گوشی های میان رده

گارتنر: گوشی های میان رده در میدان نبرد قرار دارند

کمپانی پژوهشی آمریکایی گارتنر اعلام کرده است که رقابت در بازار گوشی های هوشمند پیرامون گوشی های میان رده است. این کمپانی اطلاعاتی درباره میزان فروش شرکت‌ها و همچنین موفقیت آن‌ها در زمینه تولید گوشی های میان رده منتشر کرده است.

میزان فروش گوشی های هوشمند در سطح جهان در سال 2018 میلادی، تنها 1.2 درصد رشد داشته و به 1.6 میلیارد واحد افزایش پیدا کرده است. بر اساس اعلام Gartner، کاهش نوآوری در گوشی های هوشمند و افزایش قیمت باعث شده‌اند تا مصرف‌کنندگان تمایل چندانی برای خرید دستگاه جدید نداشته باشند یا مدت زمان طولانی را برای خرید صبر کنند.

با این که همچنان تقاضا برای خرید گوشی های سطح پایین و متوسط با قیمت پایدار، قوی است، اما فروش جهانی گوشی های هوشمند با قیمت بالا همانند آیفون ایکس اس (iphone XS) و ایکس اس مکس (iphone XS Max) در سال گذشته با کاهش همراه بوده است.

با افزایش عدم تمایل مصرف‌کنندگان به پرداخت مبالغ زیاد، به منظور خرید گوشی‌های پرچمدار، فعالیت تولیدکنندگان برای ساخت گوشی های میان رده الزامی‌ست؛ برخی از تولیدکنندگان همانند شیائومی، حتی گوشی های پرچمدار خود را با قیمت‌های متوسط به فروش می‌رسانند.

گوشی های میان رده

با توجه به روند فعلی بازار گوشی های هوشمند، می‌توان آن را به دو دسته پایین‌تر از متوسط و متوسط تقسیم کرد، چون ما بیشتر شاهد گوشی های هوشمندی هستیم که کمتر از 700 دلار قیمت دارند.

با توجه به آمارهای فروش تلفن همراه می‌توان گفت که مناطق آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه و منطقه چین بزرگ، بیشترین میزان کاهش خرید را با 6.8، 3.4 و 3 درصد داشتند؛ این بازارهای بزرگ تا حد زیادی وابسته به فروش گوشی های پرچمدار هستند و به همین دلیل، کاهش یافتن میزان فروش، امری طبیعی است.

شرکت اپل در سه ماهه آخر سال 2018 میلادی کاهش 11.8 درصدی فروش را تجربه کرد؛ این شرکت در بین پنج تولیدکننده بزرگ جهان قرار دارد و تنها موفق شد 64.5 میلیون دستگاه خود را در مدت زمان گفته‌شده به فروش برساند. اینطور که پیداست، این آمار به عنوان بدترین میزان کاهش سه ماهه فروش گوشی های اپل از سه ماهه نخست سال 2016 میلادی به حساب می‌آید، اما کماکان شرکت اپل رتبه دوم را در بازار گوشی های هوشمند با سهم 15.8 درصد، در اختیار دارد.

بر اساس آمارهای منتشرشده، در همان سه ماه، شرکت سامسونگ و هواوی سهم خود از بازار را به ترتیب تا 17.3 و 14.8 درصد افزایش دادند. مطابق با گفته Gartner، هواوی از نظر سرعت رشد در رتبه اول قرار دارد و توانسته میزان فروش خود را تا 37.6 درصد ارتقا دهد.

رشد هواوی در سال 2018 میلادی توانست شکاف ایجادشده با اپل را گسترش دهد. بر اساس اظهارات Anshul Gupta، مدیر ارشد تحقیقات Gartner، شرکت هواوی علاوه بر بازارهای عمده چین و اروپا در تلاش است تا بتواند کسب و کار خود را در آسیا و اقیانوسیه، آمریکای لاتین و خاورمیانه توسعه دهد.

هواوی موفق شد رشد خود از طریق محصولات آنر در نیمه دوم سال 2018 میلادی را افزایش دهد؛ این کار در بازارهای جدید به صورت خاص موثر بوده و باعث شد تا بتواند بازار خود را در سال گذشته میلادی تا 13 درصد افزایش دهد.

گوشی های میان رده

محصولات آنر از قیمت 199 دلار آغاز می‌شوند، حتی پرچمداران سری آنر 10 هم در مراکز فروش تا 468 دلار قیمت دارند که به مراتب کمتر از ارزان‌ترین گوشی آیفون (iphone XR) با قیمت 749 دلار است.

تحلیلگران خاطر نشان کردند، در حالی که سامسونگ سعی کرده است تا محصولات میان رده خود را تقویت کند، رقابت خود با شرکت‌های چینی را هم به طور فزاینده‌ای افزایش داده است، همچنین سامسونگ با چالش‌هایی مواجه شده که باعث می‌شود نوآوری‌های جدید در گوشی های پرچمدار قرار گیرد.

شرکت سامسونگ به تازگی یک گوشی هوشمند میان‌رده سری M راه‌اندازی کرد تا بتواند با تولیدکنندگان چینی در بازارهای نو ظهور رقابت کند و کانال‌های فروش آنلاین را گسترش دهد.

Tuong Nguyen، تحلیلگر ارشد Gongner معتقد است که هواوی عمدتا از نظر گستره محصولات با سامسونگ رقابت می‌کند، در حالی که این تولیدکننده چینی توانسته رشد چشمگیر 10 برابری را در بازار چین تجربه کند.

در میان پنج تولیدکننده گوشی های هوشمند، شرکت های اوپو و شیائومی به ترتیب با 7.7 و 6.8 درصد، رتبه‌های چهارم و پنجم را در اختیار دارند، سایر تولیدکنندگان هم 39 درصد سهم بازار را تشکیل می‌دهند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کاری ندارم چینی ها خیلی به صرفه تره و امکاناتشونم بیشتره