رکورد گینس ماشین چینی بی وای دی

ماشین چینی ها حالا رکورد گینس را هم می‌شکنند!

خودروسازان چینی که بازار دنیا را در دست گرفته‌اند به همین راحتی راضی نمی‌شوند. حالا پای ماشین های چینی به کتاب رکورد گینس باز شده است.

بی وای دی، خودروساز مطرح چینی که حالا حتی با تسلا رقابت می‌کند، طی یک سال اخیر با نمایش سری محصولات لوکس فنگ چنگ بائو (Fangchengbao) از جمله فنگ چنگ بائو لئوپارد سوپر ۳ و فنگ چنگ بائو سوپر ۹ پای ثابت اخبار خودرو شد. این شرکت حالا با یکی از محصولات همین سری، دستاوردی جدید رقم زده است که در کتاب رکوردهای جهانی گینس هم رسماً ثبت می‌شود.

ثبت رکورد گینس توسط ماشین چینی بی وای دی

رکورد گینس ماشین چینی بی وای دی

ماشین شاسی بلند آفرودی چینی بائو 5 موفق شد رکورد گینس برای بیشترین ارتفاع طی شده توسط یک خودرو پلاگین هیبرید را به نام خود ثبت کند. این خودرو برای ثبت این رکورد از منطقه‌ای تحت عنوان لاسا در ارتفاع 3650 متری شروع کرد و با گذر از چندین نقطه بالاخره به ارتفاع 5980 متر رسید.

فنگ چنگ بائو بائو 5 که همچنین با عنوان فنگ چنگ لئوپارد 5 شناخته می‌شود، به‌عنوان اولین محصول از این سری خودروها از سال 2023 وارد خط تولید شد. این خودرو در دسته شاسی بلندهای سایز متوسط لوکس قرار می‌گیرد و با طراحی رترو خود پا جای پای اس یو وی‌هایی مثل لندرور دیفندر، فورد برانکو و حتی تویوتا لندکروزر مدل 2024 گذاشته است.

این اس یو وی آفرودی بی وای دی که مبتنی بر پلتفرم DMO Super Hybrid توسعه پیدا کرده است، با پیشرانه پلاگین هیبرید خود توانایی تولید 677 اسب بخار قدرت را دارد و در کمتر از 4.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. یک سیستم چهار چرخ محرک هوشمند و قفل دیفرانسیل عقب، جلو و مرکزی هم در انتقال قدرت این ماشین چینی نقش ایفا می‌کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
شاسی بلند آفرودی چری جتور شانهای T1 معرفی شد نسخه فیس لیفت فیدلیتی (جتور X70 پلاس) معرفی شد + عکس و مشخصات مزدا CX30 آفتاب خودرو ؛ قاتل کراس اورهای چینی به ایران می‌آید خودروسازان چینی به ماشین پرنده هم راضی نیستند؛ درست مثل ایران خودرو و سایپا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*