رندرهای گوشی گلکسی S22

رندرهای گوشی گلکسی S22 طراحی متفاوت نمایشگر آن را نشان می‌دهد

بعد از دو مدل پلاس و اولترا، اکنون نوبت به انتشار رندرهای گوشی گلکسی S22 سامسونگ رسیده است که طراحی زیبای آن را به نمایش بگذارد.

بعد از انتشار اخبار و رندرهایی از دو گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس و گلکسی اس ۲۲ اولترا، اکنون نوبت به نسخه اصلی گوشی گلکسی S22 که کوچک‌ترین عضو این خانواده است رسیده تا Steve Hemmerstoffer رندرهای آن را منتشر کند.

در ظاهر S22 شبیه به S21 است و این چیز بدی به نظر نمی‌رسد. سامسونگ برای دومین سال پیاپی تصمیم گرفته از طراحی ماژول دوربین مشابهی با نسل قبل در گوشی جدید خودش استفاده کند. البته تفاوتی بین ماژول دوربین این دو نسل وجود دارد که برای فهمیدن آن باید موشکافانه‌تر به تصویر نگاه کنید. سامسونگ برخلاف نسل گذشته، ماژول دوربین را با فریم کناری گوشی یکپارچه نکرده و دوربین‌ها را به عنوان یک ماژول مستقل روی قاب پشتی قرار داده است. این کار می‌تواند مراحل تولید را آسان‌تر و البته قیمت تمام شده را نیز بکاهد.

رندرهای گوشی گلکسی S22

در این ماژول دوربین سه‌گانه‌ای دیده می‌شود که بر اساس شایعات شامل سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی واید، اولترا واید و تله فوتو می‌شود. در اینجا یک فلاش LED هم قرار دارد که به جای اینکه داخل ماژول باشد، بیرون ماژول قرار گرفته است.

رندرهای گوشی گلکسی S22

در سایر موارد گوشی گلکسی S22 شبیه به همان چیزی است که از یک گوشی مدرن انتظار داریم. این دیوایس از یک نمایشگر ۶ اینچی برخوردار است که برای نخستین بار سامسونگ تصمیم گرفته حاشیه‌های یکنواخت و هم اندازه‌ای در هر چهار طرف آن قرار دهد. در حال حاضر تنها اپل و گوگل هستند که از حاشیه‌های یکنواخت در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. اگرچه راهکاری که سامسونگ در نظر گرفته باعث نمایش ضخامت بسیار کمتری در اطراف صفحه نمایش در مقایسه با گوشی‌های دو برند مذکور می‌شود.

گوشی گلکسی S22 ؛ کوچک‌ترین پرچمدار سامسونگ در سالیان اخیر

حاشیه‌های باریک و نمایشگر کوچک‌تر باعث شده S22 یکی از جمع و جورترین گوشی‌های پرچمداری باشد که سامسونگ در سالیان اخیر آن را تولید کرده است. در واقع این گوشی فقط چند میلی‌متر از Galaxy S10e که سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود، قد بلندتر است.

رندرهای گوشی گلکسی S22

بیایید ابعاد این گوشی را با پرچمداران سالیان اخیر سامسونگ مقایسه کنیم:

  • گلکسی اس ۲۱ – ۱۵۱.۷ در ۷۱.۲ در ۷.۹ میلی‌متر
  • گلکسی اس ۲۰ – ۱۵۱.۷ در ۶۹.۱ در ۷.۹ میلی‌متر
  • گلکسی اس ۱۰ – ۱۴۹.۹ در ۷۰.۴ در ۷.۸ میلی‌متر
  • گلکسی اس ۲۲: ۱۴۶ در ۷۰.۵ در ۷.۶ میلی‌متر
  • گلکسی اس ۱۰ ای: ۱۴۲.۲ در ۶۹.۹ در ۷.۹ میلی‌متر

اما تصمیم سامسونگ مبنی بر ارائه یک پرچمدار جمع و جور، ریسک زیادی را به همراه دارد. اپل تلاش کرد با عرضه گوشی آیفون ۱۲ مینی خودش دل علاقه‌مندان به گوشی‌های جمع و جور را به دست بیاورد، اما به طرز بدی شکست خورد. هرچند آیفون ۱۲ مینی (با ابعاد ۱۳۱.۵ در ۶۴.۲ در ۷.۴ میلی‌متر)‌ خیلی از گلکسی اس ۲۲ کوچک‌تر است، اما در مجموع جزو محصولات کوچکی محسوب می‌شود که فروش قابل قبولی نداشته‌اند.

گلکسی اس ۲۲ از قلم S Pen پشتیبانی نمی‌کند

سامسونگ نسخه اصلی گوشی Galaxy S22 خودش را بدون یک قلم S Pen داخلی عرضه می‌کند. این گوشی حتی قلم سامسونگ را پشتیبانی هم نمی‌کند و این یعنی کاربرانی که به استفاده از قلم هوشمند اس پن نیاز دارند، حتماً باید مدل گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

اسلات قلم S Pen در رندرهای گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا دیده شد

تعجبی هم ندارد، چرا که هر دو گوشی برای مخاطبان متفاوتی طراحی و تولید شده‌اند. سامسونگ S22 Ultra خود را به کاربرانی پیشنهاد می‌کند که به دنبال «بهترینِ بهترین‌ها» هستند، در حالی که S22 معمولی مناسب کاربرانی است که دغدغه اصلی آن‌ها قطعات داخلی گوشی نیست، اما در عین حال به یک محصول بالارده نیاز دارند.

صحبت از داخل گوشی شد، این دیوایس از چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ (برای بازار آمریکا) یا اگزینوس ۲۲۰۰ (برای بازارهای جهانی) قدرت خواهد گرفت. چیپست اگزینوس ۲۲۰۰، نخستین تراشه سری Exynos سامسونگ است که از یک پردازشگر گرافیکی AMD برخوردار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*