گلکسی ای 10 ارزان‌تر از گلکسی ام 10 در راه است

نخستین جزئیات گلکسی ای 10 سامسونگ از طریق بنچمارک آن منتشر شد

یکی از گوشی‌های معرفی نشده‌ی سری گلکسی A سامسونگ در سال 2019 که هنوز هیچ جزئیاتی از آن به بیرون درز نکرده، گلکسی ای 10 است. سرانجام این گوشی با شماره مدل SM-A105F در سایت بنچمارک‌گیری گیک‌بنچ رویت شد تا برای نخستین بار با جزئیاتی از آن آشنا شویم.

گلکسی ای 10 در گیک‌بنچ

از آنجایی که نام نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی ای سامسونگ در یک مجموعه اپلیکیشن نام تجاری ثبت شده رویت شده است، دیگر برکسی پوشیده نیست که این محصولات چه نام‌هایی خواهند داشت. تا به امروز نام چند محصول این خانواده افشا شده است که شامل گلکسی ای 20، گلکسی ای 30، گلکسی ای 40، گلکسی ای 50، گلکسی ای 70 و گلکسی ای 90 می‌شود.

بنچمارک گلکسی ای 10 در Geekbench

گوشی گلکسی ای 10 با کدنام SM-A105F در این لیست فراموش شده بود، اما گیک‌بنچ از آن پرده برداشت. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، ما یک دیوایس اجرا کننده‌ی اندروید 9 را می‌بینیم. تراشه‌ی اگزینوس 7885 سامسونگ که به طور عجیبی سرعت کلاک کمی را ارائه می‌کند، قدرتبخش این گوشی خواهد بود. این درحالیست که سامسونگ به تازگی تراشه‌ی اگزینوس 7904 را معرفی کرده است.

آنچه از این اطلاعات می‌توان حدس زد، گلکسی ای 10 را باید ارزان‌ترین عضو خانواده گلکسی A سامسونگ در سال جاری میلادی بدانیم. تراشه‌ی رده پایین این گوشی، با یک رم 2 گیگابایتی همراه خواهد بود. در سال 2019 این میزان رم بسیار کم است،‌ اما سامسونگ این انتخاب را برای پایین نگه داشتن گوشی کرده است. حتی گوشی ارزان قیمت گلکسی ام 10 تازه معرفی شده‌ی سامسونگ نیز از 3 گیگابایت رم بهره می‌برد!

زمان عرضه

ما نمی‌دانیم سامسونگ چه زمانی قصد دارد از گوشی گلکسی ای 10 پرده برداری کند. از آنجایی که این گوشی به سیستم عامل اندروید 9 تجهیز شده، ظاهرا این گوشی پس از رونمایی از گلکسی اس 10 در یکم اسفند ماه، معرفی خواهد شد. در واقع ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم این گوشی در بهار پیش رو روانه‌ی بازار شود. در مورد بازارهای قابل ارائه‌ی این گوشی نیز هرچند اطلاعات رسمی در دست نیست، اما ظاهرا سامسونگ آن را به اغلب بازارهای آسیایی و اروپایی نسبتا ضعیف خواهد فرستاد.