مرکز مخفی تحقیقاتی هواوی

مرکز مخفی تحقیقاتی هواوی برای اهدافی خاص راه‌اندازی شده است!

به دلیل جنگ تجاری ایجادشده میان آمریکا و چین، مشکلات زیادی گریبان شرکت هواوی را گرفته است. اینطور که پیداست، مرکز مخفی تحقیقاتی هواوی به منظور رهایی از تحریم آمریکا و همچنین خودکفایی غول تکنولوژی چین در زمینه تولید انواع تراشه ایجاد شده است.

با این که میزان فروش محصولات هواوی در سال 2018 میلادی سیر صعودی داشته است، اما منصفانه باید گفت که به طور کلی وضعیت این شرکت در سال جاری مطلوب نیست. برخی کشورها در سراسر جهان، نگرانی‌های امنیتی درباره تجهیزات هواوی را مطرح کرده‌اند و یکی از مدیران ارشد این شرکت هم اوایل ماه دسامبر، در کانادا دستگیر شده است. با توجه به گزارش جدید بلومبرگ، این شرکت دارای یک برنامه برای رهایی از مشکلات است.

ادعاهایی درباره وجود یک مرکز مخفی تحقیقاتی در دفتر مرکزی هواوی واقع در شهر شنژن کشور چین مطرح است؛ نام مستعار این مرکز را کاخ سفید قرار داده‌اند!

مهندسان در مرکز مخفی تحقیقاتی هواوی تلاش می‌کنند تا در مسائلی همچون هوش مصنوعی، رایانش ابری و تراشه‌های جدید که پشتوانه موفقیت‌های شرکت در آینده هستند، خودکفا شوند و وابستگی خود به ایالات متحده آمریکا را کاهش دهند.

بر اساس گزارش‌های جدید، شرکت هواوی توسط دولت چین به منظور ایجاد راه‌حل‌های جدید خودکفایی تحت فشار قرار گرفته است. یک اتاق جداگانه در مرکز مخفی تحقیقاتی هواوی به نام “Vertical Industries Exhibition Hall” به معنای سالن نمایشگاه صنایع عمودی وجود دارد؛ متخصصان در این مکان سعی می‌کنند تمام سناریوهای فناوری‌های فعلی و آینده شرکت هواوی که می‌توانند در پیشرفت آن موثر باشند را پیشبینی کنند.

در حال حاضر هواوی تعدادی از اجزای سازمانی را به سایر کمپانی‌ها جهت سرویس ابری و راه‌حل‌های IoT به فروش می‌رساند؛ این کسب و کار در سال جاری حدود 10 میلیارد دلار درآمد برای هواوی به دست آورده است، اما انتظار می‌رود که این درآمد در سال‌های آینده به طور فزاینده‌ای افزایش یابد.

هواوی و دولت چین امیدوارند در نهایت بتوانند به سناریویی دست یابند که از طریق آن نیازی به تهیه تراشه یا نرم افزار از ایالات متحده آمریکا نداشته باشند. در صورتی که مسائل امنیتی برای شرکت هواوی ادامه یابد، این موضوع می‌تواند به معنای از دست دادن مشتریان خارجی باشد.