جداسازی امن USB در ویندوز

آیا واقعا به جداسازی امن USB در ویندوز نیازی هست؟ مایکروسافت پاسخ می‌دهد

احتمالا تا به حال شما هم شنیده‌اید که حتما پیش از کشیدن یو اس بی فلش از کامپیوتر، ابتدا از گزینه‌ی جداسازی امن USB در ویندوز استفاده کنیم. حالا مایکروسافت توضیح می‌دهد که آیا واقعا به چنین کاری نیاز است؟

این یک سول کهنه است: آیا واقعا نیازی به جداسازی امن USB در ویندوز است؟ متخصصان حوزه فناوری همیشه به شما پیشنهاد کرده‌اند که برای از دست نرفتن اطلاعات خود همیشه این کار را انجام دهید،‌ ولی بارها شده که شما هر زمان قصد خارج کردن فلش USB از کامپیوتر خود را داشتید این کار را انجام نداده‌اید و مشکلی نیز به وجود نیامده است.

جداسازی امن USB در ویندوز

اما نظر خود سازنده‌ی ویندوز در این مورد چیست؟ مایکروسافت پس از سال‌ها ابهام، رسما به این پرسش، پاسخ داده است. خیلی کوتاه بگوییم که مایکروسافت می‌گوید، نیازی به این کار نیست، اما در اینجا نکته‌ای وجود دارد. مایکروسافت بنا به دلیلی این قابلیت را در سیستم عامل کامپیوتری خود قرار داده است. این دلیل چیست؟

واضح است که قابلیت جداسازی امن USB به عنوان بخشی از ویندوز، برای هدفی در نظر گرفته شده است. با این حال سازنده تایید کرده است که نیازی به نگرانی در مورد آن نیست. ویندوز 10 حالا با قابلیتی به نام «حذف سریع» عرضه می‌شود که به شما اجازه می‌دهد هر زمانی به یو اس بی درایو احتیاجی نداشتید، آن را از کامپیوتر جدا کنید. بدیهیست جداسازی یک درایو که در آن فایل‌هایی در حال استفاده یا کپی شدن هستند، باعث از دست رفتن اطلاعات می‌شود. در حال حاضر گزینه‌ی حذف سریع به صورت پیشفرض در تنظیمات تمام نسخه‌های ویندوز 10 فعال است.

البته مایکروسافت از به‌روزرسانی اکتبر سال 2018 این قابلیت را به اجرا درآورده است،‌ اما به تازگی شروع به شرح دادن حضور چنین قابلیتی در سیستم عامل خود کرده است.

چه زمانی به جداسازی امن USB نیاز است؟

با فرض بر اینکه هیچ پنجره‌ای از اطلاعات داخل یو اس بی درایو شما فعال نیست و درایو مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، جدا کردن آن از کامپیوتر به زدن هیچ گزینه‌ی اضافی نیازی نخواهد داشت. بنابراین جداسازی امن USB در این شرایط دیگر بلااستفاده بوده و گزینه‌ی ضروری نیست.

شما تنها در صورتی باید از این گزینه استفاده کنید که یک برنامه یا سند از روی یو اس بی درایو شما در پس زمینه‌ی کامپیوتر در حال اجرا است. ضمنا ما پیشنهاد می‌کنیم در گوشی‌های هوشمند، هنگام استفاده از فلش درایو از طریق OTG پیش از کشیدن فلش، حتما گزینه‌ی خارج‌سازی را انتخاب کنید.