گوشی منعطف هواوی

گوشی منعطف هواوی نام مشابهی با گوشی انعطاف پذیر سامسونگ خواهد داشت

اولین گوشی منعطف هواوی که نخستین گوشی 5G آن نیز تلقی خواهد شد، نحوه نام‌گذاری مشابهی با گوشی انعطاف پذیر شرکت رقیب دارد. به تازگی چهار اسم احتمالی گوشی منعطف هواوی بر اساس یک سری اسناد فاش شده است.

پشتیبانی از شبکه موبایل 5G، طراحی انعطاف پذیر بدنه و وجود حفره‌ای بر روی نمایشگر (به منظور قرار دادن دوربین)، ویژگی‌هایی هستند که به نظر از ابتدای سال 2019 در چند گوشی هوشمند مشاهده کرده و سپس شاهد گسترش آن‌ها تا انتهای همین سال و همچنین سال‌های آتی خواهیم بود. اکنون که اولین گوشی انعطاف پذیر دنیا معرفی شده و سامسونگ نیز نمایشگر نخستین گوشی منعطف خود یعنی اصلی‌ترین قسمت آن را رونمایی کرده است، نوبت به آن رسیده تا اخباری تازه از گوشی منعطف هواوی بشنویم.

گوشی منعطف هواوی

بررسی‌های وب سایت AndroidHeadlines سبب دست پیدا کردن به برخی از نام‌های احتمالی این گوشی شد. بر اساس نام‌های تجاری به ثبت رسیده توسط هواوی می‌توان به سادگی متوجه شد آن‌ها به چه نوع گوشی هوشمندی اشاره می‌کنند! چهار نام رویت شده در اسناد ارسالی هواوی برای ثبت نام‌های تجاری جدید، میت اف (Mate F)، میت فلکس (Mate Flex)، میت فلکسی (Mate Flexi) و میت فولد (Mate Fold) به شمار می‌روند.

محصولات سری Mate بالارده‌ترین گوشی های هواوی محسوب می‌شوند، به همین دلیل تعجبی نیست گوشی منعطف هواوی نیز تحت همین سری ارائه شود. از طرفی شرکت در تلاش است نحوه نام‌گذاری را شفاف نگه دارد، به همین دلیل از F به عنوان نخستین حرف کلمه Fold استفاده می‌کند. اگر نام گوشی منعطف هواوی در نهایت میت فولد شود، شفافیت در نحوه نام‌گذاری به اوج خود خواهد رسید!

این نام‌ها به گوش بسیار آشنا هستند، چرا که طبق اخبار، اولین گوشی سامسونگ، گلکسی اف نام خواهد داشت. از طرفی دیگر، نمایشگر نخستین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ اینفینیتی فلکس (Infinity Flex) نام گرفته است. به نظر شما، آیا سایر شرکت‌ها نیز از حرف F یا کلمه Flex در نام گوشی هوشمند انعطاف پذیر خود استفاده کرده و این تبدیل به یک هنجار در جامعه گوشی‌سازان برای نام‌گذاری گجت‌های منعطف خواهد شد؟