ایلان ماسک

ایلان ماسک صفحه تسلا و اسپیس ایکس در فیس بوک را حذف کرد

ایلان ماسک صفحه تسلا و اسپیس ایکس در فیس بوک را بعد از انتشار چند توییت جنجالی حذف کرد. اکنون ایلان ماسک جدیدترین فرد سرشناسی است که به کمپین ضد فیس بوکی بعد از رسوایی آن اضافه شده است.

صفحه تسلا و اسپیس ایکس در فیس بوک دقایقی بعد از این که بنیان‌گذار دو شرکت اعلام کرد پروفایل‌ آن‌ها در این شبکه اجتماعی را هرگز ندیده است، حذف شد.

همه چیز از زمانی آغاز شد که ایلان ماسک به توییت جنجالی برایان اکتون جواب داد. اکتون چند روز پیش طی انتشار یک توییت در صفحه شخصی خود نوشت «اکنون زمان آن رسیده که فیس بوک (خود) را پاک کنید». این در حالی است که زاکربرگ موسس و مدیر عامل فیس بوک، بعد از خرید واتس اپ به ارزش 16 میلیارد دلار در سال 2014، اکتون را تبدیل به یکی از ثروتمندترین انسان‌های روی کره زمین کرد.

ناپدید شدن اسپیس ایکس در فیس بوک

ایلان ماسک در پاسخ به توییت اکتون نوشت «فیس بوک چیست؟» در پاسخ به همین پیام، یکی از دنبال‌کنندگان وی با انتشار توییتی نوشت «اگر مرد هستی، صفحه اسپیس ایکس در فیس بوک را حذف کن»!

ایلان ماسک پاسخی بسیار طعنه‌آمیز به این پیام داد و نوشت «نمی‌دانستم چنین صفحه‌ای وجود دارد. حتما این کار را انجام خواهم داد». او در پیام خود به طور واضح اعلام کرد هرگز به صفحه اسپیس ایکس در فیس بوک توجهی نداشته و به زودی آن را حذف خواهد کرد. بنیان‌گذار شرکت فضایی اسپیس ایکس همچنین گفت نفوذ فیس بوک بر روی اینستاگرام نیز تاثیر گذاشته است. فیس بوک در حال حاضر مالک پیام‌رسان واتس اپ و شبکه اجتماعی فیس بوک است.

توییت ایلان ماسک

احساس منفی ایلان ماسک نسبت به فیس بوک و انزجار وی از مارک زاکربرگ به سال 2016 بازمی‌گردد، زمانی که موسس فیس بوک، اسپیس ایکس را به خاطر پرتاب ناموفق موشکش سرزنش کرد. طی این پرتاب، یکی از ماهواره‌های فیس بوک منفجر شده بود. البته ماسک مدتی بعد با انتشار یک توییت، مسئولیت این اشتباه را باز هم به شیوه‌ای طعنه‌آمیز پذیرفت.

او در توییت خود نوشته بود «بله، این تقصیر من به خاطر احمق بودن است. ما به آن‌ها (پیشنهاد) یک پرتاب رایگان دادیم، اما فکر می‌کنم آن‌ها دارای نوعی بیمه بوده‌اند»

صفحه اسپیس ایکس در فیس بوک

صفحه اسپیس ایکس در فیس بوک پیش از حذف شدن دارای 2.6 میلیون لایک بود، اما اکنون دیگر چنین حساب کاربری وجود ندارد. ایلان ماسک جدیدترین فردی است که با یک اقدام بسیار جنجالی، به کمپین ضد فیس فیس بوکی ملحق شده است.

رسوایی فیس بوک سبب شد ارزش آن در بازار بورس به طور ناگهان 10 درصد کاهش پیدا کند. این موضوع تا حدی پیش رفته است که عده‌ای ایده حذف فیس بوک را مطرح کردند!

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. منم برم پاک کنم بابای فیسبوک

  2. بابا دیگ فیس بوک و واتس اپ فیلمشون سوخت .کاش همه ماهواره هاشو منفجر میکرد اصا

  3. میگن در راستای حمایت از کالای ملی رفته عضو پیام رسان سروش و شبکه کلوب شده…

  4. احسنت! خیانت در امانت کمترین جوابش حذف است.

  5. تغیر مکان از فیس بوک به واتس اپ

  6. مثل اینکه شوخی شوخی قضیه حذف فیسبوک داره جدی میشه!!!