ظرفیت باتری گوشی های هوشمند

رویکرد جدید محققان نروژی، ظرفیت باتری گوشی های هوشمند را چهار برابر می‌کند

فناوری جدید محققان نروژی می‌تواند ظرفیت باتری گوشی های هوشمند را چهار برابر کند. در این روش، از سیلیکون در کنار گرافیت استفاده شده است.

شارژدهی بالاتر گوشی نیازی است که تمام کاربران، حتی خریداران موبایل هایی با باتری‌های قدرتمند، همیشه به دنبال آن هستند. اگر بخواهیم منصفانه به موضوع نگاه کنیم، باید گفت ظرفیت باتری ها همواره در حال افزایش است، اما نه با سرعت کافی. ولی این موضوع می‌تواند به زودی تغییر کند چرا که گروهی نروژی از دانشمندان نانو موفق به ابداع روشی جدید شده‌اند که می‌تواند ظرفیت باتری گوشی های هوشمند را با فاکتور 5 افزایش دهد.

راز این روش در استفاده از سیلیکون است. هرچند، ممکن است برخی افراد آشنا به نحوه عملکرد باتری‌ها بگویند از این موضوع و امکان ساخت باتری‌های بهتر به کمک سیلیکون در مقایسه با گرافیت مطلع بوده‌اند. مشکل سیلیکون این است که هنگام عمل در ساختار باتری، تمایل دارد تا 400 درصد گسترش پیدا کند. در سوی دیگر، ورم کردن متریال باعث می‌شود ظرفیت در مقایسه با باتری‌های گرافیتی، با سرعت بالاتری کاهش یابد.

اما حالا این تیم نروژی راهی جدید برای ترکیب گرافیت و سیلیکون پیدا کرده‌اند که باتری‌ها مدت زمان بیشتری دوام خواهند آورد؛ بدون آنکه خبری از سرعت بالا در کاهش ظرفیت آنها باشد. این موضوع نه تنها به افزایش ظرفیت بالقوه باتری گوشی های هوشمند کمک می‌کند، بلکه روی عملکرد باتری‌های خودروهای الکتریکی، باتری‌های لپ تاپ ها و هر دستگاه دیگری که از منبع قابل شارژ استفاده می‌کند نیز تاثیرگذار خواهد بود.

هم‌اکنون شرکتی به نام “Kjeller Innovation” به سختی برای تجاری کردن این فناوری که با نام پروژه Silicon X شناخته می‌شود، مشغول فعالیت است. هرچند، “Kjeller Innovation” تنها شرکتی نیست که قصد بهینه‌سازی باتری‌های لیتیوم-یونی را دارد. اگرچه این نخستین باری است که ما در مورد موفق بودن پیاده‌سازی حجم قابل توجهی از سیلیکون در باتری‌ها می‌شنویم، ولی ممکن است دانشمندان، در آینده راهی جدید را برای تامین دستگاه‌های الکترونیکی ما پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا امکان پذیره یا یه بلف دیگه س

  2. منفجر نمیشه اون جوری؟