بررسی اولبه لپ تاپ ایسوس ProArt StudioBook Pro X

بررسی اولیه لپ تاپ ایسوس ProArt StudioBook Pro X

به بهانه‌ی رونمایی از لپ تاپ ایسوس ProArt StudioBook Pro X در نمایشگاه ایفا 2019 برلین٬ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی اولیه قابلیت‌ها و امکانات آن بپردازیم.

لپ تاپ‌ها معمولا چند بخش مختلف مخاطبان را هدف قرار داده‌اند که شامل سه بخش گیمینگ٬ اقتصادی و حرفه‌ای می‌شود. اما نسل جدیدی از لپ تاپ‌ها معرفی شده‌اند که می‌توانند با قیمتی کمتر٬ قابلیت‌های خوبی را در اختیار صاحبانشان قرار دهند. به طور مثال به کامپیوترهای دسکتاپی ProArt می‌توان اشاره کرد که کمپانی ایسوس آن‌ها را با هدف خالقان حرفه‌ای روانه‌ی بازار کرده است و حالا نسخه‌ی لپ تاپی آن‌ها به نام ایسوس ProArt StudioBook Pro X آماده‌ی ورود به بازار می‌شود. این یک سیستم با قدرت فوق‌العاده و دارای یک نمایشگر ثانویه‌ی جذاب به جای یک تاچ پد معمولی است.

ما موفق شدیم در نمایشگاه ایفا این لپ تاپ را برای دقایقی در اختیار داشته باشیم تا به بررسی اولیه‌ی آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی اولیه لپ تاپ ایسوس ProArt StudioBook Pro X

استودیو بوک پرو ایکس در واقع دومین لپ تاپ قدرتمند در این بخش جدید بازار است. نسل اول آن استودیو بوک وان نام داشت. حالا ایسوس لپ تاپ جدید خود را با آخرین سخت افزار روز دنیای کامپیوترها روانه‌ی بازارها خواهد کرد. این گجت می‌تواند حداکثر تا 128 گیگابایت رم DDR4 را به کاربر ارائه کند که فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

بررسی اولبه لپ تاپ ایسوس ProArt StudioBook Pro X

از نظر پردازنده شما حق انتخاب بین Intel Core i7 و Intel Xeon CPU را خواهید داشت که هر کدام به شش هسته و سرعت کلاک بالا مجهز هستند و تراشه‌ی گرافیکی Nvidia Quadro RTX 5000 را شامل می‌شوند. این سیستم دارای تاییدیه‌ی کامل ISV است که نشان می‌دهد هیچ محدودیتی با این سیستم پیش روی شما قرار نخواهد داشت. مسلما این گجت قدرتمند٬ راهکار خنک کننده‌ی قدرتمندی را نیز می‌طلبد. ایسوس یک خنک کننده‌ی منحصر به فرد را برای این لپ تاپ طراحی کرده تا سیستم حتی در شرایط رندر و پردازش وظایف سنگین نیز گرمای زیادی را به خود نبیند.

همانطور که گفته شد٬ پیکربندی رم این دیوایس با حداکثر حافظه 128 گیگابایتی DDR4 شگفت انگیز به نظر می رسد. این ظرفیت رم کمک می‌کند چه در حال انتقال یا چه کار روی داده‌های حجیم هستید٬ هیچ تاخیری در کارتان احساس نکنید و با سرعت بسیار زیادی به انجام آن بپردازید. از آنجایی که این لپ تاپ برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده٬ درگاه‌های ارتباطی فراوانی را نیز برای ارائه شامل می‌شود. سه درگاه پرسرعت USB-A 3.1 نسل دومی٬ یک جفت درگاه USB-C تاندربولت ٬3 یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون٬ درگاه ٬HDMI اسلات کارت‌خوان و یک درگاه اترنت در اختیار کاربران قرار خواهد داشت.

در کنار سخت افزار بالارده٬ وقتی به ظاهر این دیوایس می‌نگریم نیز می‌توان گفت به وضوح ظاهر کلی لپ تاپ ایسوس ProArt StudioBook Pro X بدون نقص بوده و حس در اختیار داشتن یک لپ تاپ گران قیمت و قدرتمند را به کاربر القا می‌کند. این لپ تاپ با رنگ خاکستری عرضه خواهد شد. حالی که ایسوس از فناوری حاشیه‌ نمایشگر NanoEdge استفاده کرده٬ اما این حاشیه‌ها ضخامت به قدر کافی برای میزبانی از یک وبکم در بالای نمایشگر را دارند٬ اما حاشیه‌ها در دو طرف صفحه نمایش کمتر است. نسبت ابعاد صفحه به بدنه در این لپ تاپ٬ 97 درصدی است.

بررسی اولبه لپ تاپ ایسوس ProArt StudioBook Pro X

صحبت از نمایشگر شد٬ نمایشگر لپ تاپ جدید ایسوس قادر به تولید رنگ بسیار دقیقی است که می‌تواند از آن گزینه‌ی مناسبی برای طراحان و کاربران حرفه‌ای بسازد. این نمایشگر پوشش 97 درصدی از فضای رنگ DCI-P3 را ارائه می‌کند و رنگ‌ها تقریبا مشابه همان چیزیست که در دنیای واقعی می‌بینید. با این حال وضوح این نمایشگر خیلی بالا نیست. آن Full HD برابر با 1920 در 1200 پیکسل با نسبت 16:10 است که کمی متفاوت از نمایشگرهای معمولی با نسبت 16:9 خواهد بود. از نظر من زاویه‌ی دید این نمایشگر مناسب بوده و رنگ‌های غنی٬ شفاف و عمیقی را نیز تولید می‌کند.

بررسی اولبه لپ تاپ ایسوس ProArt StudioBook Pro X

تاچ پد این کامپیوتر قابل حمل دارای یک پوشش کربنی است که آن را با دیگر محصولات بازار متمایز می‌کند. کلیدهای کیبورد دارای نور پس زمینه هستند و هم آن‌ها هم تاچ پد دقیق و پاسخگو عمل می‌کنند. اما تاچ پد عملکرد ثانویه‌ای را نیز دارد که مسلما جذاب‌ترین مولفه‌ی این سیستم است.

نمایشگرهای ثانویه همیشه هم نمی‌توانند سودمند باشند. ما مطمئن نیستیم تاچ بار مک بوک پرو اپل چقدر می‌تواند سودمند باشد٬ اما یک اسکرین پد (نمایشگر جای تاچ پد)‌ که ما در ابتدا شاهد حضور آن در لپ تاپ زن بوک پرو 15 ایسوس بودیم٬ می‌تواند گزینه‌ی جذابی در لپ تاپ ایسوس پرو آرت استودیو بوک پرو ایکس باشد. گویا آن یک گوشی هوشمند را در داخل لپ تاپ شما قرار می‌دهد که می‌توانید به لطف لانچر آن خیلی سریع اپلیکیشن‌های محبوب خود را به اجرا درآورید. نسبت ابعاد آن نیز 16:10 است که می‌تواند فضای لمسی خوبی را به کاربر ارائه کند.

قدرت لمسی این نمایشگر ثانویه دقیق و پاسخگویی آن نیز مناسب است. شما می‌توانید خیلی راحت به گزینه‌های منوی تنظیمات نظیر روشنایی٬ وضوح و نرخ رفرش صفحه دست پیدا کنید. یک عکس پس زمینه‌ی منحصر به فرد نیز برای این اسکرین پد وجود دارد که می‌تواند در مکان‌های تاریک نیز جذاب به نظر برسد. شما می‌توانید به عنوان یک تاچ پد معمولی نیز از آن استفاده کنید.

به طور کلی ProArt StudioBook Pro X یک دیوایس حرفه‌ای با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و قدرتمند است که می‌تواند استفاده‌ی بدون محدودیت از یک کامپیوتر 17 اینچی را برای شما به ارمغان بیاورد. وزن این لپ تاپ سبک نیست و استحکامی که دارد در هر دستگاهی یافت نمی‌شود. با چنین شرایطی و همراهی یک نمایشگر ثانویه به جای تاچ بار٬ این لپ تاپ می‌تواند گزینه‌ی جذابی برای حرفه‌ای‌هایی باشد که به دنبال یک کامپیوتر قدرتمند قابل حمل هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*