شرکت هواوی

فروش کل شرکت هواوی در سال 2018 از 200 میلیون گوشی گذشت

شرکت هواوی در سال 2018 به رکورد فروش 200 میلیون دستگاه گوشی هوشمند دست یافته است. آن‌ها در عرض 5 ماه، فروش خود را به دو برابر رسانده‌اند!

جدا از محصولاتی که شرکت هواوی روز گذشته در یک رویداد خبری معرفی کرد، این شرکت همچنین میزان فروش کل محصولات خود در سال 2018 را نیز اعلام کرد. He Gang، مدیر بخش موبایل هواوی می‌گوید که این شرکت تا 25 دسامبر 2018، از فروش  200 میلیون دستگاه گوشی گذشته است.

شرکت هواوی با تحریم‌های آمریکا از پا نمی‌نشیند

ماه ژوئن، زمانی که هواوی از گوشی نوا 3 خود پرده برداشت، مدیرعامل Yu Chengdong اعلام کرد که این شرکت سال جاری 100 میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته است. این بدان معناست که هواوی توانسته تنها در عرض 5 ماه، این عدد را به دو برابر برساند! 2018، سال پرفراض و نشیبی برای هواوی بود. در شروع سال آن‌ها نخستین گوشی خود را در ایالات متحده و زیر نظر شرکت مخابراتی AT&T عرضه کردند، اما این معامله خیلی زود منحل شد. شکست در این معامله، به خاطر نگرانی‌های امنیتی که توسط مجلس سنای آمریکا مطرح شده بود، صورت گرفت. پس در اصل سود بزرگی از آن عاید شرکت هواوی نشد.

دیوار بلند آجری که آمریکا جلوی راه هواوی قرار داد شاید سرعت هواوی را در راه موفقیت آهسته کند، اما نمی‌تواند آن‌ها را از جایگاه دوم بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند که در ماه اوت از اپل ربودند را به پایین بکشد.

اخیرا هواوی با مشکل تازه‌ای نیز مواجه شده است؛ منگ وانژو، مدیر ارشد مالی این شرکت و رن ژنگ‌بی، دختر بنیان‌گذار این شرکت به اتهام دور زدن تحریم‌های اعمال شده بر ایران در خاک کانادا دستگیر شده‌اند. البته این دو توسط وثیقه آزاد شده‌اند، اما ظاهرا جلسه‌ی دادگاه آن‌ها در ماه فوریه برگزار خواهد شد.

منتقدان گوشی‌های هواوی را برای ویژگی‌ها و طراحیشان ستایش می‌کنند. آخرین پرچمدار آن‌ها، گوشی هواوی میت 20 پرو هم یکی از بهترین گوشی‌های عرضه شده در سال 2018 است.