ویژگی های گلکسی نوت 9

هرآنچه که تاکنون از ویژگی های گلکسی نوت 9 سامسونگ لو رفته است

سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9)، دومین پرچمدار سامسونگ در سال 2018 بوده و تا چند ماه دیگر به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. در این مطلب با مرور شایعات، برخی ویژگی های گلکسی نوت 9 که انتظار می‌رود در مقایسه با محصولات قبلی به آن اضافه شود را بررسی خواهیم کرد.

اگرچه بر اساس انتظارات، سامسونگ گلکسی Note 9 از نظر ظاهری و مشخصات فنی شبیه به گلکسی اس 9 پلاس خواهد بود، اما بعید نیست برخی ویژگی های گلکسی نوت 9 به صورت کاملا منحصربه‌فرد و جدید در مقایسه با گوشی های قبلی به آن اضافه شوند.

از‌ آنجایی که گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس معرفی شده و تا امروز در بازارهای سراسر دنیا نیز توزیع شده‌‌اند، روز به روز انتشار شایعات پیرامون پرچمدار بعدی این شرکت در سال جاری بیشتر می‌شود، تا بلکه در نهایت سامسونگ گلکسی نوت 9 به صورت رسمی رونمایی شود.

بر اساس جدیدترین اخباری که این مرتبه از کشور چین به گوش می‌رسند، سامسونگ چند ویژگی جدید به فبلت خود اضافه خواهد کرد. به عنوان یکی از ویژگی های گلکسی نوت 9 که این منبع بر روی آن تاکید فراوانی دارد، باید به داشتن یک باتری بزرگتر در مقایسه با محصولات قبلی این سری اشاره کنیم.

ویژگی های گلکسی نوت 9

جدیدترین ویژگی های گلکسی نوت 9

بر اساس گفته‌های حساب کاربری Ice Universe در توییتر، که پیشتر نیز اطلاعات مفیدی درباره گوشی ها پیش از رونمایی آن‌ها در اختیار ما قرار داده بود، سامسونگ اکنون مشغول توسعه یک قلم S Pen جدید برای گلکسی نوت 9 است. این موضوع چندان تعجبی نیست، چرا که با توجه به اهمیت این قلم برای محصولات سری نوت، هر سال قابلیت‌های جدیدی به S Pen در مقایسه با گوشی ها و تبلت‌ های قدیمی اضافه می‌شود.

ویژگی های گلکسی نوت 9

این منبع صحبتی درباره تغییرات اس پن مدل جدید به میان نیاورده است، اما با توجه به ذکر آن می‌توان انتظار داشت تغییرات بسیار مهمی را در این بخش مشاهده خواهیم کرد. در گلکسی نوت 8، علاوه بر افزایش سرعت و دقت این قلم، ویژگی‌های نرم افزاری جدیدی به آن همچون Live Message و PENUP اضافه شد. یکی از شایعات ضعیف پیرامون ویژگی های گلکسی نوت 9 از مدت‌ها قبل، مجهز شدن S Pen آن به یک میکروفون داخلی بوده است، به این معنی که کاربران می‌توانند از آن برای صحبت حین مکالمه استفاده کنند.

رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، که در ابتدا تاچ ویز نام داشت و اکنون به اکسپرینس تغییر پیدا کرده است، یکی از سنگین‌ترین نسخه‌های سفارشی‌سازی شده اندروید محسوب می‌شود. یکی دیگر از ویژگی های گلکسی نوت 9 بهبود این رابط از طریق سبک‌تر کردن آن است که به روان‌تر شدن کار با گوشی منجر می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی های گلکسی نوت 9 مجهز شدن به نسل دوم دستیار هوشمند سامسونگ بیکسبی است، دستیاری که اولین نسخه آن کاربران را شدیدا ناامید کرد. گفتنی است قرارگیری نسل جدیدی از بیکسبی بر روی پرچمدار جدید سری نوت، توسط مدیر عامل سامسونگ تایید شده است.

ویژگی های گلکسی نوت 9

بر اساس گفته‌های Ice Universe، یکی دیگر از مهمترین ویژگی های گلکسی نوت 9 مجهز شدن به اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خواهد بود. احتمال استفاده از این نوع اسکنر اثر انگشت، برای نخستین مرتبه حین انتشار اخبار پیرامون گلکسی اس 8 (پیش از معرفی) شنیده شد، اما هنوز در هیچ یک از محصولات سامسونگ چنین قابلیتی دیده نشده است. با وجود ادعای این منبع، بسیاری احتمال مجهز شدن گلکسی نوت 9 به اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش را پایین دانسته و گلکسی اس 9 را اولین گوشی مجهز به آن می‌دانند.

گلکسی نوت 8 با وجود داشتن یک نمایشگر 6.3 اینچی، دارای یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی بود. اما بر اساس اخبار جدید، سامسونگ با جهشی بزرگ، ظرفیت باتری پرچمدار جدید سری Note را به 3850 و یا 4 هزار میلی‌آمپر ساعت افزایش خواهد داد. در حال حاضر، نظر دادن پیرامون این ادعاها ممکن نیست، چرا که تا رونمایی رسمی گوشی چیزی حدود دو الی سه ماه زمان باقی مانده است. اما با نزدیک شدن به ماه آگوست (مرداد – شهریور)، اخبار موثق‌تری به دست خواهیم آورد.