با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

با 5 مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید!

آیا شما هم جزو کسانی هستید که باور دارند انجمن‌هایی مانند ایلومیناتی یا فراماسونری به صورت پنهانی جهان را اداره می‌کنند؟ در این رابطه با ما همراه باشید تا با تعدادی از تاثیرگذارترین انجمن های مخفی جهان آشنا شویم.

انجمن مخفی (Secret society) نوعی گروه بوده که همانطور که از اسمش پیداست، ماهیتی مخفی داشته و فعالیت‌های آن از افراد غیر عضو پنهان است؛ در میان تعدادی از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های انجمن های مخفی می‌توان به محفل ایلومیناتی یا گروه کو کلاکس کلان اشاره کرد که اعضای آن‌ها به واسطه باور به موضوعات مختلف و برای رسیدن به هدفی مشترک گرد هم آمده‌اند.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

اما اگر شما هم کمی در اینترنت وقت گذرانده باشید و با ویدیوها و مقاله‌های مختلفی که در مورد نظم پنهان جهانی و یا اداره شدن دنیا و تعیین مسیر تاریخ توسط انجمن های مخفی آشنا باشید، می‌دانید که موضوع تاثیر این گروه‌ها بر زندگی بشر همیشه یکی از مباحث جنجالی در میان مردم بوده است.

در همین رابطه، قصد داریم تا تعدادی از مهم‌ترین انجمن های مخفی شناخته‌شده‌ در طول تاریخ را معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید:

5 مورد از شناخته‌شده‌ترین انجمن های مخفی جهان

1. گروه بیلدربرگ

در سال 1945، افراد تاثیرگذار جهان در سطوح مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در هتلی به نام بیلدربرگ در هلند گرد هم آمدند و نقشه‌های خود برای اداره جهان در سال پیش رو را موردبحث قرار دادند. گفته شده که از آن زمان تاکنون این جلسات سالانه همچنان برقرار بوده است، اما موضوعات مطرح‌شده در هر جلسه به صورت رازی پنهان باقی مانده است.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

گروه بیلدربرگ (Bilderberg Group) یک کنفرانس خصوصی با حضور کمتر از 200 میهمان است که هرکدام از نقاط مختلف جهان به هلند می‌آیند و در مورد موضوعاتی که ماهیت آن‌ها آشکار نشده، بحث می‌کنند؛ نمی‌توان گفت که این مورد از لیست یک انجمن مخفی با تمام ویژگی‌های تعریف شده است، اما بسیاری از کارشناسان تئوری‌های توطئه گفته‌اند که نظم جهان و مسیر حرکت انسان‌ها به عنوان نوع بشر توسط حاضرین در این کنفرانس تعیین می‌شود!

2. کانون‌های فراماسونری

کمتر کسی وجود دارد که تاکنون نام فراماسون‌ها (Freemasons) را نشنیده باشد؛ این مورد از لیست یکی از قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین انجمن های مخفی موجود در جهان است که به واسطه مجموعه‌ی عظیمی از کدهای و آیین‌ها و یک ساختار پیچیده سلسله مراتبی شناخته می‌شود.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

تالار فراماسون‌ها در لندن

اینطور که به نظر می‌رسد، ساختار فراماسونری از اواخر قرن چهاردهم، برای بهبود وضعیت سنگتراشان و به عنوان نوعی کانون صنفی شروع به کار کرد. اولین منزل گاه فراماسون‌ها در سال 1717 در لندن ساخته شد و گفته شده که این مکان مرکز کانون‌های فراماسونری سراسر جهان است.

3. انجمن مخفی ایلومیناتی

نام ایلومیناتی (Illuminati) در حال حاضر به گروه‌های مختلف واقعی و غیرواقعی اطلاق می‌شود که در گوشه گوشه جهان توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند؛ بر اساس اسناد موجود، انجمن مخفی ایلومیناتی در دوران عصر روشنگری، در قرن 18 تاسیس شده است. در زمان پایه‌گذاری اهداف این مورد از انجمن های مخفی مبارزه با خرافه‌پرستی، تاریک‌اندیشی، تاثیر دین بر روی زندگی اجتماعی و سو استفاده از قدرت بود.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

جالب است بدانیم ایلومیناتی که در ابتدا شاخه‌ای از کانون‌های فراماسونری بود، همانند این انجمن مخفی در سطحی گسترده و بین المللی شناخته شده است و گفته شده که از زمان پایه‌گذاری در 1 می 1776 در آلمان، ایلومیناتی‌ها کنترل دنیا را به دست گفته‌اند و در محافل خود روند وقایع جهان را تعیین می‌کنند.

برخی از وقایع ارتباط داده شده به انجمن ایلومیناتی شامل شکست ناپلئون، ترور جان اف کندی و پیروزی باراک اوباما در انتخابات آمریکا می‌شوند.

4. چلیپای گلگون

کمی ناآشناتر و مخفی‌تر از سایر موارد فهرست، چلیپای گلگون (Rosicrucians) نوعی جنبش معنوی و فرهنگی است که به اعتقاد برخی در قرن پانزدهم و توسط فردی به نام کریستین روزنکروتز (Christian Rosenkreutz) پایه‌گذاری شد. بر اساس شواهد موجود اعضای این انجمن مخفی زمانی تلاش کردند تا با مجموعه‌ای از فعالیت‌های سری نوعی دگرگونی جهانی را به وجود آورند.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

نقاشی معبد چلیپای گلگون

دو قرن پس از تاسیس نام چلیپای گلگون با چاپ تعدادی اعلامیه مجددا بر سر زبان‌ها افتاد و تا به امروز تعدادی از صاحب‌نظران معتقدند که پشت وقوع هر انقلاب بزرگی در تاریخ مدرن، دست‌هایی مرتبط با این انجمن وجود دارد!

5. شوالیه‌های معبد

آخرین انجمن مخفی لیست قدمتی بسیار بیشتر از سایر گروه‌ها دارد؛‌ در اوایل قرن دوازدهم،‌ 9 شوالیه با یکدیگر پیمانی بستند تا از مهاجران گذر کننده از سرزمین مقدس محافظت کنند؛ شوالیه‌های دیگری هم به این گروه پیوستند و در گذر زمان، با گسترده‌تر شدن انجمن و افزایش قدرت آن، جمع جنگجویان با نام شوالیه‌های معبد (The Knights Templar) شناخته شد.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

در فرهنگ عامه این باور وجود دارد که پایه‌گذار انجمن های مخفی دیگر اکثرا از گروه شوالیه‌های معبد بوده‌اند و وظیفه حفاظت از گنجینه‌های مسیحیت مانند جام مقدس و یا خون عیسی مسیح هم به عهده اعضای این انجمن است.

البته در زمان شکل‌گیری انجمن اصلی، گفته شده که تمامی شوالیه‌ها توسط پادشاه فرانسوی، فیلیپ چهارم، شکنجه و اعدام شدند و فعالیت‌های گروه از قرن 14 به بعد رسما متوقف شده و دیگر انجمنی به نام شوالیه‌های معبد وجود ندارد.

با این وجود بسیاری از صحبت‌های اینچنین در مورد انجمن های مخفی گوناگون و سرشناس موردقبول حجم قابل‌توجهی از اعضای جوامع قرار نمی‌گیرند و هنوز تئوری‌های توطئه مختلف در مورد اداره شدن جهان توسط افراد و گروه‌هایی خاص همچنان طرفدار دارند؛ شما در این رابطه چه نظری دارید؟