ویوو وای 83

ویوو وای 83 (Vivo Y83) مجهز به تراشه جدید مدیاتک رونمایی شد

در حالی که تنها چند روز از معرفی رسمی تراشه هلیو پی 22 توسط مدیاتک می‌گذرد، کمپانی Vivo بدون سر و صدا اولین گوشی مجهز به این چیپست با نام ویوو وای 83 (Vivo Y83) را رونمایی کرد.

ویوو وای 83 علاوه بر برخورداری از تراشه جدید Helio P22 مدیاتک، طراحی تمام صفحه و زیبایی هم دارد و در زمره گوشی های میان‌رده و اقتصادی قرار می‌گیرد. در ادامه به تشریح مشخصات محصول تازه‌ی کمپانی چینی ویوو خواهیم پرداخت.

مشخصات ویوو وای 83

طراحی

نمایشگر 6.22 اینچی این تلفن هوشمند دارای وضوح 1520 در 720 پیکسل (+HD) بوده و نسبت تصویر 19 به 9 را ارائه می‌دهد. طراحی Y83 به گونه‌ای است که صفحه نمایش آن از بالا و دو طرف حداقل حاشیه را دارد؛ ضمن اینکه همانند بسیاری از گوشی های امروزی یک ناچ نیز در قسمت فوقانی دیده می‌شود.

ویوو وای 83

البته حاشیه بخش پایینی کاملا به چشم می‌آید اما پهنای آن در قیاس با مدل‌های پیشین کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است. پنل جلویی دستگاه از یک دوربین سلفی (بدون فلش ال ای دی) نیز میزبانی می‌کند.

ویوو وای 83

به نظر می‌رسد بدنه ویوو وای 83 ساختار فلزی داشته باشد (هر چند که کمپانی سازنده در این مورد سکوت کرده) اما در مورد پنل پشتی به وضوح می‌توان دید که کاربرد تکنولوژی high-gloss حالتی جلاخورده و آینه‌ای به آن داده است. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز قابل عرضه خواهد بود.

سخت افزار

تراشه‌ی به کار رفته در محصول تازه‌ی ویوو که با لیتوگرافی 12 نانومتری و تکنولوژی FinFet ساخته شده، دارای هشت هسته پردازشی Cortex A53 با فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز است. هلیو پی 22 از تکنولوژی نوروپایلت (Neuropilot) مدیاتک بهره می‌برد و قابلیت پشتیبانی از فریم‌ورک‌های مختلف حوزه هوش مصنوعی را دارد. چهار گیگابایت حافظه رم نیز مکمل عملکرد این تراشه در انجام امور پردازشی خواهد بود.

حافظه داخلی دستگاه 64 گیگابایت ظرفیت دارد که می‌توان با استفاده از شیار اختصاصی کارت حافظه میکرو اس دی، این فضا را تا 256 گیگابایت دیگر نیز افزایش داد. همچنین دو شیار مجزا برای سیم کارت نیز در این گوشی تعبیه شده؛ بنابراین کاربران می‌توانند در آنِ واحد از کارت حافظه و دو سیم‌کارت بهره ببرند.

ویوو وای 83

دوربین

دوربین سلفی ویوو وای 83 دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی و سازگار با الگوریتم تشخیص چهره است؛ همچنین به کمک هوش مصنوعی، توانایی کاربرد افکت‌های خاص برای زیباسازی تصاویر را نیز دارد.

این گوشی فاقد سنسور اثر انگشت است اما کاربران برای باز کردن قفل امنیتی می‌توانند از قابلیت فیس آنلاک دوربین سلفی استفاده کنند. در مورد دوربین پشتی نیز باید به سنسور 13 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.2 آن اشاره کرد.

سایر مشخصات

انرژی دستگاه از یک باتری 3260 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و رابط کاربری فان تاچ او اس 4.0 بر پایه اندروید 8.1 اوریو مشخصات نرم افزاری آن را تشکیل می‌دهند.

ویوو وای 83

هم‌اکنون فروش آنلاین ویوو وای 83 در کشور چین با قیمتی معادل 235 دلار آغاز شده و به خریداران این محصول یک قاب محافظ و ایرفون رایگان نیز تعلق می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. هواوی رنگ قرمزو باب کرد همه رفتن سمتش