لپتاپ های کروم او اس

گوگل به جای ساخت تبلت های پیکسل روی لپتاپ های کروم او اس متمرکز خواهد شد

ظاهرا گوگل قصد دارد به عرضه‌ی تبلت های پیکسل پایان دهد و منابع خود را برای تولید لپتاپ های کروم او اس (Chrome OS) صرف کند؛ یعنی لپ‌تاپ‌هایی مانند پیکسل بوک که با سیستم عامل کروم کار می‌کنند.

سال گذشته، گوگل گوشی های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال را در کنار تلبت پیکسل اسلیت (Pixel Slate) معرفی کرد؛ دستگاهی که برخوردار از سیستم عامل کروم و کیبورد جداشونده بود. اما طبق تازه‌ترین اطلاعات، نباید منتظر جانشین پیکسل اسلیت باشیم؛ زیرا گوگل می‌خواهد کاملا از عرصه‌ی تبلت ها کنار بکشد. در عوض، این کمپانی تمرکز خود را معطوف ساخت لپتاپ های کروم او اس خواهد کرد.

بنابر گزارش Computer World، پیش‌تر گوگل روی تولید دو تبلت سایز کوچک کار می‌کرد؛ اما هفته گذشته تصمیم به توقف روند ساخت گرفت. نائب رئیس بخش دستگاه‌ها و خدمات کمپانی نیز تایید کرده است که تیم سخت افزاری گوگل، تنها روی ساخت لپ تاپ متمرکز خواهند شد. البته او تصریح کرد که پشتیبانی بلند مدت از پیکسل اسلیت به قوت خود باقیست و تا ژوئن سال 2024 ادامه خواهد یافت.

گوگل پیکسل اسلیت

در این گزارش به نقل از سخنگوی گوگل هم عنوان شده است که کارکنان واحد تعطیل شده‌ی تبلت، در سایر پروژه‌ها به کار گمارده خواهند شد. حتی آن‌ها می‌توانند به تولید لپتاپ های کروم او اس مشغول شوند. او همچنین به احتمال عرضه‌ی یک پیکسل بوک جدید تا پایان سال 2019 اشاره کرد. با این اوصاف، شاید گوگل مدل تازه‌ی پیکسل بوک را در اکتبر سال جاری، همراه با گوشی های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال معرفی کند.

ناگفته نماند با وجود اینکه تبلت های اندرویدی گوگل نکسوس (Nexus) در گذشته توانستند به خوبی با آیپدهای اپل رقابت کنند، تبلت های تازه‌تر پیکسل در مقابل اپل آپید و مایکروسافت سرفیس حرفی برای گفتن نداشتند و شاید توقف تولید آن‌ها نیز به همین علت باشد.