فروش محصولات سایپا

جشنواره فروش محصولات سایپا و ایران خودرو به مناسبت عید غدیر خم (شهریور 97)

جشنواره فروش محصولات سایپا و ایران خودرو به زودی با قیمت روز و با هدف کنترل بازار آغاز می‌شود. در این جشنواره که به مناسبت عید غدیر خم (شهریور 97) اجرا خواهد شد، قرار است 40 هزار خودرو به مشتریان عرضه شود.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد وزارت صنعت و معدن و تجارت تمهیداتی را برای کاهش التهاب بازار خودرو اندیشیده است و بر این اساس قرار است طبق توافقات به عمل آمده با شرکت‌های خودروسازی، جشنواره فروش محصولات سایپا و ایران خودرو به مناسبت عید غدیر خم از هفته آینده با قیمت روز آغاز شود.

کنترل بازار با فروش محصولات سایپا و ایران خودرو

به گفته نعمت بخش، در این طرح فروش، 20 هزار دستگاه خودرو از محصولات سایپا پیش فروش خواهد شد و 20 هزار دستگاه از خودروهای ناقصی ایران خودرو که تامین قطعات آنها انجام شده به خریداران تحویل داده می‌شود. این جشنواره می‌تواند باعث کنترل بازار خودرو و کاهش نسبی قیمت خودروهای داخلی به خصوص محصولات ایران خودرو و سایپا شود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در مورد علت افزایش غیر منطقی خودروهای داخلی از جمله پراید که حتی تا مرز 40 میلیون تومان نیز پیش رفت گفت این قیمت‌ها صوری است و عده‌ای پول‌های سرگردان را راهی بازار کرده و با انتشار تبلیغات کاذب در تلاش هستند تا قیمت خودرو را افزایش دهند. وی افزود در این شرایط چاره‌ی کار، فروش خودرو در حاشیه بازار است. با این روش، دست سودجویان از بازار خودرو قطع می‌شود و با کاهش خریداران، قیمت خودرو به تعادل می‌رسد. همچنین به این صورت، خریداران واقعی با باز شدن سایت فروش خودروسازان موفق به ثبت نام خودرو در طرح‌های پیش فروش می‌شوند. تجربه موفقی که در دهه 70 برای بازار خودرو به اجرا رسید، این نتیجه را به وجود آورد.