تلگرام پس از فیلترینگ

تلگرام پس از فیلترینگ همچنان پرمخاطب است

تلگرام پس از فیلترینگ نیز در ایران محبوب و پرمخاطب است. طبق نظرسنجی‌ها، این پیام رسان خارجی همچنان توسط کاربران ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه، آمار استفاده کاربران ایرانی از پیام رسان‌ها را مشاهده می‌کنید.

ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران پس از طرح نظرسنجی در مهرماه 97 با عنوان «بررسی مسائل روز کشور از نظر افکار عمومی مردم ایران» و با مشارکت 1281 نفر که همگی بالای 18 سال سن داشتند، به آمار جالبی از مصرف کاربران ایرانی از پیام رسان های خارجی و داخلی رسیده است. این نظرسنجی به صورت تلفنی انجام شد.

استفاده از تلگرام پس از فیلترینگ نیز ادامه دارد

پس از بررسی نظرسنجی طرح شده، آمار‌های جالبی از استفاده کاربران ایرانی از تلگرام به دست آمده است که این آمار، تداوم استفاده ایرانی‌ها از تلگرام پس از فیلترینگ را بیان می‌کند. همچنین طبق این آمار تعداد مردان و زنان ایرانی عضو این اپلیکیشن به یک اندازه است.

در واقع طبق نظرسنجی که در خردادماه 97 از کاربران ایرانی صورت گرفته تعداد استفاده‌کنندگان کاربران قبل از فیلتر تلگرام 62.5 درصد اعلام شده است که در مهرماه 97 نیز مجددا این پرسش طرح شده و به آمار مشابه 62.4 می‌رسیم. همچنین در حدود 47.2 درصد از این پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که همچنان از تلگرام استفاده می‌کنند.

پس از بررسی بیشتر این نظرسنجی شاهد افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی خواهیم بود. در واقع پس از فیلتر تلگرام تعدادی از کاربران به پیام رسان واتس آپ مراجعه کردند که آمار رشد 12 درصدی را برای این پیام رسان در فروردین‌ماه 97 به دنبال داشت که این آمار در ماه‌های خرداد و مهر به ترتیب به رشد 25 درصد و 30.1 درصد رسیده است. همچنین استفاده از اینستاگرام نیز پس از فیلترینگ تلگرام با رشد روبرو بوده و از آمار 17.7 درصد در فروردین‌ماه امسال به آمار 32.2 درصد در خردادماه رسید و تا مهرماه 97 با رشد ثابتی همراه بود.

تلگرام پس از فیلترینگ

سیر نزولی پیام رسان های داخلی پس از فیلترینگ تلگرام

پیام رسان های داخلی پس از فیلتر تلگرام با رشدهای مقطعی همراه بوده‌اند، ولی این آمار‌ها رفته رفته با کاهش مواجه شد. برای مثال پیام رسان سروش از رشد 2 درصدی به واسطه فیلترینگ، به رشد 13.5 درصد رسیده بود که این آمار در مهر ماه امسال به 4.3 درصد رسیده و کاهش کاربران آن را نشان می‌دهد.

در ادامه جدولی از سیر نزولی کاربران پیام رسان‌های داخلی را مشاهده می‌کنید.

نام پیام رسان داخلیدرصد کاربر پس از فیلترینگ تلگرام در فروردین 97درصد کاربر در مهر 97
سروش13.5 درصد4.3 درصد
ایتا2.9 درصد0.9 درصد
آی‌گپ2.5 درصد0.4 درصد
بله1.8 درصد0.4 درصد
گپ1.4 درصد0.2 درصد
بیسفون0.6 درصد0.1 درصد
ساینا0.6 درصد0.1 درصد

همچنین طبق نظرسنجی صورت گرفته 36.3 درصد از پاسخگویان اعلام کردند که از هیچ شبکه اجتماعی استفاده نمی‌کنند و می‌توان به این نتیجه رسید که هم اکنون 63.7 درصد از تمامی پاسخگویان نهایتا در یکی از شبکه‌های مجازی عضو هستند.

تلگرام پس از فیلترینگ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

21 دیدگاه

  1. مگه اینتزنت ایرانی هم وجود دارد .شما می تونی مردانه همین الان گو شیت را عوض کن ی گوشی ساده بگیر از شر اطلاعات روز خلاص بشی و فشار هم مغزت نیاری .و برای خودت تصمیم بگیر .فارش می کنم برای بچه هات هم تصمیم نگیر .خودشون.بهتر از شما می فهمن.

  2. نبض زندگی توی تلگرامه

  3. من بکشنم هم هیچ وقت تلگرامو خذف نمیکنم

  4. تیرشون به سنگ خورد

  5. لطفا به بچه هاتون یاد بدید که از طرف مروم ایران صحبت نکنند. بچه ها مسواک بزنند برن لالا کنند .

  6. مگه میشه کسی بره از تل ؟؟

  7. ما جوانان انقلابی و اسلامی تلگرام ساخت غرب را به آتش می کشیم . من به نمایندگی از طرف مردم ایران از وزیر خواستار فیلتر کلیه اینترنت غربی هستم . این شبکه فساد و فحشای غربی باید فیلتر بشه این خواسته نود و نه درصد مردم ایرانه

  8. اخرم فهمیدن اون همه پولی که خرج سروش کردن بیخود بود

  9. اون 30 درصد هم مجبوریه

  10. حاضرم با کبوتر نامه جابه جا کنم تا اینکه از پیامرسان داخلی استفاده کنم

  11. مسئولین، بحران مشروعیت دارن

    با سپاس