آیپد مینی 5 و آیپد 2019 ممکن است از قلم اپل و کیبورد هوشمند پشتیبانی کنند

آیپد مینی 5 و آیپد 2019 ممکن است از قلم اپل و کیبورد هوشمند پشتیبانی کنند

با گذشت سه سال پس از رونمایی از تبلت های مینی خود، حالا به نظر می‌رسد که اپل سرانجام تصمیم به رونمایی از نسل جدید این محصولات با نام آیپد مینی 5 (Apple iPad Mini 5) گرفته است.

طبق گزارشی که امروز از سوی توسعه‌دهنده‌ای به نام Steve Troughton-Smith منتشر شده است، اپل آیپد مینی ۵ به زودی عرضه خواهد شد و این محصول کامپکت قرار است از تعدادی از لوازم جانبی محبوب اپل پشتیبانی کند. او این اطلاعات را با جستجو در کدهای نسخه بتای آی او اس ۱۲.۲ به دست آورده است. طبق گفته‌های استیو، آیپد مینی 5 از قلم اپل پشتیبانی خواهد کرد و کاربران می‌توانند از کیس محبوب کیبورد هوشمند نیز بر روی آن استفاده کنند. همچنین خبر خوب این است که این پشتیبانی برای نسل ششم آیپد که دارای صفحه نمایش ۱۰ اینچی خواهد بود نیز وجود خواهد داشت.

حالا که صحبت از نمایشگر به میان آمده است جالب است بدانید که احتمالا تاچ اسکرین هر دو محصول دارای حاشیه‌های نسبتا یکسانی خواهد بود، اما قطعا باریک بودن این حاشیه‌ها سری آیپد پرو نمی‌رسد. هرچند که طبق اطلاعات یافت شده در این کدهای نرم افزاری، این موضوع اجازه می‌دهد که اپل دکمه‌ی هوم فیزیکی خود را که دارای سنسور تشخیص اثر انگشت تاچ آیدی است، در هر دو محصول حفظ کند. البته نکته‌ی منفی اینجاست که حضور این دکمه به معنای آن است که هیچ‌کدام از این دو مدل از تبلت های اپل به فناوری تشخیص چهره فیس آیدی مجهز نخواهند شد.

آیپدهای جدید اپل چه زمانی معرفی می‌شوند؟

صرف نظر از این اطلاعات، ما تا به حال جزئیات بسیار کمی درباره نسل بعدی تبلت های اپل به دست آورده‌ایم. اگر این شایعات به حقیقت تبدیل شوند، دیوایس های جدید احتمالا تا اواخر ماه مارس (اوایل فروردین ۹۸) و در رویداد سالانه اهالی کوپرتینو رونمایی خواهند شد. علاوه بر تبلت های ۲۰۱۹ اپل، این رویداد می‌تواند میزبان پد شارژر وایرلس AirPower، نسخه‌ی به‌روز‌رسانی‌شده‌ای از ایرپادهای وایرلس و یک سرویس استریم آنلاین ویدیوی اختصاصی باشد؛ رونمایی از نسل هفتم آیپاد تاچ نیز در این مراسم امکان دارد.