خرید سمعک

0 تا 100 خرید سمعک : راهنمای خرید سمعک ارزان

فرض کنید یکی از آشنایان خود نیاز به خرید سمعک دارد و بنابر حوزه کاری تخصص‌تان به شما مراجعه می‌کند. امروزه با توجه به انواع مختلف وسایل کمکی در شنوایی اغلب افراد کم شنوا در خرید سمعک دچار سردرگمی شده و نمی‌توانند انتخاب مناسبی داشته باشند.

آیا این شرایط برای شما هم پیش آمده است؟ این تنوع زیاد برای خرید سمعک حتی متخصصین شنوایی را نیز برای تجویز دچار مشکل کرده و گاهی اوقات قادر به انتخاب مناسبی برای بیمار خود نمی‌باشند.

همانند هر خرید مهم دیگر، خرید سمعک نیز می تواند به علت اهمیت بالای خود دشوار و گیج کننده به نظر برسد. در صورتی که شما برای خرید اطلاعات کافی نداشته باشید و یا نتوانید سوالات درستی از فروشنده سمعک بپرسید، در خرید خود به طور حتم دچار اشتباه خواهید شد. با همراه داشتن چک لیستی از مطالب مهمی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، می توانید تجربه‌ای عالی در خرید سمعک داشته باشید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

چک لیست خرید وسایل کمکی در شنوایی

1. به چه مکانی برای شنوایی سنجی مراجعه کنیم؟

بیشتر از 90 درصد مشکلات در حوزه شنوایی و کاهش آن ناشی از مسایل غیر قابل درمان در پزشکی می‌باشد. با تحقیقات صورت گرفته در این زمینه مشخص شده که امروزه از هر 10 نفر یک نفر با مشکلات شنوایی یا از دست دادن آن درگیر می‌باشد. در صورتی که فردی این احساس را در مورد حس شنوایی خود داشته باشد، برای معاینه اولیه باید به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کند، سپس در صورت نیاز توسط متخصص به کلینیک شنوایی ارجاع داده می‌شود.

با مراجعه به متخصص شنوایی و ارزیابی‌های شنوایی مشکل شما قابل تشخیص خواهد بود. با توجه به نتایج ارزیابی‌های شنوایی ممکن است، به عمل جراحی نیاز داشته باشید یا به شما توصیه شود، که از وسایل کمکی شنوایی مانند سمعک استفاده کنید.

2. برای خرید تجهیزات کمکی و سمعک به چه مکانی مراجعه کنیم؟

در صورتی که برای ارزیابی شنوایی به کلینیک شنوایی و سمعک مراجعه کرده باشید، ادیولوژیست (شنوایی‌شناس) سمعک مناسب را با توجه به نوع و میزان کم شنوایی و همچنین سبک زندگی شما تجویز خواهد کرد. ابتدا در زمینه سمعک مشاوره‌های لازم به شما داده خواهد شد، سپس قالب‌گیری انجام می‌شود و بعد از چند روز سمعک شما آماده می‌شود.

در خرید سمعک اطمینان حاصل کنید که کیفیت سمعک خوب باشد و گزینه‌های ارائه شده متنوعی توسط تامین کننده این وسایل در دسترس باشد. بهتر است سمعک را از مراکزی تهیه  نمایید، که برندهای مختلف را تجویز می‌کنند. زیرا هر برندی نقاط ضعف و قوتی دارد. وقتی مرکزی فقط یک برند را تجویز می‌کند، این می‌تواند به منزله یک هشدار در خرید شما باشد، زیرا با توجه به نوع و میزان کم شنوایی و عوامل دیگری که در تجویز سمعک اهمیت دارند، ممکن است برندهای دیگر انتخاب بهتری برای شما باشند. مراکزی که 3 یا 4 برند مختلف را تجویز می کنند، می توانند با توجه به نیازهای شنیداری شما و بدون تعصب روی برند خاصی، بهترین انتخاب را برای شما انجام دهند.

3. از نظر ظاهری چه سمعکی برای گوش من مناسب‌تر است؟

انتخاب استایل مناسب برای خرید سمعک (شکل مناسب ظاهری و تنظیمات آن) با توجه به میزان کم شنوایی، قابلیت دستکاری، قابل دیدن بودن وسیله، راحتی آن و یا زیبایی ظاهری سمعک صورت می‌گیرد. بعضی افراد ترجیح داده تا یک سمعک در پشت گوش خود داشته باشند، در حالی که بسیاری دیگر ترجیحشان بر انتخاب انواع نامرئی و کوچک داخل گوش می‌باشد. ظاهر سمعک در قیمت سمعک تاثیری ندارد، انواع مختلف سمعک از نظر ظاهری، تقریبا در یک محدوده قیمتی قرار می‌گیرند. عاملی که در هزینه سمعک تاثیرگذار می‌باشد، تکنولوژی سمعک، ویژگی‌های سمعک و مزایا و معایب آن می‌باشد. در ادامه به تعدادی از انواع مختلف سمعک اشاره کوتاهی خواهیم نمود:

  • سمعک‌های پشت گوشی (BTE) که پشت گوش قرار می‌گیرند و صدا از طریق قالب به داخل مجرای گوش منتقل می‌شود.
  • سمعک‌های ریک (RIC) که پشت گوش قرار می‌گیرند، ولی رسیور (بلندگو) آنها در مجرای گوش قرار خواهد گرفت.
  • سمعک‌های داخل گوشی (ITE) که در داخل گوش قرار می گیرند و رسیور آنها در داخل مجرای گوش می‌باشد.
  • سمعک‌های نامرئی (CIC) که کاملا در کانال گوش قرار خواهند گرفت و نسبت به نوع ITE عمیق‌تر بوده و نامرئی نیز می باشند.
خرید سمعک

سمعک پشت گوشی

کدام سطح از تکنولوژی برای پردازنده سمعک مناسب من می‌باشد؟

هنگامی که شکل مناسب برای خرید سمعک را انتخاب نمودید، بعد نوبت به تراشه پردازنده دستگاه می‌رسد. در انتخاب نوع تراشه برای سمعک، رده‌های قیمتی تفاوت قابل توجه پیدا خواهند کرد، پس مهم‌ترین دلیل تفاوت قیمت‌ها به نوع پردازنده سمعک بستگی خواهد داشت. بسته به فناوری سمعک که از رده‌های ارزان قیمت شروع شده و به مدل‌های پیشرفت و مدرن با قیمت‌های بالا می‌رسد. در مدل‌های ارزان قیمت قابلیت جدا سازی اصوات مختلف به خوبی صورت نمی‌گیرد و صدای شنیده شده شامل نویزهای و صداهای اضافی می‌باشد. با پیشرفته شدن پردازنده، قابلیت تفکیک صداهای مختلف و با شدت‌های پایین نیز در دسترس خواهد بود. همچنین قابلیت حذف نویز و صداهای مزاحم نیز از مزایای سمعک‌های جدیدتر است.

سخن پایانی

با توجه به معیارهای لازم گفته شده در متن می‌توان یک لیست از برندها و محصولات مختلف را جمع‌آوری کرد و با توجه به سطح نیاز خود و همچنین هزینه پرداختی دست به بهترین انتخاب در خرید سمعک مناسب زد.

خرید سمعک

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.