راننده اسنپ

جزئیات ماجرای پیاده کردن مسافر خانم توسط راننده اسنپ

روز 16 خرداد 98 یک راننده اسنپ به دلیل عدم رعایت حجاب توسط مسافر خانوم خود را پیاده کرد که در فضای مجازی واکنش‌های موافق و مخالف زیادی را به همراه داشت. در ادامه جزئیات ماجرای پیاده کردن مسافر خانم توسط راننده اسنپ را بررسی خواهیم کرد.

اخیرا ماجرای پیاده کردن مسافر خانم از سوی راننده اسنپ حواشی زیادی را به همراه داشت. در واقع این راننده اسنپ از مسافر خود خواست تا حجاب خود را رعایت کند که پس از دریافت پاسخ منفی وی را از خودرو پیاده کرد. پس از چند ساعت این مسافر خانوم در صفحه شخصی توییتری خود از برخورد نامناسب راننده اسنپ خبر داد که وی را به دلیل عدم رعایت حجاب از خودرو پیاده کرده است. این مسافر خانوم با انتشار اطلاعات راننده از مسئولان اسنپ خواست تا او را اخراج کنند. این توییت در فضای مجازی با واکنش‌های موافق و مخالف زیادی مواجه شد. بسیاری از کاربران اعلام کردند راننده اسنپ نباید به خاطر عدم رعایت قانون از سوی این مسافر خانوم مجازات شود و اگر راننده را جریمه کند، اسنپ را تحریم خواهند کرد. گفتنی است پس از چند ساعت مسافر اسنپ در توییت جدیدی نوشت مسئولان اسنپ در تماس با وی، از او دلجویی کردند.

اطلاعیه اسنپ

طبق قوانین اسنپ، کاربران متعهد به رعایت قوانین اسلامی، اخلاقی و اجتماعی هستند. همچنین حفظ حریم خصوصی کاربران و عدم انتشار اطلاعات شخصی هر یک از طرفین از دغدغه‌های مهم اسنپ محسوب می‌شود.

در صورت بروز اختلاف بین هر یک از کاربران مسافر و راننده، اسنپ با تمام امکانات خود (از جمله مرکز تماس 24 ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجی‌گری) نهایت تلاشش را در جهت حفظ رضایت هر دو طرف و رفع اختلافات ایجاد شده به کار می‌گیرد.

بر همین اساس، در این مورد نیز صحبت‌های لازم با هر یک از طرفین انجام شده است. از کاربر راننده بابت انتشار اطلاعات شخصی‌شان دلجویی به عمل آورده‌ایم و ایشان با رضایت شخصی‌شان در ناوگان اسنپ به فعالیت خود ادامه می‌دهند. علاوه بر آن، رعایت اصل مشتری‌مداری اقتضا می‌کرد که پس از ذکر شرایط و قوانین اسنپ، از مسافر نیز به دلیل ناتمام ماندن سفرشان دلجویی شود.

جزئیات ماجرا از زبان راننده اسنپ

سعید عابد، راننده 54 ساله اسنپ در خصوص جزئیات این ماجرا توضیح داد:

روز 16 خرداد برای من تقاضایی از سمت این خانم در شهرک قائم تهران آمد که من آن را پذیرفتم. وقتی رسیدم، این خانم همان ابتدا در خیابان بدون روسری بود و من به خودم گفتم طبق روال گذشته وقتی سوار ماشین شد از ایشان تقاضا می‌کنم که به خاطر جریمه نقدى که برای ماشین‌هایی که چنین تخلفی دارند انجام می‌شود، روسری‌اش را سر کند. هنوز 150 متر از محل سوار شدن خانم فاصله نگرفته بودیم که من از ایشان تقاضا کردم که روسری خود را سر کنند. اما ایشان با لحن تندی گفتند که شما بهتر است در کار دیگران دخالت نکنید و رانندگی‌تان را بکنید. بعد از شنیدن این جمله من نگه‌ داشتم و گفتم که با این حساب من نمی‌توانم شما را برسانم و دقیقا همان بلوار قائم و در حالى که تنها 150 متر از مبدا فاصله گرفته بودیم، نگه داشتم که خود خانم از ماشین پیاده شدند و من از ایشان نخواستم از ماشین پیاده شوند. حتى گفتم که مى‌توانم ایشان را به مبدا برگردانم.

واکنش رئیس قوه قضاییه

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران در خصوص ماجرای راننده اسنپ عنوان کرد:

دستگاه‌های انتظامی و قضایی نیز به موجب شرع و قانون، موظفند از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند. همچنین دولت، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مسئولیت دارند که از امنیت روانی و اخلاقی جامعه صیانت کنند و اجازه ندهند کوچکترین بی‌عفتی و ناهنجاری، جامعه را تهدید کند.

واکنش سخنگوی قوه قضاییه

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه به ماجرای بدحجابی مسافر اسنپ واکنش نشان داد و اظهار کرد:

توصیه مجدد من به استمرار و تداوم دستاوردهای ماه مبارک رمضان به ویژه در حوزه عفاف و حجاب است. ما این روزها شاهد رفتار برادر عزیز راننده‌ای بودیم که احساس مسئولیت کرد در برابر یک عمل ناهنجار امر به معروف کند و اقدام او چقدر اثربخش بود که شرکت مزبور و خود فرد وقتی اعلام کرد خود را مقید به دستاوردهای جامعه می‌دانم. توصیه می‌کنم قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را بازنشر کنید. قانون بسیار خوبی است.

راننده اسنپ: در برابر بی حجابی مسافرم آتش به اختیار عمل کردم

در ویدیو زیر راننده اسنپ بخشی از قوانین شرکت اسنپ را می‌خواند و اقدام خود را آتش به اختیار عنوان می‌کند: