رده بندی کیفی خودروهای داخلی

کدام خودروها در رده بندی کیفی خودروهای داخلی در تیر 98 حذف یا اضافه شدند؟

اخیرا رده بندی کیفی خودروهای داخلی در تیر 98 توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد که بر اساس آن دو خودرو سوزوکی گرند ویتارا و ام وی ام 315 از آن حذف شده‌اند.

اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش رده بندی کیفی خودروهای داخلی در تیر 98 را منتشر کرد که با بررسی رده بندی ماه گذشته متوجه شده‌ایم دو خودرو سوزوکی گرند ویتارا و ام وی ام 315 از این گزارش حذف شده‌اند. دلیل حذف خودرو سوزوکی گرند ویتارا را می‌توان توقف تولید این خودرو در خطوط تولید شرکت ایران خودرو دانست، اما در خصوص حذف خودرو ام وی ام 315 دلیلی تا حالا عنوان نشده است که آیا تولید این خودرو نیز متوقف شده یا این محصول مدیران خودرو به دلیل دیگری از رده بندی کیفیتی خودروهای داخلی در تیرماه خارج شده است.

تیگو 5 به رده بندی کیفی خودروهای داخلی برگشت

در کنار حذف دو خودرو سوزوکی گرند ویتارا و ام وی ام 315 شاهد اضافه شدن خودرو چری تیگو 5 شرکت مدیران خودرو هستیم. بر اساس گزارش منتشر شده در تیر 98 حدود 55 هزار و 238 دستگاه خودرو توسط خودروسازان داخلی تولید شده است که از این میزان حدود 99 درصد حجم تولید به خودروهای گروه سبک و 1 درصد به خودروهای سنگین اختصاص دارد. تولیدات خودرو در این ماه شامل 44 مدل خودروی سبک و 10 مدل خودروی گروه سنگین است.