فروش گوشی هوشمند ال جی جی 7

گزارش فروش گوشی هوشمند ال جی در ربع دوم 2018 ناامیدکننده است

بخش موبایل ال جی با وجود سوددهی سرشار دیگر بخش‌های ال جی الکترونیکس، همچنان به ضرردهی ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش میزان فروش گوشی هوشمند ال جی در ربع دوم 2018 پسرفت این شرکت در بازار موبایل همچنان ادامه دارد.

وضعیت شرکت (احتمالی) بعدی تامین‌کننده پنل‌های او ال ای برای اپل، در بازار موبایل چندان خوب نیست. ال جی الکترونیکس به طور پیاپی رکوردهای جدیدی را از نظر میزان فروش و سوددهی ثبت می‌کند که بیشتر مدیون فروش خوب تلویزیون‌ها و لوازم خانگی آن است، اما بخش موبایل این شرکت همچون فرزند ناخلفی شده که فضای آرامش‌بخش کل خانواده را بهم ریخته است. بر اساس گزارش فروش گوشی هوشمند ال جی طی دومین سه ماهه سال جاری، بخش موبایل ال جی همچنان در مسیر پسرفت قرار دارد.

این در حالی است که اپل به لطف فروش بی‌نظیر آیفون‌های 2017، در همین بازه زمانی سود زیادی کسب کرده و هواوی با کسب 27 درصد سهم بازار موبایل چین به عنوان بزرگترین بازار گوشی هوشمند دنیا، رکوردی از خود بر جای گذاشته است. سامسونگ نیز موفق شد در دومین بازار بزرگ موبایل جهان یعنی هند، شیائومی را کنار زده و به عنوان برترین برند شناخته شود. اما ال جی در روزگار خوش این شرکت‌ها، باید در کنار اچ تی سی و بلک بری زانوی غم بغل بگیرد!

ال جی جی 7

کاهش شدید فروش گوشی هوشمند ال جی

ال جی جی 7 تینکیو و ال جی وی 35 تینکیو با هدف بالا بردن سهم این شرکت در بازار موبایل عرضه شدند، اما به نظر می‌رسد این دو نیز نتوانستند بخش موبایل ال جی را از منجلابی که در آن گیر کرده است بیرون بیاورند. در واقع فروش نامناسب آن‌ها در ضرردهی 172 میلیون دلاری بخش موبایل ال جی طی ربع دوم 2018 تاثیرگذار بوده است. این میزان را باید با ضرردهی 127 میلیون دلاری ربع اول سال جاری و ضرردهی 117 میلیون دلاری دومین سه ماهه سال 2017 مقایسه کرد.

به نظر شما، اکنون که ال جی در زمینه محصولات خانگی و مخصوصا تلوزیون‌های او ال ای دی فوق‌العاده موفق عمل کرده و روز به روز سهم بیشتری را در این بازارها نصیب خود می‌کند، بهتر نیست دندان لق خود یعنی بخش موبایل را به طور کامل از جا در بیاورد؟ به عبارت دیگر، بهتر نیست ال جی قید تولید گوشی هوشمند را زده و در دیگر زمینه‌هایی که درونشان رو به جلو در حرکت است تمرکز کند؟