کیبورد

تولید یک کیبورد فوق منعطف که همانند کاغذ مچاله می‌شود

گروهی از محققان مستقر در کره جنوبی، نوعی تکنولوژی را توسعه داده‌اند که حاصل آن، تولید یک کیبورد فوق منعطف با قابلیت مچاله شدن بوده است.

اگرچه در حال حاضر هم انواع و اقسام کیبورد قابل حمل با امکان رول شدن در بازار وجود دارد اما گاهی اوقات نیاز به تا کردن و مچاله کردن آن‌ها برای گنجاندن‌شان در جیب احساس می‌شود که البته چنین چیزی تاکنون چندان عملی نبوده است. اما کیبورد فوق منعطف طراحی شده توسط کره‌ای‌ها، نه تنها این امکان را فراهم می‌کند، بلکه قیمت ارزانی هم خواهد داشت.

کیبورد فوق منعطف

نمونه ابتدایی این کیبورد فوق منعطف و مچاله شونده، حاصل همکاری محققان دانشگاه‌های چونگ-آنگ، کیونگ‌پوک و سجونگ کشور کره جنوبی بوده که با کارگذاری نانوتیوب‌های کربنی پیزو-مقاومتی در ورقه مسطحی از لاستیک سیلیکونی اکوفلکس (نوعی پلیمر بازیافتی) به مرحله تولید رسیده است.

امکان فروش این کیبورد فوق منعطف با مبلغ ناچیز یک دلار وجود دارد

اثر پیزو-مقاومتی، تغییر مقاومت الکتریکی یک نیمه‌هادی یا فلز در اثر قرار گرفتن تحت فشار مکانیکی است که بر خلاف اثر پیزو-الکتریکی، تنها موجب تغییر در مقاومت الکتریکی جسم می‌شود و نه تغییر پتانسیل الکتریکی آن.

هنگامی که کاربر یکی از کلیدهای مربعی موجود در سطح لاستیکی کیبورد را می‌فشارد، مقاوت الکتریکی نانوتیوب‌های داخلی کیبورد تغییر می‌کند. فرآیند شناسایی کلید فشرده شده هم به کمک یک شبکه عصبی مصنوعی و بر اساس محل ایجاد تغییر مقاومت، انجام می‌گیرد تا دقیقا همان کاراکتر مورد نظر کاربر، تایپ شود.

بنابر ادعای محققان، آزمایش‌ها نشان دادند که این کیبورد فوق منعطف از حیث کارایی، قابلیت دسترسی و انعطاف‌پذیری؛ یک سر و گردن بالاتر از تمامی مدل‌های قابل حمل کیبورد است. ضمن اینکه از نظر قیمت نیز محصولات مشابه یارای رقابت با آن را نخواهند داشت؛ چرا که در صورت تولید انبوه، با قیمت ناچیز یک دلار قابل فروش خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. آره واقعا یه مانیتور ضد ضربه و نرم تولید کنن برا مواقعی که نت قطع میشه

  2. واسه موقع های که اعصابت خورده خوبه بگیری مجالش کنی

  3. شکل ول میشه اونجوری که

  4. اصلا حس خوبی نمیده به ادم

  5. چه چیزا
    حتما به زودی مانیتور و کیس قابل مچاله شدن میاد