رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

دانلود برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک انصار + آموزش فعال سازی – آخرین به روز رسانی در 14 آبان 99

به منظور دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک انصار باید از اپلیکیشن آپان استفاده کنید. در این مطلب بعد از دانلود نرم افزار آپان برای اندروید و آی او اس، نحوه دریافت رمز دوم پویا بانک انصار را خواهیم آموخت.

اپلیکیشن آپان به منظور دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک انصار طراحی شده است. این بانک علاوه بر یک اپلیکیشن موبایل، امکان دریافت رمز پویا را توسط کد دستوری USSD نیز فراهم کرده است. نحوه استفاده از هر دو روش را در این مطلب خواهیم آموخت.

یکی از مزیت‌های راهکار ارائه شده توسط بانک انصار، یکپارچه شدن نرم افزار تولید رمز پویا آن با دیگر سرویس‌ها است. اغلب بانک‌ها، اپلیکیشنی تنها با هدف تولید رمز دوم توسعه داده و موبایل بانک آن‌ها در قالب نرم افزاری جداگانه ساخته شده است. اما برنامه آپان بانک انصار، قابلیت‌های دیگری همچون پرداخت قبض و انتقال وجه کارت به کارت را نیز فراهم می‌کند.

ابتدا برنامه آپان را برای گوشی هوشمند یا تبلت خود، از طریق لینک زیر دریافت کنید. لینک دریافت اپلیکیشن آپان برای اندروید مستقیم است، اما برای گرفتن نسخه آی او اس به فروشگاه سیبچه انتقال داده خواهید شد.

دانلود اپلیکیشن آپان ؛ برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک انصار

دانلود اپلیکیشن آپان بانک انصار برای اندروید

  • نسخه برنامه : 4.3.1
  • تاریخ آپدیت : –
  • حجم فایل : 10.5 مگابایت
دانلود اپلیکیشن آپان بانک انصار برای آی او اس

  • نسخه برنامه : 4.3.0
  • تاریخ آپدیت : –
  • حجم فایل : –

نکته مهم درباره نرم افزار آپان بانک انصار اینجاست که اگر تنظیمات روز و ساعت گجت روی حالت خودکار قرار نداشته باشد، به درستی کار نخواهد کرد. در گوشی هوشمند اندرویدی یا آی او اسی خود به مسیر Settings / General / Date & time رفته و Auto-Date & Time را انتخاب کنید.

با ورود به برنامه، گزینه «ثبت نام» را انتخاب کنید.

رمز دوم پویا بانک انصار

در صورت انتخاب این گزینه با صفحه زیر رو به رو خواهید شد. اطلاعات درخواست شده را وارد کنید.

رمز دوم پویا بانک انصار

بعد از ثبت نام، «ورود» را انتخاب کرده و در ادامه وارد کردن شماره موبایل، کد دسترسی که از طریق پیامک برایتان ارسال شده است را وارد کنید.

رمز دوم پویا بانک انصار

برای ادامه دادن باقی مراحل، باید یک مرتبه به یکی از شعب بانک انصار به صورت حضوری مراجعه کنید. متاسفانه برخلاف راهکار ارائه شده توسط دیگر بانک‌ها همچون قوامین و ملی، فعال‌سازی سرویس رمز دوم پویا بانک انصار از طریق خودپرداز امکان‌پذیر نیست. با مراجعه به شعبه، یک QR در اختیارتان قرار خواهد گرفت که از آن باید داخل اپلیکیشن آپان استفاده کنید.

خبر خوب اینجاست که اگر پیشتر اینترنت بانک انصار خود را فعال کرده باشید، انجام عملیات به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به رفتن به یکی از شعب امکان‌پذیر می‌شود. برخلاف سرویس بام بانک ملی، فعال‌سازی اینترنت بانک انصار نیازمند مراجعه حضوری است. بهتر است به وسیله فعال‌سازی این سرویس برای یک مرتبه، در آینده نیز بتوانید از سایر خدمات بانکداری الکترونیک انصار بهره ببرید.

فرض می‌کنیم اینترنت بانک را فعال‌سازی کرده و رمز ورود را دریافت کرده‌اید. بعد از ورود به سامانه، در صفحه خانه، روی گزینه «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف» کلیک کرده یا از منوی کارت آن را انتخاب کنید.

رمز دوم پویا بانک انصار

در صفحه جدید، یکی از کارت‌های بانکی خود را به منظور فعال‌سازی رمز دوم پویای آن انتخاب کرده و سپس روی «فعال‌سازی برنامک رمزساز» کلیک کنید. در صورتی که برنامک رمزساز را پیشتر برای یکی از کارت‌های خود فعال‌سازی کرده و اکنون در پی انجام عملیات برای یک کارت دیگر هستید، باید ابتدا روی گزینه «افزودن کارت» کلیک کنید.

رمز دوم پویا بانک انصار

در صفحه بعدی یک QR کد ظاهر خواهد شد. باید از طریق اپلیکیشن دریافت رمز دوم پویا بانک انصار آن را اسکن کنید. همراه با تولید کد، یک عدد 4 رقمی نیز از طریق پیام کوتاه برایتان ارسال خواهد شد که باید از آن در قسمت «کد فعال‌سازی برنامک رمزساز» استفاده کنید. مرحله بعدی، تعیین یک رمز 6 رقمی است.

اکنون به اپلیکشن آپان برگردید. گزینه «رمز یکبار مصرف» را لمس کرده و بعد از تعیین یکی از روش‌های احراز هویت (الگو یا پین)، پسوردی انتخاب کنید. این رمز برای ورود به برنامه از دفعات بعد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رمز دوم پویا بانک انصار

در روش الگو، حداقل باید چهار نقطه را به یکدیگر متصل کنید. در روش پین، رمز عبور باید حداقل متشکل از هشت کاراکتر شامل یک حرف انگلیسی و یک عدد باشد. متاسفانه برخلاف اپلیکیشن تولید رمز دوم بانک‌هایی همچون ملی،‌ نرم افزار آپان بانک انصار از اثر انگشت به منظور احراز هویت پشتیبانی نمی‌کند. امیدواریم این قابلیت در آپدیت‌های بعدی به آن افزوده شود.

رمز دوم پویا بانک انصار

دکمه «اسکن بارکد» را لمس کرده و سپس QR کدی که شعبه یا اینترنت بانک در اختیارتان قرار داده است را اسکن کنید. این بارکد دارای انقضا بوده و باید سریعا اسکن شود، به همین دلیل در زمان مراجعه حضوری به شعبه یا ورود به سامانه بانکداری الکترونیک، از قبل نرم افزار آپان را نصب کرده باشید. از هر QR کد فقط یک مرتبه می‌توان استفاده کرد. در نتیجه اگر اپلیکیشن را از گوشی هوشمند خود حذف کرده یا نیازمند افزودن کارت جدیدی هستید، باید عملیات را از ابتدا دنبال کند.

کدی که داخل پیامک برایتان ارسال شده است را در کادر «کد فعال‌سازی» وارد کنید. در کادر پایین، کدی 6 رقمی و دلخواه قرار بدهید. در انتها روی «تایید و ارسال» ضربه بزنید.

اکنون نرم افزار فعال شده و هر 60 ثانیه یک رمز جدید در اختیارتان قرار می‌دهد. متاسفانه رابط کاربری برنامه به خوبی طراحی نشده است. اگر گزینه «فعال‌سازی مجدد» را لمس کنید، اطلاعات وارد شده حذف شده و باید مراحل را از ابتدا دنبال کنید.

رمز دوم پویا بانک انصار

برای تغییر رمز ورود به برنامه رمز دوم پویا بانک انصار از گزینه «تغییر رمز ورود» استفاده کنید. می‌توانید پسورد را از پین به الگو یا از الگو به پین تغییر بدهید.

دریافت رمز دوم پویا بانک انصار از طریق USSD

در صورتی که فاقد گوشی هوشمند بوده یا علاقه‌ای به استفاده از اپلیکیشن موبایل به منظور گرفتن رمز دوم پویا بانک انصار ندارید، می‌توانید از دستور USSD استفاده کنید. به این منظور باید کد #763* را شماره‌گیری کنید. استفاده از آن منوط به مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک است.

دانلود اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا پویا برای سایر بانک‌ها