اتومبیل های ضدگلوله

افزایش بی‌سابقه فروش اتومبیل های ضدگلوله در مکزیک

فروش اتومبیل های ضدگلوله در مکزیک با توجه به افزایش آمار قتل و کشتار، با رشدی 25 درصدی همراه بوده است. شرکت‌های بزرگی همچون بی ام و،‌ آئودی و بنز وظیفه‌ی تولید خودروهای زرهی را در مکزیک بر عهده دارند.

معمولا رونق تولید خودرو باعث جشن گرفتن شرکت‌ها می‌شود، اما این در مورد اتومبیل های ضدگلوله صدق نمی‌کند. رویترز خبر از افزایش بی‌سابقه فروش خودروهای ضدگلوله در مکزیک می‌دهد. این کشور با آمار 25 هزار قتل در سال 2017، بالاترین آمار ممکن در عصر مدرن را به نام خود ثبت کرده است. به نظر می‌رسد سال 2018 نیز اوضاع در این کشور بهتر نشده است. انجمن اتومبیل های ضدگلوله مکزیک ادعا می‌کند که سال جاری تولید این دسته از خودروها، با 10 درصد افزایش همراه خواهد بود.

در حالی که تولیدکنندگان اتومبیل های زرهی معمولا متفاوت از تولیدکنندگان خودروهای معمولی هستند، اما به نظر می‌رسد سایر خودروسازان نیز به این عرصه اضافه شده‌اند. به طور مثال آئودی در حال حاضر نسخه ضدگلوله خودرو Q5 خود را با قیمت 87 هزار دلار در مکزیک به فروش می‌رساند. شرکت‌های بی ام و، جیپ و مرسدس بنز نیز در این عرصه حضور دارند.

رواج استفاده از اتومبیل های ضدگلوله بین مسئولان

اتومبیل های ضدگلوله شدیدا گران قیمت هستند و قشر رو به بالای مکزیک به طور گسترده‌ای از آن‌ها برای محافظت از خود در خیابان‌ها استفاده می‌کنند. اکثر این خودروها توسط مدیران بخش‌های خصوصی خریداری می‌شوند تا از آن‌ها در برابر آدم ربایی و باج‌گیری محافظت شود. سیاستمداران نیز در تصاحب این دسته از خودروها سهم بالایی دارند. به نقل از رویترز، برخی از شرکت‌های امنیتی مکزیکی شروع به کرایه دادن اتومبیل های ضدگلوله کرده‌اند که این امر می‌تواند آن‌ها در در دسترس عموم مردم قرار دهد.

تجارت این خودروهای ضدگلوله در مکزیک نسبت به متوسط جهانی تولید آن بسیار زیاد است. در حالی که انجمن اتومبیل های ضدگلوله مکزیک خبر از افزایش تولید 3 هزار خودرو در سال 2018 را داده است، برزیل در سال 2017 بیش از 15 هزار خودرو را به فروش رسانده بود. این 3 هزار خودرو به عبارتی نشان دهنده‌ی رشد 25 درصدی فروش خودروهای زرهی است.