تماشا کنید: قدرت زوم شگفت انگیز دوربین نیکون Coolpix P900

تا به حال با یک دوربین چقدر زوم کرده اید؟ دوربینی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، چنان زوم قوی دارد که می‌توان اشیایی با فواصل فوق العاده دور را با زوم کردن این دوربین مشاهده کرد؛ حتی کره‌ی ماه را که در فاصله‌ی ۲۳۸,۹۰۰ مایلی زمین قرار دارد. به عبارتی نیکون Coolpix P900 دارای قدرتمندترین زوم است که تا به حال مشاهده شده. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

دوربین نیکون کولپیکس پی ۹۰۰ ( Nikon Coolpix P900 ) دارای یک زوم ۸۳x است که به عبارتی برار است با محدوده‌ی زوم ۲۰۰۰mm. البته چنین زومی برای یک دوربین DSLR که تنها ۶۰۰ دلار قیمت دارد فوق العاده است. برای  مثال، اکثر دوربین‌هایی که در این محدوده از قیمت قرار دارند، دارای کیت لنزی با محدوده‌ی زوم ۱۸mm تا ۵۵mm هستند.

البته یک موردی که وجود دارد، می‌توان لنز اکثر دوربین‌های DSLR را تعویض کرد اما Colpix P900 چنین شرایطی را نداشته و باید از همان لنزی که بر روی دوربین قرار داده شده استفاده کنید. هرچند، لنز دوربین Coolpix P900 آنقدر‌ها که فکر می‌کنید از نظر ابعادی بزرگ نیست و تقریبا یک اندازه‌ی منطقی و معقولی دارد.

در ادامه شما را به دیدن ویدیویی از قدرت زوم شگفت انگیز دوربین نیکون Coolpix P900 دعوت می کنیم :

و اگر فکز می‌کنید که زوم دوربین به اندازه‌ی کافی نزدیک نشده، می‌توانید از قابلیتی به نام Dynamic Fine Zoom استفاده کنید که تقریبا یک زوم دیجیتالی‌ست که در گوشی Coolpix P900 به کار رفته. با استفاده از این قابلیت، میزان زوم به ۱۳۳x یا بهتر است بگوییم که به محدوده‌ی زوم ۴,۰۰۰mm می‌رسد.

بنابراین با زوم کردن به راحتی می‌توانید حتی سطح کره‌ی ماه را نیز مشاهده کنید. ذر ادامه می‌‌توانید ویدیوهای این دوربین را مشاهده کنید:

منبع: businessinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این دوربین در حالت زوم کامل و با کیفیت عالی جزئیاتی رو به ما نشون میده که با چشم غیر مسلح قادر به دیدن اونها نیستیم . شایعه است که ورود این دوربین بصورت تجاری *بدلایل امنیتی* به ایران ممنوع است . اما برخلاف شایعه مذکور چندی پیش در یکی دو تا سایت ایرانی ، برای مدت بسیار بسیار کوتاهی جهت فروش عرضه شده . ظاهرا علاقه مندان به این دوربین باید اون رو از خارج از ایران تهیه کنند .

  2. یا عیسی مسیح…مگه داریم…یعنی پیشرفته تر از اینم میشه اختراع بشه؟