی اکثر گوشی‌ها از سخت افزار قدرتمندی استفاده می‌کنند و اختلاف میان آن‌ها چندان زیاد و عمیق نیست. در ادامه قصد داریم نگاهی به بهترین گوشی‌های بازار کشورمان در این بازه قیمتی داشته باشیم و به صور گذرا مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت و منفی آن‌ها را مرور کنیم.

پیش از پرداختن به گوشی‌ها، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • کشور سازنده تلفن هوشمندتان اهمیت چندانی ندارد، آنچه مهم است اعتبار برند و تاریخ انقضای شرکت گارانتی کننده دستگاه شماست.
  • توصیه می‌کنیم از فروشگاه‌های مورد اعتماد یا از نمایندگی‌های رسمی برند مورد علاقه‌تان خرید کنید. در این صورت، احتمال غیر اصل بودن دستگاه و قطعات آن به صفر می‌رسد و به تبع آن، گوشی در سامانه رجیستری به ثبت رسیده است.
  • قیمت‌های درج شده برای هر موبایل مربوط به زمان انتشار این مقاله بوده و ممکن است پس از گذر زمان یا بسته به شهر شما، قیمت‌ها متفاوت باشند. بنابراین پیش از تصمیم قطعی و اقدام به خرید، از قیمت روز دیوایس مدنظرتان اطمینان حاصل کنید.

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان

سامسونگ گلکسی سی 9 پرو – Samsumg Galaxy C9 Pro

قیمت تقریبی: یک میلیون و 550 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان6 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
16 مگاپیکسل
16 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون توماناسنپدراگون 653
چهار هسته 1.95 + چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی
رم: 6 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 4000 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – رم با ظرفیت بالا – دوربین با کیفیت

سری میان‌رده‌های قدرتمند سامسونگ با پیشوند حرف لاتین سی شناخته می‌شوند و سی 9 پرو، یکی از قدرتمندترین آن‌هاست. این گوشی مجهز به هشت هسته پردازشی از خانواده کوالکام بوده و در کنار 6 گیگابایت رم، عملکردی فوق‌العاده سریع در اجرای اپلیکیشن‌ها از خودش به نمایش می‌گذارد. کره‌ای‌ها سی 9 پرو را به نمایشگر بزرگ 6 اینچی مجهز کرده‌اند که گرچه رزولوشن چندان بالایی ندارد، اما کیفیت تصاویر آن مطلوبند و رنگ‌های به نمایش در آمده در آن، به واقعیت نزدیک هستند. باتری 4000 میلی آمپری دیوایس می‌تواند در صورت استفاده معمولی و سبک، یک روز کامل دوام بیاورد و کاربر را از شارژر بی نیاز کند. دوربین اصلی این گوشی به سنسوری 16 مگاپیکسلی تجهیز شده که تصاویر شفاف و شارپی ثبت می‌کند. نکته منفی درباره دوربین سی 9 پرو، عدم امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K است که کمی توی ذوق می‌زند. در جلو همانند دوربین اصلی، شاهد سنسور 16 مگاپیکسلی هستیم و بدین ترتیب، سلفی‌ها با نهایت دقت و شفافیت ثبت می‌شوند.

اپل آیفون اس ای – Apple iPhone SE

قیمت تقریبی: یک میلیون و 560 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان4.0 اینچ

1136×640 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
12 مگاپیکسل
1.2 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومانApple A9
دو هسته 1.8 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 1624 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت

ارزان‌قیمت‌ترین آیفونی که از سخت افزار نسبتا به روز استفاده کند آیفون اس ای شناخته می‌شود که از سخت افزاری معادل با آیفون 6 اس بهره می‌برد. هنگامی که کوپرتینویی‌ها متوجه شدند آیفون 5 اس به دلیل ابعاد کوچک و بدنه بسیار خوش دستش هنوز محبوبیت بالایی میان کاربران دارد، آیفون اس ای را با همان بدنه اما سخت افزاری به روز روانه بازار کرد. صحبت کردن درباره سخت افزار آیفون‌ها عملا کار بیهوده‌ای است، چرا که آیفون‌ها به واسطه سیستم عامل غنی و بهینه‌شان حتی با سخت افزار یک گوشی میان‌رده اندرویدی نیز می‌توانند کارایی خود را تا حدود زیادی حفظ کنند. برای نمونه، آیفون اس ای به دو گیگابایت رم و پردازنده دو هسته‌ای مجهز شده اما در عمل، همگام با گوشی‌های بالارده اندرویدی عرض اندام می‌کند. رزولوشن دوربین اصلی آیفون اس ای نسبتا خوب بوده و تصاویر آن شفاف و پر نور هستند، اما در جلو شاهد سنسوری 1.2 مگاپیکسلی هستیم که آن‌طور که از یک آیفون انتظار می‌رود نمی‌تواند عمل کند. تصاویر سلفی اس ای همراه با نویزهای زیادی هستند و مرزبندی رنگ‌ها چندان رعایت نمی‌شود. نمایشگر گوشی از همان رزولوشن آیفون‌های 4 اینچی پشتیبانی می‌کند و رنگ‌های آن کیفیت خوبی دارند، اما کمتر کسی حاضر می‌شود روی این گوشی به تماشای فیلم یا وبگردی مشغول شود. اگر استفاده‌ای معمولی و سبک از اس ای داشته باشید، می‌توانید با خیال راحت یک روز کامل را بدون به همراه داشتن شارژر سپری کنید.

هواوی میت 9 – Huawei Mate 9

قیمت تقریبی: یک میلیون و 790 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان5.9 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
12 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومانHiSilicon Kirin 960
چهار هسته 1.8 + چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 4000 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین با کیفیت

هواوی سری میت را به منظور مقابله با سری نوت سامسونگ به وجود آورد و گرچه در ابتدا میت به عنوان خانواده‌ای میان‌رده شناخته می‌شد، اما به تدریج به بزرگترین رقبای خانواده نوت و سری پلاس در آیفون‌ها بدل شد. میت 9 از نمایشگر بزرگ 5.9 اینچی برخوردار است که به لطف طراحی هوشمندانه ‌و حرفه‌ای چینی‌ها، ابعاد کلی دیوایس هم‌اندازه با گوشی‌های 5.5 اینچی است. با این وجود همچنان امکان کار با آن به وسیله یک دست وجود ندارد. روشنایی و کیفیت رنگ‌های نمایشگر برخلاف رزولوشن آن، کاملا رضایت‌بخش و خوب ارزیابی می‌شوند. این گوشی به اسپیکرهای استریوی با کیفیتی نیز مجهز شده که خبر خوبی برای علاقه‌مندان به فیلم به شمار می‌رود. هواوی در میت 9 از چیپست قدرتمندی استفاده کرده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اپلیکیشنی را نمی‌توان یافت که بتواند عرق این مجموعه پردازشی را در بیاورد. این پردازنده کم مصرف، باعث شده تا گوشی حتی هنگام استفاده سنگین نیز بتواند یک روز کامل بدون نیاز به شارژر کار کند. در بخش دوربین نیز چینی‌ها با کمپانی معروف لایکا همکاری داشته‌اند و با استفاده از فناوری فوکوس لیزری، می‌توان تصاویری با فوکوس عالی و افکت بوکه ثبت نمود.

آنر 9 – Honor 9

قیمت تقریبی: یک میلیون و 940 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان5.15 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
20 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومانHiSilicon Kirin 960
چهار هسته 1.8 + چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 3200 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین با کیفیت – فناوری شارژ سریع

آنر 9 در ادامه سری موفق آنر هواوی طراحی و تولید شده و آمده تا موفقیت‌های سری‌های پیشین را تکرار کند. این گوشی از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده و احساس لوکس بودن را به کاربر القا می‌کند. هواوی از پنل 5.15 اینچی برای آنر 9 استفاده کرده که روشنایی و تراکم پیکسلی بالایی ارائه می‌کند. این گوشی از چیپستی مشابه با میت 9 برخوردار است که گرچه کمی قدیمی شده اما هنوز هم می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. به لطف این پردازنده کم مصرف و تجهیز این گوشی به اندروید نوقا، مصرف انرژی دیوایس تا حدود زیادی کاهش یافته و یک باتری 3200 میلی آمپری می‌تواند تا یک روز این گوشی را سر پا نگه دارد. چینی‌ها همانند سایر محصولات بالارده‌شان از دوربین دوگانه لایکا برای دوربین اصلی استفاده کرده‌اند و کیفیت تصاویر، میزان شفافیت و شارپنس آن‌ها در سطح بسیار خوبی قرار دارند. دوربین سلفی نیز به خصوص در مکان‌های سرپوشیده، تصاویر با کیفیت و خوبی ثبت می‌کند.

ایسوس زنفون 4 – Asus Zenfone 4

قیمت تقریبی: دو میلیون و 250 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
12 + 8 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون توماناسنپدراگون 630
چهار هسته 1.8 + چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 3300 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – فناوری شارژ سریع

کمپانی ایسوس به تولید محصولاتی با دوام و کیفیت ساخت بالا شهرت دارد و اگر فن ایسوس باشید، حتما می‌دانید که پیشوند «زن» تنها بر سر محصولات با کیفیت و اصطلاحا پرچمدار تایوانی‌ها دیده می‌شود. زنفون 4 نیز از این قاعده مستثنا نیست و آمده تا شانه به شانه‌ی پرچمداران پر آوازه سامسونگ و اپل رقابت کند. برخلاف نمای قاب پشتی، این گوشی از ترکیب شیشه و نواری فلزی در کناره‌ها ساخته شده و طراحی زیبایی دارد. تایوانی‌ها زنفون 4 را به نمایشگری فول اچ دی و بدون حاشیه مجهز کرده‌اند که کیفیت تصاویر آن در سطح بالایی قرار دارد. اما زیر این نمایشگر چیپست قدرتمندی قرار گرفته که مصرفی کم اما بازدهی زیادی دارد و گرچه از سری پردازنده‌های میان‌رده محسوب می‌شود، اما عملکردی سریع و روان از خودش بر جای می‌گذارد. همچنین استفاده از اندروید نوقا در این گوشی، مصرف انرژی را به میزان زیادی کاهش داده و باتری 3300 میلی آمپری دستگاه می‌تواند به راحتی تا یک روز دوام داشته باشد. در بخش دوربین، ایسوس از لنزهای وایدی استفاده کرده که می‌توان در آن افراد بیشتری را جا داد و همچنین تصاویر آن چه در دوربین جلو و چه در دوربین اصلی، کیفیت و شفافیت بسیار بالایی دارند.

هواوی میت 10 – Huawei Mate 10

قیمت تقریبی: دو میلیون و 290 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان5.9 اینچ

1440×2560 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
20 + 12 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومانHiSilicon Kirin 970
چهار هسته 1.84 + چهار هسته 2.36 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 4000 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین با کیفیت – گواهینامه IP53 – اندروید اوریو

میت 10 جدیدترین نسل سری میت هواوی محسوب می‌شود و به جرات می‌توان آن را یکی از بهترین‌های بازار نامید. این گوشی از همان اندازه نمایشگر ثابت در سری میت بهره می‌برد که کیفیت مناسبی برای یک پرچمدار 2017 دارد. همچنین شاهد سنت‌شکنی چینی‌ها در طراحی‌های همیشگی‌شان هستیم و سنسور تشخیص اثر انگشت به قاب جلویی گوشی نقل مکان کرده است. چیپست مورد استفاده در این گوشی به تازگی و در نمایشگاه IFA 2017 معرفی شده و بر مبنای شبکه عصبی مغز انسان طراحی و ساخته شده است. این چیپ تا 25 درصد توان بیشتر و تا 50 درصد مصرف کمتری نسبت به نسل‌های پیشینش دارد و بدین ترتیب، حتی اگر از میت 10 به صورت سنگین کار بکشید، تا یک روز از به همراه داشتن شارژر بی نیاز خواهید بود. نمایشگر به کار رفته در این گوشی برخلاف رقبا از نسبت تصویر 16:9 بهره می‌برد و می‌توان گفت در سمت چپ و راست حاشیه‌ای وجود ندارد. دوربین به کار رفته در میت 10 یکی از وایدترین لنزها را در اختیار دارد و به واسطه آن، می‌توان تصاویری بسیار عریض و شارپ ثبت نمود. همچنین دوربین سلفی نیز در شرایط نوری مناسب، تصاویری با کیفیت و شفاف ثبت می‌کند و می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

سامسونگ گلکسی ای 8 2018 – Samsung Galaxy A8 2018

قیمت تقریبی: دو میلیون و 350 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان5.6 اینچ

2220×1080 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
16 مگاپیکسل
16 + 8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون توماناگزینوس 7885
شش هسته 1.6 + دو هسته 2.2 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – گواهینامه IP68 – دوربین با کیفیت

سری ای سامسونگ، گوشی‌های میان‌رده این کمپانی را تشکیل می‌دهند که اکثرا هم قیمت بالایی دارند، اما ای 8 در زمره گوشی‌های بالارده‌ای قرار می‌گیرد که همواره از طراحی به روز تر نسبت به سایر اعضای خانواده A برخوردار است. ای 8 جدید از طراحی بسیار مشابه با اس 9 بهره می‌برد و انتخاب خوبی برای کسانی برشمرده می‌شود که می‌خواهند با مبلغی نه چندان گزاف از جدیدترین تکنولوژی‌ها و سخت افزار قدرتمند لذت ببرند. این گوشی برخلاف پرچمداران سامسونگ، از حسگر تشخیص چهره برخوردار است و بدین ترتیب میزان استفاده از حسگر تشخیص اثر انگشت تا حدود زیادی کاهش می‌یابد. نمایشگر ای 8 تا حدود زیادی به اس 8 شبیه بوده و شاید تنها تفاوت میان آن‌ها، تخت بودن نمایشگر ای 8 است. در مجموع، این نمایشگر عملکرد بسیار خوبی دارد و کیفیت رنگ‌های آن عالی هستند. زیر این نمایشگر چیپست 8 هسته‌ای قدرتمندی قرار گرفته که در برابر هیچ برنامه یا بازی کم نمی‌آورد و بسیار سریع است. با توجه به کارکرد هوشمندانه این چیپست و استفاده به موقع از هسته‌های پر مصرف، شارژدهی باتری ای 8 نیز در سطح مطلوبی قرار دارد. گرچه این گوشی متعلق به سال 2018 است، اما کره‌ای‌ها در آن اندروید نوقا را به اوریو ترجیح داده‌اند و هنوز دلیل واضحی برای این اقدام سامسونگ نیافته‌ایم. سامسونگ نیز همانند رقیبانش از دو دوربین سلفی استفاده کرده که پرتره سلف‌های با کیفیتی ثبت می‌کند و افکت‌ها و شکلک‌های گوناگونی در خود دارد. مهم‌ترین فاکتور دوربین اصلی نیز گشودگی دهانه دیافراگم f/1.7 بوده که بسیار عریض است و کاربر را از مونوپاد بی نیاز می‌سازد. سامسونگ نسخه دیگری از ای 8 تحت عنوان ای 8 پلاس را نیز روانه بازار کرده که تنها تفاوت عمده‌اش، نمایشگر 6 اینچی آن است و در سایر زمینه‌ها، کاملا مشابه یکدیگر هستند. در صورتی که از ابعاد نمایشگر ای 8 2018 راضی نیستید، می توانید ای 8 پلاس 2018 را با قیمت دو میلیون و 550 هزار تومان خریداری کنید.

سونی اکسپریا ایکس زد 1 – Sony Xperia XZ1

قیمت تقریبی: دو میلیون و 430 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان5.2 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
19 مگاپیکسل
13 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون توماناسنپدراگون 835
چهار هسته 1.9 + چهار هسته 2.35 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 2700 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – گواهینامه IP65/68 – دوربین با کیفیت – اندروید اوریو

ایکس زد 1 جدیدترین پرچمدار ژاپنی‌ها در سال 2017 محسوب می‌شود که گرچه با کمی تغییرات در زمینه ظاهری همراه شده اما هنوز هم از همان زبان طراحی همیشگی سونی بهره می‌برد. سونی در پرچمدار جدیدش از نمایشگر 5.2 اینچی استفاده کرده که در اطرافش حاشیه‌های بزرگی دیده می‌شود. این حاشیه باعث شده تا ابعاد ایکس زد 1 با نمایشگر 5.2 اینچی با گلکسی اس 8 سامسونگ با نمایشگر 5.8 اینچی یکسان باشد. با این حال کیفیت تصاویر این نمایشگر خوب بوده و روشنایی و شفافیت مطلوبی ارائه می‌کند. چشم بادامی‌ها در این گوشی از جدیدترین تراشه اسنپدراگون استفاده کرده‌اند که بهترین در میان گوشی‌های اندرویدی است و تمامی کارها را در کسری از ثانیه انجام می‌دهد. درون ایکس زد 1، باتری 2700 میلی آمپری قرار گرفته که به نظر بسیار کم حجم می‌آید، اما براساس ادعای سونی، این باتری شارژدهی خوبی دارد و ما نیز در عمل به همین نتیجه رسیدیم. در صورت استفاده نه چندان سنگین از این گوشی، می‌توان تا یک روز کامل گوشی را به دور از پریز برق نگه داشت. پشتیبانی از نسل سوم شارژ سریع کوالکام از دیگر قابلیت‌های پرچمدار جدید ژاپنی‌هاست که تنها در نیم‌ساعت، نیمی از ظرفیت باتری دیوایس پر می‌شود. گرچه نسخه پیش‌فرض اندروید در این گوشی اوریو است، اما تفاوت چندانی با نوقا ندارد. سونی دست به سنسور دوربین پرچمدار سال گذشته‌اش نزده و از همان پکیج در پرچمدار جدیدش استفاده کرده است. این موضوع تعجب اهالی تکنولوژی را برانگیخت، چرا که روشنایی تصاویر ثبت شده توسط این گوشی کمتر بوده و خبری از فناوری OIS در این گوشی نیست، در حالی‌که  تمامی رقیبانش از دوربین‌های با کیفیت‌تری استفاده می‌کنند. شاید مهم‌ترین ویژگی دوربین ایکس زد 1 در قیاس با رقبا، فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه باشد و بیشتر تمرکز ژاپنی‌ها روی تغییرات در بخش نرم افزاری دوربین قرار گرفته است. در مقابل، دوربین سلفی از سنسوری 13 مگاپیکسلی برخوردار است که به فوکوس خودکار مجهز بوده و از بهترین دوربین‌های سلفی محسوب می‌شود.

ال جی جی 6 – LG G6

قیمت تقریبی: دو میلیون و 530 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان5.7 اینچ

1440×2880 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
13 + 13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون توماناسنپدراگون 821
دو هسته 1.6 + دو هسته 2.35 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 3300 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – گواهینامه IP68 – دوربین با کیفیت – فناوری شارژ سریع

جی 6 پرچمدار جدید سری جی ال جی محسوب می‌شود که آمده تا ناکامی‌های جی 5 را جبران کند، اما میزان فروش آن چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. با این وجود، جی 6 یکی از بهترین‌های بازار است که می‌تواند به خودی خود یک گوشی فوق‌العاده باشد. نمایشگر با نسبت 18:9 ساخته شده و با رزولوشن بالاست که تصاویر در آن کیفیت بسیار خوبی دارند. زیر این صفحه نمایش با کیفیت چیپست قدیمی اسنپدراگون قرار گرفته که هیچ‌کس انتظار آن را نداشت، اما ال جی دلیل این انتخاب را هماهنگی بیشتر نرم افزار با سخت افزار دیوایس بیان کرد. اندروید نوقا به طور پیش‌فرض روی جی 6 نصب شده و امکان به روز رسانی گوشی به اندروید اوریو نیز چندی فراهم شده است. ال جی در پرچمدار جدیدش از دوربین دوگانه در پشت استفاده کرده که از دو سنسور 13 مگاپیکسلی تشکیل شده است. این دوربین حتی در شرایط نوری ضعیف نیز عملکرد خوبی دارد و تصاویر آن شفاف و پرنور هستند. اما دوربین سلفی دستگاه تنها 5 مگاپیکسل رزولوشن داشته که اصلا برای یک پرچمدار سال 2017 مناسب نیست و تصاویر آن چندان پرنور و شارپ نیستند.

اچ تی سی یو 11 – HTC U11

قیمت تقریبی: دو میلیون و 790 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان5.5 اینچ

1440×2560 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
12 مگاپیکسل
16 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون توماناسنپدراگون 835
چهار هسته 1.9 + چهار هسته 2.45 گیگاهرتزی
رم: 6 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 128 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – گواهینامه IP67 – مناسب برای سلفی

مدت‌ها بود از شرکت اچ تی سی نماینده‌ای قدرتمند و بالارده ندیده بودیم و شاید بتوان یو 11 را اولین گوشی قدرتمند تایوانی‌ها پس از دوران اوجشان نامید. این گوشی مجهز به نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن بالاست و کیفیت رنگ‌ها و تصاویر آن گرچه به IPS نمی‌رسند، اما چیزی از آن کم ندارند. زیر نمایشگر نسبتا بزرگ دستگاه جدیدترین چیپست کوالکام موسوم به اسنپدراگون 835 قرار گرفته که در کنار 6 گیگابایت رم، خیال شما را از بابت هر کار پردازشی و سنگینی راحت می‌کند. اچ تی سی برای دوربین عقب پرچمدار جدیدش سنسوری 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 برگزیده که تصاویری بسیار پر نور و شفاف ثبت می‌کنند. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط یو 11 به حدی بالاست که در سایت معتبر DxO که مختص نمره‌دهی به دوربین‌هاست، یو 11 نمره‌ای بالاتر از گلکسی اس 8 دریافت نمود و به مدت طولانی صدرنشین لیست نمرات این سایت بود. دوربین سلفی نیز به سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز شده که تصاویری شارپ، شفاف و کاملا روشن ثبت می‌کند. پرچمدار جدید اچ تی سی به طور پیش‌فرض از اندروید نوقا استفاده می‌کند و اینک امکان به روز رسانی آن به جدیدترین نسخه این سیستم عامل نیز وجود دارد.

اپل آیفون 6 اس – Apple iPhone 6s

قیمت تقریبی: دو میلیون و 900 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان4.7 اینچ

750×1334 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
12 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومانApple A9
دو هسته 1.8 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 1715 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین با کیفیت

سری 6 اس آیفون در ظرفیت‌های 16، 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شدند. مدتی پس از عرضه جهانی آیفون 6 اس و نسخه پلاسش، اپل تصمیم گرفت تا نسخه‌ای 32 گیگابایتی مثل آیفون‌های پیشین تولید کند و این نسخه حتی به بازار ایران نیز قدم نهاده است. پس از اجرای طرح رجیستری برای گوشی‌های آیفون، اینک تنها آیفون 6 اس 32 گیگابایتی با طرح رجیستری به فروش می‌رسد و بیشتر آیفون‌های قدیمی‌تر دیگر در بازار یافت نمی‌شوند. همان‌طور که گفتیم بحث در مورد سخت افزار آیفون‌ها کار بیهوده‌ای است، چرا که به دلیل بهینگی بی‌نظیر سیستم عامل iOS و هماهنگی بسیار خوب آن با سخت افزار، چیپست گوشی‌های اپل همیشه ضعیف‌تر از نمونه‌های اندرویدی بوده و در عمل نیز قدرتمندتر ظاهر می‌شوند. آیفون 6 اس از نمایشگری با رزولوشن رتینا برخوردار بوده که کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد ولی کار با آن زیر نور مستقیم خورشید کمی مشکل است. این گوشی مجهز به سنسور 12 مگاپیکسلی در پشت بوده که فاقد OIS است اما تصاویری بسیار شفاف و واضح ثبت می‌کند. دوربین سلفی نیز از رزولوشن 5 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند و گرچه چندان رزولوشن بالایی ندارد، اما تصاویر آن کاملا واضح و روشن هستند. در صورت استفاده متناسب و نسبتا سبک از آیفون 6 اس، می‌توان تا یک روز بیرون از فضای خانه را با گوشی سپری کرد.

بلک بری کی وان – BlackBerry KEYone

قیمت تقریبی: دو میلیون و 910 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان4.5 اینچ

1620×1080 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
12 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون توماناسنپدراگون 625
هشت هسته 2.0 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
باتری: 3505 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – کیبورد فیزیکی – فناوری شارژ سریع

بلک بری قصد ندارد از استایل خاص گوشی‌هایش دست بردارد و با وجود اینکه مدت هاست دست به تولید گوشی‌های اندرویدی زده، اما هنوز هم شاهد کیبورد فیزیکی روی گوشی‌هایش هستیم. با توجه به قیمت محصول بلک بری، انتظار داشتیم سخت افزاری معادل با پرچمداران کمپانی‌های مشهور را در کی وان ببینیم، اما بلک بری به اسنپدراگون 625 بسنده و یک چیپ میان‌رده را روی این گوشی سوار کرده است. با این وجود هنگام کار با کی وان متوجه هیچ‌گونه لگ و کندی نخواهید بود و تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها با سرعت هرچه بیشتر اجرا می‌شوند. بلک بری در دکمه فاصله (Space) این گوشی حسگر تشخیص اثر انگشت تعبیه کرده که سرعت عمل بسیار بالایی دارد و کاری خلاقانه در طراحی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. کی وان مجهز به سنسور 12 مگاپیکسلی در عقب بوده که با دریچه دیافراگم f/2.0، تصاویری شفاف و شارپ ثبت می‌کند. بلک بری نیز متوجه گشودگی کم دریچه دیافراگم بوده و از پیکسل‌های بزرگی در دوبین اصلی استفاده کرده تا میزان روشنایی تصاویر افت نکند. در قاب جلویی نیز شاهد سنسور 8 مگاپیکسلی هستیم که در آن هم از پیکسل‌های بزرگ استفاده شده تا تنگی دریچه دیافراگم را جبران کند. روی این گوشی به طور پیش‌فرض اندوید نوقا نصب شده و امکان به روز رسانی آن به نسخه هشتم سیستم عامل اندروید نیز وجود دارد. در آخر نیز باید به باتری حجیم دیوایس اشاره کنیم که در صورت استفاده معمولی، می‌تواند تا یک روز و نیم شارژدهی داشته باشد.

انتخاب شما کدام است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. ایسوس زنفون 4 واقعا پیشنهاد بدی بود، نخرید که خوب نیست و با این قیمت کلی انتخاب بهتر هست! ال جی جی 6 هم مالی نیس

  2. توی قیمت 1.500 میشه xperia xa1plus یا xperia xa1 ultra خرید
    توی رنج 2.600 xz premiume رو تهیه کرد توی قیمت 2 تومن هم میشه s7 خرید
    چرا این همه نقص داره این لیست؟

  3. بهترین اسمارت فون از نظر کاربران در نظر سنجی گجت نیوز xz premium بود چطور نویسنده محترم این گوشی رو از قلم انداخته یا دلیل خاصی داشته میشه توضیح بدین لطفا؟

  4. چه جالب…. سری c سانسونگ عالی بودن و ما نمیدونستیم

  5. اسمارتفون میانرده ای که دوبار در چین در عرض ۵ پنج دقیقه کل موجودیش به فروش میرسه و سرعت فروش آن باعث تعجب همه شده، چرا نباید در این لیست جا ذاشته باشه؟ منظورم فبلت ”6 اینچی با جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده میانرده شرکت کوالکام و اندرویید ۸،به همراه یک باتری 3860mAh! یعنی:”NOKIA +7″

    • دوست عزیز این گوشی هنوز به بازار کشور وارد نشده است

      • خداوکیلی یه نفر به قول معروف رُک و پوست کنده جوابمو بده که چرا نوکیا تو هر کشوری که بگی نمایندگی داره جز ایران! یعنی به کُل بازار ایران را نوکیا فراموش کرده؟ مگر تا پنج شش سال پیش اینطور نبود که تو هر شهری میرفتی ۱۰ ده تا نمایندگی نوکیا بود که دوسه تاش نمایندگی اصلی بودند،چرا حالا سرتاسر ایرانو بگردی یه نمایندگی مستقیم نوکیا نیست که علاقه مندان با اطمینان از اصل بودن لوازم جانبی،پلمب بودن شرکتی جعبه و…با خیال راحت مدل نوکیا های جدید اندروییدی را بخرند؟ کسی جواب این سوالو به درستی میدونه؟ یه نفر این قضیه را روشن کنه

  6. چه جالب که نوکیا 8 با قیمت میان رده های مزخرف سامسونگ و اسنپ 835 رو نزاشتید تو لیست 😐😐😐😐😐

  7. آقای آسیابی دوست خوب من:
    ۱-ذنفون۴ بی حاشیه اس؟! داداش اون ذنفون۵ که بی حاشیس

    ۲-هوآوی میت۱۰ گواهی ip53 داره نه ip68.میت ۱۰ پرو ip68 داره

  8. امسال منتظر حضور قدرتمندانه گوشی های پرچمدار شرکت “NOKIA” درسال جدید هستیم دقیقاً مثل زمان اوج شرکت نوکیا که رقبا را با اختلاف فاحش پشت سر می گذاشت و ٪۶۵ فروش انواع گوشی های موبایل در بازارهای جهانی را به تنهایی در اختیار داشت

  9. سال نوتون مبارک میگم mi 6 شیائومی با اون قدرت و قیمت مناسب چجوری نبود تو لیستتون

  10. سالتونو با اپل شروع کنین تا پر برکت بشه

  11. هواوی خری سرش مثلا میگید ارزون میده.>؟