قابلیت AR Emoji

سامسونگ می‌خواهد از قابلیت AR Emoji برای تماس تصویری استفاده کند

به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد استفاده از قابلیت AR Emoji در چت‌های ویدیویی را امکان‌پذیر کند. این اطلاعات را یکی از پتنت‌های اخیر این شرکت نشان می‌دهند.

قابلیت AR Emoji می‌تواند پهنای باند را کاهش دهد

زمانی که سامسونگ همراه با معرفی گوشی های سری گلکسی S9 از قابلیت AR Emoji رونمایی کرد، بسیاری آن را پاسخی برای انیموجی اپل در نظر گرفتند. اما هفته گذشته، سامسونگ امتیاز یک پتنت جدید را دریافت کرده است که نشان می‌دهد کره‌ای‌ها اهداف دیگری جز استیکرهای واقعیت افزوده داشته‌اند: مقابله با مشکلات پهنای باند در ویدیوهای زنده.

با تکیه بر گزارش وب‌سایت “PatentlyMobile”، سال 2013 سامسونگ پیش‌بینی کرده بود که در آینده نزدیک، ویدیوهای زنده با مشکلاتی در رابطه با پهنای باند مواجه خواهند شد. این موضوع باعث شد سامسونگ پتنتی را ثبت کند که به کاربران اجازه می‌دهد هنگام چت ویدیویی، از مدل سه‌بعدی صورت خود استفاده کنند.

مطابق با توضیحات این پتنت، «سیستم‌های ارتباطی ویدیویی موجود معمولا به پهنای باند بالا نیاز داشته و ذاتا تاخیر زمانی آنها بالا است چرا که پیش از انتقال سیگنال به دستگاه‌های دیگر، توالی تصاویر باید تولید و فشرده شوند.» همراه با این موارد، مدیران سامسونگ به عدم ارتباط چشمی میان کاربران هنگام چت‌های ویدیویی به خاطر عدم تعبیه مستقیم دوربین در بخش مرکزی صفحه نیز اشاره کرده‌اند. در ادامه، آنها می‌گویند «اینجا نیاز به یک سیستم ارتباطی تصویری وجود دارد که علاوه بر کاهش پهنای باند، بتواند شباهت‌های واقعی کاربران، حالت‌های چهره آنها و جنبش به‌موقع را نمایش دهد.»

در حال حاضر، AR Emoji به شما اجازه می‌دهد با تکیه بر روی تصویر خود، یک آواتار بسازید. سپس این آواتار را می‌توان به عنوان یک عکس یا گیف برای سایر افراد ارسال کرد، ولی استفاده از آن در چت‌های ویدیویی امکان‌پذیر نیست. اگر پتنت سامسونگ واقعا برای همین کار ثبت شده باشد، در آینده کاربران می‌توانند هنگام تماس با دوستان خود از مدل سه‌بعدی صورت‌شان استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. حالا اگه نوشته بود امل می خواد اینکارو کنه پیجو باز میکردی جمیله داشت میرقصید حالا که سام ثبت کرده می خواد اینکارو کنه هر کسی یه چیزی میگه حتما نظر کاربرارو تو کل دنیا میخونن که می خوان همچین کاری کنن

    • حالا اگه نوشته بود اپل می خواد اینکارو کنه پیجو باز میکردی جمیله داشت میرقصید حالا که سام ثبت کرده می خواد اینکارو کنه هر کسی یه چیزی میگه حتما نظر کاربرارو تو کل دنیا میخونن که می خوان همچین

  2. این قابلیت فقط بهانه ای بود برا سامسونگ که قیمتو بکشه بالا

  3. سامسونگم با این جنگولک بازیاش
    ول کن بابا ایموجی کیلو چند

  4. مگه تماس تصویری ندارن؟

  5. حالا مثلا چی هست انگار
    تمام تصویری هست ایموجی به چه درد میخوره آخه ؟

  6. یکی از بیخودترین قابلیت های تاریخ موبایل

  7. سامسونگ هرکاری کنه عشقه عشق