جدیدترین هدفون پشت گردنی بنگ اند اولافسن

جدیدترین هدفون پشت گردنی بنگ اند اولافسن در نمایشگاه IFA 2018 رونمایی شد

کمپانی دانمارکی بنگ اند اولافسن که از بزرگان دنیای صوت محسوب می‌شود در نمایشگاه IFA امسال حضور خوبی داشته است. جدیدترین هدفون پشت گردنی بنگ اند اولافسن نیز در این نمایشگاه رونمایی شد که مختصرا به معرفی آن می‌پردازیم.

93 سال پیش دو مهندس دانمارکی به نام‌های پیتر بنگ و اسوند اولافسن دست به تاسیس کمپانی خود زدند که به صورت تخصصی به تولید لوازم الکترونیکی صوتی می‌پرداخت. این کمپانی همواره به عنوان یکی از بزرگان این صنعت شناخته می‌شود و البته محصولات بسیار گران‌قیمتی دارد. جدیدترین هدفون پشت گردنی بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen) نیز به تازگی در نمایشگاه IFA 2018 رونمایی شد که 229 دلار قیمت دارد!

این هدفون پشت گردنی بی‌سیم که E6 نام گرفته، مشابه هدفون H5 محصول 2016 است و همانند آن دارای سیم به‌ هم‌تابیده‌شده است. هرچند با هدفون E8 که محصولی رده بالا و باکفیت است فاصله دارد.

یک ویژگی جالب هدفون E6 شارژر کلیپسی چسباندنی آن است که امکان گوش دادن به موزیک حین شارژ را برای کاربران محیا می‌کند. هرچند این ایده جالب به نظر می رسد و بنگ اند اولافسن به جذب مشتری از طریق آن امیدوار است، اما این ویژگی آنقدرهاهم دندان‌گیر نیست. چرا که کاربر نمی‌تواند هنگام گوش دادن به موزیک آزادانه پرسه بزند. شارژر چسباندنی جدیدترین هدفون پشت گردنی بنگ اند اولافسن روی باتری قرار می‌گیرد و سر دیگر آن با پورت USB-A به شارژر متصل می‌شود. این هدفون با یک بار شارژ کامل می‌تواند بیش از 5 ساعت به پخش موزیک بپردازد.

جدیدترین هدفون پشت گردنی بنگ اند اولافسن

البته هنگامی که شارژر به هدفون متصل می‌شود، E6 همانند یک هدفون تماما سیمی است، با این تفاوت که به جای اتصال به گوشی، به شارژر وصل است. برای خاموش کردن هدفون نیز تنها کافی‌ست انتهای دو گوشی که مغناطیسی هستند را به یکدیگر بچسبانید.

جدا از قابلیت شارژر چسباندنی آن، همانطور که گفته شد E6 مشابه H5 است. کاربر می‌تواند هنگام گوش دادن به موسیقی، با استفاده از برنامه بنگ اند اولافسن که Beoplay نام دارد، اقدام به شخصی سازی صدا کند. بخش کنترلی هدفون که البته دارای طراحی جدید و متفاوتی از H5 است، امکان پخش رو به عقب را نیز برای کاربر ممکن می‌کند. این هدفون همراه با چند سرگوش عرضه می‌شود تا به بهترین شکل ممکن در گوش افراد مختلف جای گیرد.