مقایسه پرچمدار و میان رده

نبرد گوشی‌های هوشمند؛ امسال پرچمدار بخریم یا میان رده؟

در مقایسه پرچمدار و میان رده چطور عمل می‌کنید؟ امسال کدام معیارها در خرید گوشی از این دو خانواده برای شما اهمیت دارند؟


دنیای گوشی‌های هوشمند به طور دائم در حال توسعه و تکامل به نظر می‌رسد. این روزها فاصله میان گوشی‌های پرچمدار و میان رده کمتر شده و انتظار می‌رود که فاصله طبقاتی میانشان همچنان رو به کاهش باشد. همین موضوع منجر به ایجاد پرسشی مهم برای مصرف کنندگان شده است. آن‌ها از خودشان می‌پرسند که آیا ارزش دارد هزینه بیشتری بپردازیم و گوشی پرچمدار بخریم؟ یا گوشی میان رده هم تجربه تقریبا همسانی را با هزینه کمتر ارائه می‌دهد؟

در این مطلب به طور اختصاصی درباره فاصله در حال کاهش میان دو دسته بندی پرچمدار و میان رده صحبت می‌کنیم. با ماه در گجت نیوز همراه باشید تا مهم‌ترین تفاوت‌های کلیدی میان این دو گروه را برشماریم. با مقایسه دقیق میان پرچمداران و میان رده‌ها بهتر می‌توانید گوشی هوشمند مناسب با سلیقه و بودجه خودتان را خریداری کنید.

نبرد نزدیک میان پرچمداران و میان رده‌ها در سال 2024

کاهش تفاوت در عملکرد

در گذشته، مهم‌ترین تفاوت میان پرچمداران و میان رده‌ها در قدرت خام پردازشی آن‌ها بود. گوشی‌های پرچمدار به بهترین و سطح بالاترین تراشه‌های موجود در بازار مجهز می‌شدند تا بتوانند وظایف سنگین و بازی‌ها را به راحتی اجرا کنند. از طرف دیگر، گوشی‌های میان رده در این بخش کمی عقب می‌ماندند. حالا این تفاوت دیگر به اندازه قبل چشمگیر نیست و همچنان کاهش پیدا می‌کند.

مقایسه پرچمدار و میان رده

امروز پردازنده‌های داخلی میان رده‌ که کمپانی‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک تولید می‌کنند، بسیار قدرتمند هستند. این تراشه‌ها می‌توانند کاری کنند که گوشی‌های هوشمند وظایف روزمره و همچنین برخی بازی‌های سنگین را هم به خوبی و بدون مشکل به اجرا درآورند. البته گوشی‌های پرچمدار با توجه به آزمون‌های بنچمارک هنوز هم در این زمینه پیشتاز عمل می‌کنند و حتی در آزمایش‌های سنگین هم می‌توانند امتیازهای خیره کننده به ثبت برسانند. با این وجود، تفاوت عملکرد میان دو دسته بندی پرچمدار و میان رده از نظر کاربر متوسط امروزی دیگر ناچیز به نظر می‌رسد.

توانمندی‌های دوربین؛ از مگاپیکسل تا سیستم‌های چند حسگری

تکنولوژی به کار رفته در دوربین همواره از موارد مهمی شناخته می‌شود که می‌تواند میان گوشی‌های هوشمند تفاوت ایجاد کند. گوشی‌های هوشمند پرچمدار معمولا دوربین‌های سطح بالایی شامل چند لنز با کیفیت چشمگیر، عملکردهایی نظیر فوق عریض، تله فوتو و همچنین امکانات پیشرفته مانند لرزشگیر اپتیکال تصویر و حالت Night Mode دارند. از آن سو، گوشی‌های میان رده عموما با دوربین‌های کمی سطح پایین‌تر و تعداد و کیفیت مگاپیکسلی کمتر روانه بازار می‌شوند.

حالا به نظر می‌رسد که خانواده میان رده‌ها در حال به روز رسانی خودشان هستند و می‌خواهند ارتقا پیدا کنند. این میان رده‌های مدرن اغلب دوربین‌هایی با چند حسگر متفاوت، الگوریتم‌های پردازش تصویر پیشرفته و عملکرد مناسب در نور شب دارند. شاید این دوربین‌ها نتوانند کاملا همسان با یک پرچمدار عمل کنند یا همه جزئیات قاب تصویر را به ثبت برسانند، اما همچنان قادر هستند برای استفاده روزانه کاربران نتایج چشمگیری ارائه کنند.

تکنولوژی نمایشگر؛ مسابقه وضوح تصویر میان پرچمدار و میان رده

کیفیت صفحه نمایش در سال‌های اخیر از مهم‌ترین معیارهای ایجاد تفاوت میان دو دسته پرچمدار و میان رده در نظر گرفته می‌شد. پرچمداران همیشه به نمایشگرهایی مجهز می‌شدند که وضوح تصویر و نرخ رفرش بسیار بالایی داشتند. این نمایشگرها می‌توانستند تصاویر واضح‌تر نشان دهند و همچنین تجربه روان در هنگام اسکرول کردن صفحه یا گیمینگ ارائه کنند. از آن طرف، گوشی‌های میان رده معمولا نمایشگرهایی داشتند که وضوح تصویرشان پایین‌تر بود. میان رده‌ها عموما در نمایشگر خود از نرخ رفرش 60 هرتزی پشتیبانی می‌کردند؛ اما این تفاوت‌ها در حال تغییر کردن هستند.

این روزها اغلب گوشی‌های میان رده در حالی عرضه می‌شوند که وضوح تصویر بالایی دارند و از نرخ رفرش 90 تا حتی 120 هرتز هم بهره می‌برند تا بتوانند تجربه کاربری بهتری داشته باشند. تفاوت قبلی در بخش کیفیت نمایشگر در حال کاهش است؛ اما همچنان پرچمداران به نمایشگرهایی مجهز می‌شوند که بیشینه روشنایی بالاتری دارند.

کیفیت ساخت و بدنه؛ فلز در مقابل پلاستیک

مقایسه پرچمدار و میان رده

گوشی‌های پرچمدار را به خاطر کیفیت بالای ساخت و بدنه آن‌ها می‌شناسیم؛ این دستگاه‌ها غالبا از جنس شیشه و فلز ساخته می‌شوند تا نمای شیک و لوکس داشته باشند. سازندگان در ساخت گوشی‌های میان رده معمولا از جنس پلاستیک در قاب پشتی استفاده می‌کنند. این تصمیم در طراحی باعث می‌شود گوشی نمای سطح پایین‌تری بگیرد؛ اما همچنان وزن دستگاه را کاهش و مقاومت آن را افزایش می‌بخشد.

حالا این خط مرزی میان دو دسته گوشی سطح بالا و متوسط در حال کمرنگ شدن است. برخی سازندگان در توسعه گوشی‌های میان رده خود از نوعی پلاستیک باکیفیت استفاده می‌کنند که به طرز شگفت انگیزی نمای سطح بالا دارد. افزون بر این، برخی پرچمداران تازه از متریال سبک بهره می‌گیرند تا وزن نهایی کمتری داشته باشند.

پشتیبانی نرم افزاری در پرچمدار و میان رده امروزی

یکی از معیارهایی که باعث می‌شود پرچمداران یک گام بلند از میان رده‌ها جلوتر حرکت کنند، پشتیبانی نرم افزاری است. پرچمدارها معمولا چرخه به روز رسانی نرم افزاری طولانی‌تری دارند تا سازنده آن‌ها تضمین کند به مدت بیشتری به روز می‌مانند و باگ‌هایشان رفع می‌شود. در مقابل، میان رده‌ها چند نسل کوتاه‌تر از به روز رسانی بزرگ را پشتیبانی می‌کنند و به طور کلی پنجره به روز رسانی محدودتری دارند.

این معیار مخصوصا برای کاربرانی اهمیت دارند که گوشی خود را چند سال یکبار عوض می‌کنند. البته این روزها برخی از سازندگان بیش از گذشته در تلاش هستند تا پشتیبانی نرم افزاری خود را از میان رده‌ها طولانی‌تر کنند و بر مزیت خرید این گوشی‌ها بیفزایند.

مهم‌ترین عامل انتخاب؛ نیازهای کاربر

حالا که به مهم‌ترین تفاوت‌های کلیدی میان گوشی پرچمدار و میان رده پرداختیم، پرسش اساسی همچنان باقی مانده که کدام را انتخاب کنیم؟ ساده‌ترین پاسخ این است که به نیازهای خودتان توجه کنید و به اولویت‌ها اهمیت دهید.

گوشی میان رده؛ شادمانی در انتخاب اقتصادی

برای کاربران معمولی که از گوشی خود استفاده عادی می‌برند و مثلا وبگردی می‌کنند، در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، ایمیل می‌خوانند یا بازی سبک انجام می‌دهند، انتخاب یک گوشی میان رده می‌تواند بهترین گزینه باشد. این دستگاه‌ها در عملکرد روزانه قادر هستند بهترین باشند. آن‌ها دوربین‌های باکیفیتی دارند و نمایشگرهایشان کیفیت خیلی خوبی ارائه می‌کند. همچنین باید به قیمت اقتصادی گوشی میان رده اشاره کنیم که کمک می‌کند انتخاب ارزشمندتری هم باشد.

گوشی پرچمدار؛ انتخاب حرفه‌ای‌ها و تازه واردها

اگر اصطلاحا سنگین کار هستید و از گوشی خود برای عملکردهای پیچیده‌تر بهره می‌گیرید، پس به دوربین سطح بالا و بیشترین کیفیت در نمایشگر نیاز دارید. این گوشی‌ها امکانات منحصر به فردی در اختیار کاربر قرار می‌دهند و علاوه بر دوره طولانی‌تر برای پشتیبانی نرم افزاری همچنین دارای قدرتمندترین پردازنده داخلی بازار موبایل هستند. گوشی‌های پرچمدار مخصوصا انتخابی بی نظیر برای گیمرها، عکاس‌ها و همه کاربرانی هستند که از گوشی همراه خود انتظار اجرای وظایف سنگین را دارند.

نکات ضروری فراتر از مشخصات فنی در انتخاب گوشی هوشمند پرچمدار و میان رده

در انتخاب میان پرچمدار و میان رده علاوه بر مشخصات فنی همچنین باید به معیارهای دیگری توجه کنید. در ادامه به برخی از این معیارهای مهم می‌پردازیم:

  • دوام باتری: هر دو گروه در زمینه افزایش دوام باتری دستگاه‌های خود تلاش می‌کنند. پرچمداران باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر دارند تا افزایش مصرف انرژی را در نمایشگر بزرگ دستگاه جبران کند. میان رده‌ها از آن طرف به پردازنده‌های بهینه مدرن و همچنین بهینه سازی نرم افزاری مجهز می‌شوند که می‌توانند مصرف باتری دستگاه را مدیریت کنند. در این زمینه مشخص، رفتار کاربران نقش مهمی را ایفا می‌کند و باید الگوی مصرف روزانه خود را به خوبی شناسایی کنید.

مقایسه پرچمدار و میان رده

  • برند و اعتبار: وفاداری به برند و خوشنامی سازنده هم می‌توانند معیارهای تعیین کننده در انتخاب باشند. گوشی‌های پرچمدار از برندهای معروف معمولا حس اعتماد بیشتری به کاربران القا می‌کنند و به کیفیت بالا و خدمات پس از فروش مناسب معروف هستند. برخی کمپانی‌های سازنده هم این روزها با ارائه میان رده‌های ارزشمندی که قیمت اقتصادی دارند، در حال کسب اعتبار بیشتر برای خودشان هستند.
  • امکانات ویژه: به دنبال امکاناتی در گوشی باشید که مناسب پاسخگویی به نیازهای خودتان باشند. پرچمداران قابلیت‌هایی نظیر شارژ بی سیم یا حافظه داخلی قابل ارتقا دارند که ممکن است اغلب میان رده‌ها فاقد این موارد باشند.
  • طراحی ظاهری: سلیقه شخصی کاربران در نمای ظاهری دستگاه نقش مهمی در زمینه انتخاب گوشی پرچمدار و میان رده دارد. هر دو دسته پرچمداران و میان رده‌ها در انواع و اقسام طراحی‌های ظاهری به بازار عرضه می‌شوند. متریال استفاده شده، قالب کلی بدنه (نمایشگر بزرگ یا کامپکت) و همچنین ضخامت بدنه از مواردی هستند که شاید برایتان اهمیت ویژه‌ای در انتخاب داشته باشند.
  • دید آینده نگر: اگر در نظر دارید که گوشی هوشمند خود را تا چند سال آینده نگه دارید، حتما چرخه پشتیبانی از به روز رسانی نرم افزاری را در نظر بگیرید. پرچمداران چند سال بیشتر از میان رده‌ها از به روز رسانی نرم افزاری پشتیبانی می‌کنند و این موضوع باید برای شما اهمیت داشته باشد.

راهنمای گام به گام تصمیم گیری با توجه به همه معیارهای مهم

در ادامه قدم به قدم شما را راهنمایی می‌کنیم تا با نگاه همه جانبه بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید:

1. نیاز خود را شناسایی کنید: ابتدا اولویت خود را در استفاده گوشی مشخص کنید. آیا کاربر معمولی، گیمر، عکاس یا ترکیبی از این موارد هستید؟ رایج‌ترین وظایفی که با گوشی اجرا می‌کنید را در نظر بگیرید.

2. بودجه تعیین کنید: تعیین کنید که چقدر می‌خواهید برای خرید گوشی جدید هزینه کنید. پرچمداران می‌توانند به شکل چشمگیری گران‌تر از اغلب میان رده‌های بازار تمام شوند. باید بودجه واقع گرایانه برای خرید مشخص کنید.

3. گزینه‌ها را بررسی کنید: بعد از تعیین نیازها و بودجه، به بررسی گزینه‌های موجود از پرچمدار و میان رده بازار در محدوده معیارهای اصلی جستجو کنید. نظرات کاربران را در پلتفرم‌ها بخوانید و بازخوردها را بررسی کنید. ویدیوهای بررسی تخصصی و مقایسه از این گوشی‌ها تماشا کنید تا برداشت کافی از مزایا و معایب هرکدام به دست آورید.

مقایسه پرچمدار و میان رده

4. قابلیت‌ها را اولویت بندی کنید: قابلیت‌هایی که برایتان اهمیت بیشتری دارند را شناسایی کنید. آیا به کیفیت دوربین، قدرت پردازش، دوام باتری، کیفیت نمایشگر یا مورد دیگری در طراحی بیشتر اهمیت می‌دهید؟ روی گوشی‌هایی تمرکز کنید که در این جنبه‌ها قوی‌تر هستند.

5. پشتیبانی نرم افزاری فراموش نشود: اگر به روز رسانی‌های نرم افزاری و استفاده طولانی مدت مهم هستند، گوشی‌های پرچمدار را در اولویت انتخاب خود قرار دهید. از طرفی اگر به عوض کردن گوشی به طور پیوسته فکر می‌کنید، میان رده می‌تواند انتخاب منطقی باشد.

6. از تجربه کردن نترسید: با توجه به کاهش تفاوت‌ها میان گوشی پرچمدار و میان رده، بسیاری از دستگاه‌های متوسط امروزی ارزش خرید بسیاری بالایی دارند! اگر یک گوشی میان رده پیدا کردید که اکثر معیارهای موردنظرتان را داشت، از خرید آن نترسید.

فراتر از معیارهای ضروری؛ شیرجه در نیازمندی‌های اختصاصی!

مقایسه پرچمدار و میان رده

همچنین بخوانید:
گوشی های میان رده اندرویدی با قدرت پرچمداران در راه‌اند گوشی میان رده یا پرچم دار قدیمی؛ کدام را بخریم؟

در حالی که تصمیم گیری اساسا حول محور الگوهای عمومی استفاده شکل می‌گیرد، می‌خواهیم پا را فراتر بگذاریم و با توجه به نیازمندی‌های کاربر به مشخصات فنی روند انتخاب را پیش ببریم.

علاقه‌مندان به عکاسی:

  • گزینه‌های میان رده: اغلب میان رده‌های سطح بالای امروزی سیستم دوربین با حسگرهای چندگانه و قدرت پردازش تصویر بالایی دارند. اگر از علاقه‌مندان عکاسی با گوشی هوشمند هستید، در انتخاب گزینه مناسب به امکاناتی مانند لنز واید و وضعیت پرتره توجه کنید و همچنین پشتیبانی دستگاه را از حالت Night Mode برای عکاسی در نور کم در نظر بگیرید.
  • گزینه‌های پرچمدار: دوربین در گوشی‌های پرچمدار فراتر از میان رده تنظیم می‌شود و کیفیت هر حسگر هم میزان مگاپیکسلی بیشتری دارد. لنزها عموما بزرگ‌تر هستند و از قابلیت‌های پیشرفته مانند بزرگنمایی اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار سریع و توانمندی‌های سطح بالای فیلمبرداری پشتیبانی می‌کنند.

گیمرهای موبایلی:

  • گزینه‌های میان رده: به دنبال میان رده‌ای باشید که پردازنده اصلی و گرافیکی (GPU) قدرتمند و بهینه سازی شده برای بازی داشته باشد. همچنین به نرخ رفرش در نمایشگر برای اجرای روان تصاویر و سازگاری با عناوین محبوب بازی‌های موجود توجه کنید.
  • گزینه‌های پرچمدار: گوشی‌های ‌پرچمدار با سطح بالاترین پردازنده‌های داخلی و آخرین پردازنده‌های گرافیکی طراحی شده‌اند تا سنگین‌ترین بازی‌ها را هم به شکل روان و با نرخ رفرش بالا به اجرا درآورند. این دستگاه‌های سطح بالا شاید وضعیت مخصوص گیمینگ هم داشته باشند که عملکرد و دوام باتری را بهینه سازی می‌کند.

کاربران حرفه‌ای:

مقایسه پرچمدار و میان رده

  • گزینه‌های میان رده: بسیاری از گوشی‌های متوسط بازار حالا قدرت پردازشی کافی برای مولتی تسکینگ و اجرای اپلیکیشن‌های سنگین دارند. به دنبال گزینه‌هایی با RAM کافی باشید تا بتواند اپلیکیش‌های متعدد را به طور هم زمان و بدون مشکل به اجرا درآورد.
  • گزینه‌های پرچمدار: گوشی‌های گران و سطح بالا با آخرین پردازنده داخلی و RAM بالا برای کاربران حرفه‌ای مناسب هستند. این دستگاه‌ها می‌توانند مولتی تسکینگ کنند و به راحتی وظایف مختلف را هم زمان به اجرا درآورند.

مبارز حیطه دوام باتری:

  • گزینه‌های میان رده: برخی گوشی‌های میان رده با باتری‌های بزرگ و قابلیت‌های کارآمد در مدیریت انرژی تلاش می‌کنند دوام زیادی ارائه دهند. به دنبال گوشی‌هایی باشید که توانایی بهینه سازی باتری داشته باشند و بتوانند تمام روز را با یک بار شارژ باتری بگذرانند.
  • گزینه‌های پرچمدار: این مورد شاید همیشه صدق نکند، اما اغلب گوشی‌های پرچمدار باتری بزرگ با تکنولوژی شارژ سریع دارند. البته نباید قدرت پردازش بالا و نمایشگر باکیفیت آن‌ها را نادیده گرفت؛ چون بخش عمده مصرف انرژی به خاطر همین امکانات رخ می‌دهد.

کاربران متمرکز بر بودجه:

  • گزینه‌های میان رده: این گوشی‌ها ارزش خرید بالایی دارند. کاربر می‌تواند با صرف هزینه منطقی، عملکرد خوب در کنار دوربین مناسب و نمایشگر زیبا خریداری کند. در این بخش بازار به دنبال گزینه‌هایی باشید که نیازهای اصلی شما را برطرف کرده و هیچ کیفیتی را به خاطر کاهش هزینه قربانی نمی‌کنند.
  • گزینه‌های پرچمدار: پرچمدارها همیشه قیمت بالایی هم دارند. اگر بودجه از معیارهای تعیین کننده شما است، باید در بخش میان رده خرید کنید.

تازه واردهای بازار موبایل:

  • گزینه‌های میان رده: برخی سازندگان در توسعه گوشی‌های میان رده خود شروع به استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های پرچمدار کرده‌اند. درباره تازه‌ترین میان رده‌هایی تحقیق کنید که قرار است به زودی عرضه شوند. شاید همین گزینه‌ها بتوانند با قابلیت‌های خود نظرتان را جلب کنند.
  • گزینه‌های پرچمدار: این گوشی‌ها به طور پیوسته از جدیدترین تکنولوژی‌های شگفت انگیز صنعت موبایل برخوردار می‌شوند. اگر به دنبال جدیدترین پردازنده سطح بالای بازار هستید یا می‌خواهید تازه‌ترین تکنولوژی دوربینی موبایل را تجربه کنید، پرچمدارها انتخاب مناسب‌تری خواهند بود.

ترفندهای حرفه‌ای برای انتخاب میان پرچمدار و میان رده

مقایسه پرچمدار و میان رده

شاید هنوز هم روند انتخاب گوشی مناسب برایتان سخت باشد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از این ترفندهای حرفه‌ای و کارشناسانه بهره بگیرید.

بهره گرفتن از منابع آنلاین

  • بانک نظرات کاربران: وب‌سایت‌هایی که همه نظرات کاربران را از منابع مختلف درباره محصولات گردآوری می‌کنند، می‌توانند چشم انداز جامعی را درباره مزایا و معایب یک گوشی در اختیارتان بگذارند.
  • یوتیوبرهای تکنولوژی: فعالان یوتیوب معمولا ویدیوهای جامعی از بررسی تخصصی محصولات منتشر می‌کنند. این بررسی‌ها را تماشا کنید تا برداشت خوبی از استفاده روزمره گوشی‌های هوشمند به دست آورید.
  • تالارهای گفتگوی آنلاین: جوامع آنلاین با محوریت یک مدل گوشی به خصوص یا برند مشخص می‌توانند معدن اطلاعات باشند. به این تالارهای گفتگو بپیوندید و درباره تجربه کاربران مطالعه کنید. می‌توانید سوالات خود را هم از آن‌ها بپرسید.

بهینه سازی تحقیقات:

  • فقط روی مشخصات فنی تمرکز نکنید: بله مشخصات فنی واقعا مهم هستند؛ اما اولویت را به قابلیت‌هایی دهید که به طور مستقیم بر استفاده شما اثر می‌گذارند. اگر به ندرت عکاسی می‌کنید، دوربین خیلی باکیفیت به کارتان نمی‌آید.
  • محصولات مشابه را مقایسه کنید: وقتی گوشی‌ها را مقایسه می‌کنید، مطمئن شوید محصولات در یک بازه قیمتی در نظر گرفته‌اید. با این کار ارزیابی واقع گرایانه از ارزش خرید آن‌ها خواهید داشت.
  • به دقت مطالعه کنید: تبلیغات محصول با تمرکز روی امکانات اصلی انجام می‌شود. همیشه بازخورد کاربران را با دید انتقادی بخوانید تا به درک درستی از توانمندی‌های واقعی و محدودیت‌های گوشی دست یابید.

استفاده از منابع آفلاین:

  • گوشی فروشگاه را در دست بگیرید: اگر امکانش وجود دارد به فروشگاه بروید و نمونه واقعی دستگاه را در دست بگیرید. با این کار برداشت صحیح از وزن و ابعاد کسب می‌کنید.
  • از کارشناسان بپرسید: کارکنان فروشگاه می‌توانند منابع اطلاعاتی خوبی برای تحقیقات خرید باشند. سوالات خود را درباره گوشی‌ها از این کارشناسان بپرسید و بخواهید تجربه خودشان را درباره نگرانی‌های رایج مصرف کنندگان به شما توضیح دهند.

خرید استراتژیک:

  • به پرچمدار سال گذشته هم فکر کنید: پرچمدارها زود از صدر فروش خارج می‌شوند؛ اما این حقیقت نمی‌تواند عملکرد سطح بالای آن‌ها را کتمان کند. این مدل‌ها ممکن است عملکرد مشابه پرچمدار امسال داشته باشند و از قابلیت‌های میان رده‌های سطح بالای تازه بازار پشتیبانی کنند. قیمت پرچمداران سال گذشته همیشه با کاهش شدید مواجه می‌شود.
  • منتظر تخفیف و شرایط ویژه فروش بمانید: فروشندگان بزرگ یا گاهی اپراتورهای ارتباطی معمولا شرایط فروش ویژه در طول سال ارائه می‌کنند. می‌توانید منتظر این موقعیت‌ها بمانید تا بهترین گزینه را برای خرید با تخفیف تهیه کنید.
  • قابلیت ارتقا را در نظر بگیرید: اگر می‌خواهید تا چند سال آینده همین گوشی را نگه دارید، باید دستگاهی تهیه کنید که از امکان ارتقای ذخیره داخلی یا باتری قابل تعویض پشتیبانی کند. البته این روزها کمتر گوشی هوشمندی را می‌بینیم که باتری قابل تعویض داشته باشد.

فراتر از ضروریات؛ روش‌های پیشرفته برای خریداران حرفه‌ای

اگر از آن دسته کاربران حرفه‌ای هستید که معیارهای ریزبینانه را هم در نظر می‌گیرند، پس این ترفندها مناسب شما خواهند بود.

مقایسه پرچمدار و میان رده

  • درک امتیازهای بنچمارک: مشخصات فنی مهم هستند؛ اما درک امتیازهای بنچمارک می‌تواند جزئیات عملکرد دستگاه را بهتر به شما نشان دهد. بررسی امتیازهای بنچمارک مربوط به پردازنده داخلی و GPU به شما نشان می‌دهد که گوشی چقدر در روند پردازش روزمره و گیمینگ توانایی دارد.
  • اولویت بخشیدن به آزمون باتری: فقط به عدد ظرفیت باتری اکتفا نکنید! به بررسی‌های شامل آزمون‌های باتری دستگاه هم توجه کنید. این آزمون‌ها الگوی رایج استفاده را شبیه سازی می‌کنند تا تصویر واقعی از دوام باتری در گوشی با یک بار شارژ ارائه دهند.
  • کالیبره کردن صفحه نمایش: کیفیت نمایشگر چیزی فراتر از وضوح تصویر و نرخ رفرش است. به دنبال نظراتی باشید که درباره کالیبره کردن صفحه نمایش هستند. نمایشگری که به خوبی کالیبره می‌شود، می‌تواند رنگ‌ها را واقعی‌تر نشان دهند و تجربه مشاهده بهتری داشته باشد.
  • گوشی‌های دست دوم یا ریفربیشد: خرید گوشی دست دوم یک انتخاب اقتصادی است که البته توجه زیادی نیاز دارد. فقط از فروشندگان معتبر خرید کنید و توجه داشته باشید گوشی در شرایط مناسب و با ضمانت باشد. گوشی‌های ریفربیشد که سازندگان یا فروشندگان معتمد ارائه می‌کنند، انتخاب‌های فوق العاده‌ای هستند. این مدل‌ها عموما ضمانت دارند و با تخفیف چشمگیر فروخته می‌شوند.
  • سیستم عامل‌های مختلف: بازار در چنگ اندروید و iOS قرار دارد؛ اما در هنگام خرید به سایر گزینه‌ها مانند اوبونتو تاچ یا Sailfish OS هم فکر کنید. این‌ها تجربه کاربری متفاوتی دارند و شاید مورد علاقه شما باشند. البته باید میزان دسترسی به اپلیکیشن‌ها و مشکلات احتمالی سازگاری را هم در نظر بگیرید.
  • اهمیت خدمات پس از فروش: درباره خدمات پس از فروش سازندگان تحقیق کنید. برندهایی را انتخاب کنید که چرخه پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تری دارند و دسترسی شما به خدمات مشتریان آن‌ها آسان‌تر است.
  • برنامه مبادله گوشی: بسیاری از سازندگان برنامه مبادله گوشی قدیمی با نو ارائه می‌کنند تا هزینه ابتدایی خرید را برای کاربران کاهش دهند. قیمت‌های این برنامه را بررسی و اقدام به خرید کنید.

یادتان باشد که استراتژی انتخاب بهترین گوشی هوشمند، در واقع یک روند پویا است. حواستان به گوشی‌های جدید باشد که تازه معرفی شده‌اند، تکنولوژی‌های در حال تکامل را دنبال کنید و همچنان که اولویت‌هایتان عوض می‌شود از تغییر دادن تصمیم خود نترسید. با به کار گرفتن این روش‌های پیشرفته، قادر خواهید بود در بازه بودجه خودتان بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

از دست ندهید:
قابلیت های شگفت انگیزی که گوشی های پرچمدار سال آینده ارائه خواهند داد ۵ گوشی پرچمدار اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی اس ۲۴ اولترا خریداری کنید قدرتمندترین گوشی های اندرویدی بازار در فوریه ۲۰۲۴؛ شیائومی غایب بزرگ لیست

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*