حفره لبه بالایی سامسونگ گلکسی نوت 10

کاربرد حفره لبه بالایی سامسونگ گلکسی نوت 10 مشخص شد

کالبدشکافی پرچمدار تازه وارد غول کره‌ای، دلیل ایجاد حفره لبه بالایی سامسونگ گلکسی نوت 10 را نشان داد. برخلاف انتظار، اینجا محل قرارگیری سنسور نور مادون قرمز نیست.

تصاویر کالبدشکافی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس 5G به دست تیم iFixit منتشر شد. پیش از رونمایی سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس، بر اساس عکس‌های فاش شده از این دو گوشی، تصور می‌کردیم حفره‌ای که در لبه بالایی بدنه آ‌ن‌ها ایجاد شده، مربوط به سنسور مادون قرمز است. بعد از رونمایی آن‌ها، حفره لبه بالایی سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس را یک اسپیکر ثانویه تصور کردیم. این عقیده نیز اشتباه بوده است، هر چند سازنده در دفترچه راهنمای دو گوشی، چنین ادعایی دارد!

کاربرد حفره لبه بالایی سامسونگ گلکسی نوت 10

سامسونگ به منظور حذف لبه بالایی نمایشگر پرچمداران جدید خود، نتوانست از فناوری اسپیکر زیر نمایشگر، همچون نمونه آن در دو گوشی ال جی جی 8 و هواوی پی 30 پرو، استفاده کند، به همین دلیل ابعاد اسپیکر روگوشی را به میزان بسیار زیادی کاهش داد. اما گوشی تلفن با این اندازه، قادر به تولید صدا با حجم کافی نیست.

اسپیکر روگوشی گلکسی نوت 10

از حفره لبه بالایی سامسونگ گلکسی نوت 10 صدا به بیرون منتشر می‌شود تا این کاهش حجم صدا جبران شود. از طرفی همانند سایر پرچمداران سامسونگ، از اسپیکر روگوشی واقع در لبه بالایی صفحه نمایش، در کنار اسپیکر اصلی گجت، واقع در لبه پایینی بدنه، برای انتشار صدای استریو استفاده می‌شود.

انتظار داریم در پرچمداران بعدی سامسونگ، شاهد استفاده از فناوری اسپیکر زیر نمایشگر باشیم. این تکنولوژی عجیبی نیست و در سال 2019، توسط ال جی و هواوی در پرچمداران آن‌ها به کار رفته است.