جایگزین برای اپلیکیشن های گوگل هواوی

هواوی با عرضه جایگزین برای اپلیکیشن های گوگل ، تحریم‌های آمریکا را خنثی می‌کند

هواوی در حال همکاری با توسعه دهندگان اپلیکیشن هندی است تا بتواند برای اپلیکیشن های گوگل جایگزین‌هایی را ارائه کند. همانطور که می‌دانید، گوشی‌های این شرکت به خاطر تحریم آمریکا اجازه‌ی دسترسی به سرویس‌های گوگل را ندارند.

تحریم هواوی به شدت روی استراتژی و تحرکات این کمپانی تاثیرگذار بوده است، اما آن‌ها هیچ علائمی از ضعف نشان نمی‌دهند. گزارش جدیدی از سوی Economic Times منتشر شده که ادعا می‌کند هواوی به شدت در حال همکاری با توسعه دهندگان هندی است تا بتواند نسخه‌ی جایگزین داخلی برای محبوب‌ترین اپلیکیشن های گوگل بسازد. وضع تحریم توسط آمریکا باعث شده گوشی‌های جدید هواوی و آنر بدون اپلیکیشن‌های پیش نصب شده‌ای همچون Maps، Google Drive و Gmail گوگل روانه‌ی بازار شوند.

مدیرعامل هواوی و آنر هند به نشریه ET این‌چنین گفته است:

ما صاحب سرویس‌های موبایلی خودمان هستیم و برای ساخت یک اکوسیستم موبایلی تلاش می‌کنیم. بسیاری از اپلیکیشن‌های کلیدی در دسته‌بندی‌های ناوبری، پرداخت، گیمینگ و پیام‌رسانی ما تا پایان ماه دسامبر آماده بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

هواوی برای تمام اپلیکیشن های گوگل جایگزین دارد

اکوسیستم اپلیکیشن‌های کمپانی گوگل بسیار گسترده است و هواوی می‌خواهد به طور کامل جایگزینی برای آن‌ها در محصولاتش داشته باشد. Google Play Games، Google Maps ،‌Gmail،‌Google Play،‌ YouTube و Google Play Store همگی اپلیکیشن‌هایی از سوی گوگل هستند و هواوی می‌خواهد برای مقابله با تحریم‌های ایالات متحده، برای همه‌ی آن‌ها جایگزین‌های ساخت خودش را عرضه کند.

ما با توسعه دهندگان،‌ارائه کنندگان محتوا و ارائه کنندگان خدمات یک مدل کسب و کار پایان به پایان را تنظیم کرده‌ایم. ما برای آن‌ها ارزش قائل هستیم.

چارلیز پنگ، مدیرعامل هواوی و آنر هند

به همین خاطر هواوی مجبور به ساخت یک اکوسیستم اپلیکیشن‌های جایگزین به منظور رفع نیازهای مشتریان گوشی‌های هوشمند خودش است. این شرکت در حال مذاکره با 150 توسعه دهنده‌ی نرم افزاری برتر هندی است تا برای ساخت Huawei App Gallery به عنوان جایگزین پلی استور گوگل از آن‌ها کمک بگیرد. در سمتی دیگر، پنگ تایید کرده است که گوشی‌های آینده‌ی آنر همراه با سرویس‌های گوگل عرضه خواهند شد. آنر همچنین محصولات دیگری را در هند نظیر تلویزیون هوشمند، پخش کننده صوتی هوشمند و گجت‌های اینترنت اشیاء به عرضه می‌رساند. این شرکت امیدوار است بتواند تا سال 2020 به تصاحب 10 درصدی بازار هند برسد. هواوی نیز در حال اضافه کردن محصولات جدید خود در هند از جمله ساعت‌های هوشمند است.

این شرکت چینی سرمایه‌گذاری عظیمی را برای همکاری با توسعه دهندگان چینی به میان آورده است تا بتواند سرویس‌های موبایلی شایسته‌ای را جایگزین سرویس‌های موبایلی گوگل کند.