محصولات اپل برای سال ۲۰۲۲

در سال 2022 منتظر چه محصولات جدیدی از اپل باشیم؟

به پایان سال ۲۰۲۱ نزدیک می‌شویم و بعید است اپل دیگر از محصول جدیدی رونمایی کند. اما غول کوپرتینویی چه برنامه‌ای برای سال ۲۰۲۲ و محصولاتش دارد؟

سال 2021 برای اپل، حداقل در مورد معرفی یک سخت افزار جدید، تمام شده است. در حالی که ایرپادز مکس خیلی غافلگیرانه 15 دسامبر سال گذشته معرفی شد، اما بعید به نظر می‌رسد که انتهای سال 2021 خبر خاصی رخ دهد. بنابراین همه چشم انتظار سال 2022 هستیم.

اما 2022، سال بزرگی برای اپل خواهد بود. نه تنها ما انتظار داریم نسل جدید آیفون‌ها، مک بوک‌ها و آیپدها معرفی شوند، بلکه این کمپانی پا را یک قدم فراتر خواهد گذاشت و با رونمایی از یک جفت عینک واقعیت افزوده، دسته‌بندی جدیدی را به محصولاتش اضافه می‌کند. در ادامه این پست به بررسی محصولات جدید اپل که انتظار داریم در سال پیش رو میلادی وارد بازار شوند، خواهیم پرداخت.

آیفون 14

اپل آیفون ۱۴

از آنجا که اپل از سال 2007 به بعد، هر سال یک آیفون جدید را وارد بازار کرده است، هیچ‌کسی انتظار ندارد اپل در سال 2022 سنت شکنی کند. بنابراین آیفون 14 هم مثل دیگر پرچمداران اپل طی سالیان اخیر، در سپتامبر سال آینده معرفی خواهد شد.

هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد این گوشی گمانه‌زنی نیم، ولی یوتیوبر مشهور، Jon Prosser دید اولیه‌ای از شکل ظاهری گوشی آیفون 14 پرو با ناچ حذف شده از روی نمایشگر و یک فریم تیتانیومی جدید را به ما داده است. علاوه بر این، نسخه مینی آیفون نیز پس از دو سال عرضه و به خاطر فروش ناامیدکننده، در سال سوم تولید نخواهد شد.

آیفون SE 3

اپل آیفون اس ای ۳

تا رونمایی از گوشی‌های خانواده iPhone 14 فرصت زیادی باقی مانده است. ظاهراً اپل تا پیش از آن می‌خواهد یک آیفون اقتصادی را وارد بازار کند. گفته می‌شود آیفون اس ای ۳ در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ (احتمالاً ماه مارس) با چیپست توانمند A15 Bionic (تراشه قدرت‌بخش گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اپل) عرضه خواهد شد.

البته هنوز نام نهایی این گوشی مشخص نیست. شاید آیفون اس ای پلاس نام بگیرد و مثل نسل قبلی خودش به همان نمایشگر ۴.۷ اینچی و ظاهری شبیه به آیفون ۸ عرضه شود. این یعنی باز هم همان دکمه هوم و تاچ آیدی را خواهد داشت. در حالی که اپل قبلاً از پسوند “Plus” برای نشان دادن صفحه بزرگ‌تر گوشی‌هایش استفاده می‌کرد، به نظر می‌رسد اینبار به معنای اضافه شدن شبکه 5G است؛ شبکه‌ای که برای نخستین بار به سری گوشی‌های اقتصادی SE اضافه می‌شود.

اپل واچ سری ۸

اپل واچ سری ۸

با توجه به اولین فایل‌های CAD فاش شده، اپل واچ سری ۸ ظاهری شبیه به سری ۷ خواهد داشت که خود آن هم شبیه به شش نسل قبلی ساعت هوشمند اپل بود.

اما برای اپل واچ که ظاهر مناسبی دارد، پیشرفت‌های داخلی اهمیت بیشتری دارد. هنوز خیلی زود است بخواهیم با اطمینان در مورد تغییرات و امکانات جدید اپل واچ صحبت کنیم، چرا که اپل می‌خواهد آن را در کنار گوشی‌های سری آیفون ۱۴ در سپتامبر معرفی کند. اما سرنخ‌هایی از اضافه شدن یک سری سنسور سلامت جدید وجود دارد.

ماه مه گذشته اسناد SEC نشان داد که اپل بزرگ‌ترین مشتری کمپانی Rockley Photonics خواهد بود که متخصص توسعه سنسورهای مختلف سلامت، از حسگر فشار خون گرفته تا سطح الکل است. ماه مه، مدیرعامل اپل در اظهار نظری عنوان کرده بود که انتظار دارد این فناوری‌ها که بسیار جذاب هستند، سال ۲۰۲۲ وارد محصولات اپل شوند. شایعاتی نیز شنیده می‌شود که ادعا می‌کند اپل علاقه‌مند است با اضافه کردن سنسور اندازه‌گیری غیرتهاجمی گلوکز خون، زندگی را برای افراد دیابتی آسان کند.

حتی شنیده می‌شود اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۲ سه مدل اپل واچ جدید را وارد بازار کند که یکی از آن‌ها اپل واچ SE 2 و دیگری یک اپل واچ مستحکم مناسب مصارف خارج از منزل است. این اطلاعات از طرف Mark Gurman از بلومبرگ منتشر شده است.

آیمک ۲۰۲۲

اپل آیمک ۲۰۲۲

اوایل سال ۲۰۲۱، نسل جدید آیمک به عنوان یک آیمک ۲۴ اینچی رنگارنگ با چیپست M1 اپل معرفی شد. با این حال آیمک ۲۷ اینچی با همان ظاهر قدیمی و تراشه اینتل هم در بازار عرضه می‌شود.

به نظر می‌رسد آیمک بزرگ‌تر اپل سال ۲۰۲۲ طراحی جدیدی به خود خواهد گرفت و با نام متفاوتی مثل “iMac Pro” وارد بازار می‌شود. اپل ظاهراً برای متمایز کردن این محصول از نسخه ۲۴ اینچی تصمیم به تغییر نام این کامپیوتر آل این وان ۲۷ اینچی گرفته است. این محصول با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max که پیشتر در لپ تاپ‌های مک بوک پرو شاهد حضورشان بودیم، عرضه خواهد شد. پیکربندی این آل این وان هم جذاب است که شامل ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی SSD، پورت‌های HDMI و USB-C و کارتخوان حافظه SD می‌شود. طراحی این دیوایس به نسخه ۲۴ اینچی آیمک شبیه خواهد بود و نمایشگر Pro Display XDR را ارائه می‌کند.

مک مینی ۲۰۲۲

اپل مک مینی ۲۰۲۲

خیلی مطمئن نیستیم که مک مینی ارتقا پیدا کند، اما یک افشاگر به نام LeaksApplePro می‌گوید سال آینده میلادی اپل این کامپیوتر را با دو تراشه M1 Pro و M1 Max برای کاربران حرفه‌ای وارد بازار می‌کند. اگر این اتفاق بیافتد، مک مینی پورت‌های بیشتر و طراحی جدید و باریک‌تری را هم در بر می‌گیرد.

مک پرو

اپل مک پرو ۲۰۲۲

ورک استیشن ماژولار اپل هم به جمع مصرف کنندگان سخت افزار Apple Silicon اضافه خواهد شد، اما این کاملاً یک حدس و گمان است. نسخه فعلی این سیستم از ۱۲ اسلات DIMM برای ارتقا رم به ۱.۵ ترابایت و ۸ اسلات PCIe برای گسترش بیشتر حافظه برخوردار است. اپل سیلیکون یک راهکار کاملاً یکپارچه با حافظه و کارت گرافیک یکپارچه است. بنابراین ممکن است اپل تصمیم متفاوتی را نسبت به مک پرو بگیرد و آن را بدون تراشه‌های M1 وارد بازار کند.

در همین حال بلومبرگ گزارش داده که چیپست آینده اپل سیلیکون می‌تواند ۴۰ هسته را شامل شود که ۳۰ هسته بیشتر از تراشه‌های M1 Pro و M1 Max و ۱۲ هسته بیشتر از نسل فعلی مک پرو با تراشه ۲۸ هسته‌ای سری Intel Xeon W است. البته با توجه به قیمت پایه ۱۳ هزار دلاری مک پرو، کاربران عادی به دنبال تهیه این ورک‌استیشن نخواهند بود.

مک بوک ایر ۲۰۲۲

اپل مک بوک ایر ۲۰۲۲

نسل جدید مک بوک ایر اپل ظاهر جدیدی را به خود خواهد گرفت و مثل آیمک ۲۴ اینچی، با رنگ‌بندی جذاب عرضه می‌شود. فقط اینکه به جای تراشه‌های توانمند M1 Pro و M1 Max، نسخه ارتقا یافته M1 یا احتمالاً M2 را در اختیار خواهد داشت.

مثل مک بوک پرو جدید، شارژ مگ سیف به مک بوک ایر هم باز خواهد گشت و شاید هم از یک نمایشگر با فناوری mini-LED بهره‌مند شود؛ ولی بعید است که نمایشگر آن هم طراحی ناچ داشته باشد.

مک بوک پرو ۲۰۲۲

اپل مک بوک پرو ۲۰۲۲

هرچند مک بوک پرو ۱۴ اینچی با چیپست M1 Pro عملکرد خیلی خوبی دارد، ولی این قدرت بالا برای همه مناسب نیست. قیمت پایه این نسخه هم ۱،۹۹۹ دلار است که مبلغ کمی نیست. خبر خوب اینکه اپل می‌خواهد نسخه جدید مک بوک پرو ۱۳ اینچی خودش را سال ۲۰۲۲ با تراشه M2 عرضه کند.

Mark Gurman از بلومبرگ می‌گوید اپل در حال آماده شدن برای رونمایی از یک مک بوک اقتصادی‌تر است. هنوز هیچ جزئیاتی از طراحی یا مشخصات فنی این مدل در دست نیست. گفته می‌شود تراشه M2 از همان پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای مدل M1 بهره می‌برد، اما پردازشگر گرافیکی آن ۱۰ هسته‌ای خواهد شد. ما همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم این لپ تاپ از یک اسلات کارت حافظه SD، شارژ مگ سیف و نمایشگر Full HD برخوردار باشد.

آیپد پرو ۲۰۲۲

اپل آیپد پرو ۲۰۲۲

هنوز خبر خاصی از آیپد اپل وجود ندارد، اما به احتمال زیاد در بهار پیش رو مدل پرو این تبلت معرفی نشود. در حالی که این تبلت می‌تواند مثل نسل جدید لپ تاپ‌های مک بوک پرو از چیپست M1 Pro قدرت بگیرد، شایعه دیگری وجود دارد که ادعا می‌کند آیپد پرو بعدی اپل از نخستین تراشه ۳ نانومتری جهان بهره‌مند خواهد شد که هم عملکرد و هم کارایی را افزایش می‌دهد.

ایرپادز پرو ۲

اپل ایرپادز پرو ۲

آنطور که یک افشاگر به نام FrontTron می‌گوید، ایرپادز پرو ۲ را می‌توانیم در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ ملاقات کنیم. این نسل چه برتری نسبت به نسل اول ایرپادز پرو خواهد داشت؟ برتری‌های آن طراحی زیباتر با کوتاه‌تر شدن بدنه و احتمالاً تقویت فناوری حذف نویز خواهند بود. صحبت‌هایی هم در مورد سنسورهای داخلی بیشتر برای کمک به نظارت بهتر روی تناسب اندام وجود دارد. همه این ویژگی‌ها برای متمایز کردن مدل پرو با ایرپادز ۳ معمولی ضروری است.

هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل

هدست اپل

شاید این شایعه باشد، ولی خیلی زیاد در مورد ملاقات با هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۲ شنیده‌ایم. نکته مهم اینجاست که اپل چنین گجت‌های پوشیدنی را جانشین آیفون‌ها در دهه‌های آینده می‌داند. اولین نسل هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً از همان تراشه M1 مک بوک‌های اپل استفاده خواهد کرد و به دو نمایشگر micro OLED با رزولوشن 4K مجهز است.

همه این‌ها نشان می‌دهد هدست اپل احتمالاً ارزان قیمت نخواهد بود. در حالی که یک افشاگر مطرح به نام Ming-Chi Kuo می‌گوید این یک محصول مستقل است، اما برخی دیگر می‌گویند که برای استفاده درست مثل نسل اول اپل واچ به یک آیفون یا کامپیوتر مک نیاز خواهد داشت.

گزارشی از طرف Mark Gurman از بلومبرگ منتشر شده که می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای سه هدف اصلی گیمینگ، استفاده چندرسانه‌ای و ارتباطات است. اگرچه تمرکز اصلی این دستگاه روی بحث گیمینگ است؛ به خصوص این که به چندین پردازنده، یک فن و نمایشگری با رزولوشن بالا مجهز است و از همه مهم‌تر، یک اپ استور اختصاصی برای خودش دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*