رابط کاربری EMUI 9.0

رابط کاربری EMUI 9.0 ، حرکت‌های انگشت را جایگزین کلیدهای اندرویدی کرده است

گوشی های جدید هواوی میت 20 (Huawei Mate 20) به رابط کاربری EMUI 9.0 مجهز شده‌اند. این رابط کاربری جدید، ژست‌های حرکتی و حرکت‌های انگشتان دست را جایگزین کلید‌های فیزیکی اندروید کرده است.

از زمانی که صفحه نمایش گوشی های امروزی لمسی شده‌اند، استفاده از صفحه کلید فیزیکی معنا و کاربردش را از دست داده و به جز موارد معدودی، اغلب گوشی های هوشمند تمام سطح خود را به صفحه نمایش اختصاص داده‌اند. سال‌هاست کاربر عادت کرده‌ با چند اشاره یا حرکت دست (Gesture) تمام نیازهایش را روی گوشی برطرف کند. اما آیا می‌شود این اشاره‌ها و روش ارتباط برقرار کردن با گوشی را به‌روز و پیشرفته‌تر کرد؟ سری جدید هواوی میت 20 (Huawei Mate 20) با صفحه ‌نمایش تمام صفحه‌اش (FullView) چنین ادعایی دارد.

تجربه کاربری جذاب‌تر با رابط کاربری EMUI 9.0

با کمک رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی رابط کاربری EMUI 9.0 سری Huawei Mate 20 اشاره‌ها و حرکات انگشت را به عنوان گزینه‌ اختیاری برای کار با سیستم عامل اضافه کرده است. حالا می‌توانید به جای ضربه زدن به دکمه‌ها، به طور مستقیم دستگاه خود را با کشیدن ساده انگشت روی صفحه کنترل کنید. از آنجایی که این حرکات می‌توانند به طور کامل جایگزین عملکرد سه کلید کنترلی سیستم عامل اندروید در پایین صفحه نمایش شوند، حالت جدید، نوار پایین صفحه نمایش را حذف می‌کند تا فضای بیشتری در صفحه نمایش در اختیار کاربران قرار گیرد.

در نظر گرفتن حرکات اشاره برای کنترل‌های اصلی سیستم عامل، تنها موجب آزاد شدن فضای صفحه نمایش نشده، بلکه کار با گوشی را هم بسیار ساده‌تر کرده است. مثلا برای رفتن به صفحه اصلی، کافی است از پایین به بالای صفحه انگشت خود را بکشید یا برای دسترسی به نمایش چند برنامه‌ای، از پایین به بالا بکشید و سپس مکث کنید. برای اینکه یک مرحله به عقب هم برگردید، می‌توانید لبه‌های دو طرف صفحه نمایش را به سمت داخل بکشید. اگر مشغول خواندن مطلبی هستید، می‌توانید از سمت چپ یا راست به سمت وسط صفحه بکشید تا به عقب برگردید، حالا چپ دست باشید یا راست دست، با هر دو دست این گزینه را خواهید داشت.

دستیار گوگل را راحت فرا بخوانید

وقتی حرکات اشاره را در رابط کاربری EMUI 9.0 فعال کنید، علاوه بر تمام آن حرکت‌ها، شما می‌توانید دستیار هوشمند گوگل (Google Assistant) را با کشیدن از هر یک از گوشه‌های پایین صفحه به سمت بالا فرا بخوانید.

برای تنظیم آن به Settings> System> System navigation> تنظیمات زیر Gestures> بروید و Google Assistant را فعال کنید.

انتخاب‌های بیشتر

البته رابط کاربری هواوی در گوشی های سری HUAWEI Mate 20 از حرکات، نوار سه کلید و داک هم پشتیبانی می‌کند. همه این‌ها برای این است که کاربران حق انتخاب داشته باشد.

برای تنظیم آن به Settings> System> System navigation بروید و حالت مورد پسندتان را فعال کنید.

رابط کاربری EMUI 9.0

از آنجایی که رابط کاربری EMUI 9.0 از حرکات اشاره جدید پشتیبانی می‌کند مطمئنا عده‌ای طرفدارش می‌شوند، اما نگران نباشید و این تنظیمات را به آنچه که با آن راحت‌تر هستید، تغییر دهید. در سری HUAWEI Mate 20 دنیا در اختیار شماست!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نوع تایپ کردن جدیده