تولید النترا

بدقولی هیوندای باعث لغو تولید النترا در کرمان موتور شد

شرکت خودروسازی کرمان موتور اعلام کرد بدعهدی شرکت کره‌ای هیوندای باعث لغو تولید النترا در ایران و عدم انجام تعهدات فروش این خودرو شد، اما برای رعایت حقوق مشتریان، طرح‌های جایگزین پیشنهاد شده است.

با توافق شرکت‌های کرمان موتور و هیوندای در اسفندماه سال 1395، قرار بود خودروی هیوندای النترا (Hyundai Elantra) در ایران تولید و فروخته شود و حتی پیش فروش آن نیز توسط شرکت کرمان موتور انجام شد. با این حال در خبرها داشتیم که تولید النترا در ایران منتفی شده و شرکت کرمان موتور قصد دارد یکی از سه خودروی جک اس 5، جک اس 3 یا هیوندای سانتافه را به جای هیوندای النترا به خریداران تحویل دهد.

بدعهدی هیوندای برای تولید النترا در ایران

شرکت خودروسازی کرمان موتور حالا به این موضوع واکنش رسمی نشان داده و اعلام کرده با توجه به تعلل و بدعهدی شرکت هیوندای کرده جنوبی برای پیش‌برد تولید النترا در ایران، تحویل این خودرو در شرایط فعلی میسر نیست، اما برای رعایت حقوق مشتریان، دو طرح جایگزین پیشنهاد شده است. خریداران می‌توانند یا سود انصراف دریافت کنند و یا خودروهای پیشنهادی را به جای النترا تحویل بگیرند. مسئولان این شرکت اظهار کردند:

شرکت کرمان موتور به دلیل اتفاقات خارج از حیطه ارادی شرکت و تعلل شرکت کره‌ای هیوندای در زمینه تامین CKD قطعات منفصل برای تولید النترا با مشکل مواجه شده است. از این رو، تحویل خودرو به مشتریانی که پیش خرید کرده‌اند در شرایط موجود ممکن نخواهد بود. این اتفاق به دلیل تعلل هیوندای رخ داده و کرمان موتور در بروز آن نقشی نداشته است، اما به دلیل حفاظت از منافع مشتریان وفادار خود، دو طرح جایگزین را پیشنهاد می‌کند.

بر اساس اعلام کرمان موتور، خریداران النترای مونتاژی می‌توانند وجه پیش پرداخت خود را به اضافه سود دوران مشارکت و 5 درصد پاداش همراهی دریافت کنند یا با مراجعه به نمایندگی‌های کرمان موتور از محصولات فعلی خودرو جایگزین انتخاب کنند.

یکی از مسئولان کرمان موتور نیز بیان کرد خط تولید النترا در ماه‌های گذشته راه‌اندازی و استانداردهای مرتبط را دریافت کرده بود، اما با اتفاق‌های پیش آمده و خروج یک جانبه آمریکا از برجام، شرکت کره‌ای هیوندای از ارسال قطعات مورد نیاز مونتاژ این خودرو سرباز زده است. طرف کره‌ای بدقولی کرده، اما تاکنون پاسخ رسمی نیز نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. مگه حداقل با این تحریم ها از پا در بیان

  2. باید هیوندا رو بندازیم بیرون زیادی رودار شدن

  3. کاسبان تحریم؛ جلوتر از تحریم کنندگان!!!😕😕

    هنوز 1 ماه از اعلام ترامپ جهت اعمال محدودیت شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران از ماه اکتبر یا آبان نگذشته است.
    یادمان هست که در دور قبلی تحریمها افرادی مانند زنجانی و بسیاری دیگر از فرش به عرش رسیدند و در این میان؛ کم نبودند بنگاههای تجاری که از این آب گل آلود میلیونها دلار به جیب زدند.
    دوباره تحریمها شروع شد ودراین آشفته بازار ؛ سواستفاده و کلاهبرداری تحریم کنندگان داخلی! جای تامل و بررسی و رسیدگی هرچه سریعتر مراجع قانونی را دارد.😕
    از جمله کاسبان تحریم ؛ محتکران داخلی هستند که به پیشواز تحریم رفته و خود؛ تحریم کنندگان ملت ایرانند!
    شرکتهای خودروسازی که با دپوی خودرو در انبارهای خود بر طبل گرانی بازار میرنند.🚘🚖
    خودرو سازانی که با پیش فروش خودرو از 6 ماه پیش و با انواع تبلیغات ؛ دم از مونتاژ و تولید داخل زده و سعی در جذب سرمایه های مصرف کنندگان نمودند. با این پول هنگفت ؛خریدهای دلاری باارز 4000 تومانی انجام داده و حال با افزایش ناگهانی قیمت خودرو ؛ شانه از تحویل خودرو به مشتریان خالی میکنند!!!🔊
    شرکت کرمان موتور با تبلیغ گسترده تولید داخلی ؛ با اعلام قرارداد مونتاژ خودرو از شرکت هیوندای در سال 95؛ پیش فروش خودرو در بهمن ماه؛ چندین میلیون دلار از سرمایه های مصرف کنندگان داخلی را جذب کرد.😢
    در این راستا با اعلام مکرر مدیران فروش و مصاحبه های مختلف(از جمله 18 اردیبهشت96)پیش بینی شدن تحریم و عدم تحویل خودرو در قرارداد با هیوندای را اعلام کرد تا اطمینان مضاعف در مصرف کنندگان ایجاد شود.
    حال با افزایش افسارگسیخته قیمت دلار و گرانی شدید قیمت خودرو که خود ناشی از سیاست خودرو سازان داخلیست؛ بدنبال سود بیشتر؛ بعد از 6 ماه استفاده از پول مردم؛ قرارداد را به بهانه تحریم کنسل نموده است!!🚘
    قراردادی که بعلت پیش بینی تحریمها در قرارداد (با اعلام مسولین کرمان موتور)ابدا مشمول فورس ماژور نیست.
    وحتی اگر اگر اگر قرارداد کنسل شده است؛که ناشی از کوتاهی مدیران کرمان موتور در قرارداد است غرامت زیادی که در قرارداد دیده شده ؛ حق مصرف کنندگان است و نه کرمان موتور.
    که البته بهانه تحریم فقط و فقط راهی برای کاسبان تحریم است😕

    مطمینا گرانتر فروختن خودرویی که با ارز 4000 تومان در بهمن به مردم فروخته شده؛حال با ارز بیش از7000 تومان ؛سود بیشتری را به جیب کرمان موتور سرازیر میکند.💰💰💰

  4. سلام. زمانیکه النترا ثبت نام کردیم. قیمت جک ۹۰ میلیون بود. حالا که قیمت النترا صد میلیون افزایش پیدا کرده. میخوان ماشین چینی را به قیمت صدو شانزده میلیون قالب کنند. باید شکایت پیش کدام نهاد ببریم؟متاسفانه کشور بی صاحبی داریم.

  5. ای بابا چخبره یکی یکی دارن میرن
    خودمون موندیم و خودمون مسخره بازی چیه خسته شدیم دیگ تا کی بکشیم از دست این مسولین به فکر مردم باشید یکم

  6. این همه خبر بد تو یه روز مگ میشههههههههه
    الان ینی بدبخت شدیم؟
    پوش کلفت شدیم دیگ